Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Kestävät ja ei kestävät laitteet (esim. kodinkoneet)
MCL:
Minun ajattelutapaa?
Olen vain todennut, että Suomessa kodinkoneiden korjausveloitukset työn ja kilometrikorvausten takia ovat niin korkeat, että laitteiden järkevä korjaaminen on harvoin mahdollista.
Ilmiö näkyy käytännössä siinä, että huoltoliikkeiden määrä on viime vuosikymmeninä romahtanut.
Olen myös kertonut, että oma kokemukseni Ranskassa on toisenlainen. Korjaus ja huoltotöitä on mahdollista teettää ihan kuitillisenakin järkevillä veloitustasoilla.
Korjaamoja on vastaavasti hyvinkin runsaasti.
Ettei vain ole kyse siitä, että edustat "halpaa" korjaamoa?
jip59:
--- Lainaus käyttäjältä: MCL - 22.01.2019 kello on 08:49 ---Tuurit ovat olleet sinulla kohdallaan. Whirlpool merkkinen jääkaappipakastin kesti kaksi ja puoli vuotta.
Ja minua varoitettiin etukäteen ko merkin kestävyysominaisuuk sista. :'(
--- Lainaus päättyy ---
Kai sitten. Aikoinaan kun uuteen tupaan kalusteet hankittiin niin hintahaitarin alimmalta tasolta ei valittu. Silloin se kirpaisi mutta nyt parin vuosikymmenen jälkeen tuntuu että oli järkevä valinta.
pamaus:
Minulla on kaksi Panasonicin ilmalämpöpumppua.
Ensimmäinen on valmistettu 12.2000. Ja asennettu keväällä 2001. Joten se on pelittänyt 18 vuotta.
Toinen pumppu on asennettu keväällä 2007. Joten sekin on kohta 12 vuotta.
Molemmat pumput ovat käytössä.
Whirpoolin arkkupakastinkin on 2000-luvun alusta, joten sekin alkaa olla täysi-ikäinen ja edelleen käytössä.
Upon jääkaappi meni juuri rikki, se ei kestänyt kuin 12 vuotta. Alkasi keräämään jäätä seinille.
volvo:
--- Lainaus käyttäjältä: MCL - 22.01.2019 kello on 15:16 ---Minun ajattelutapaa?
Olen vain todennut, että Suomessa kodinkoneiden korjausveloitukset työn ja kilometrikorvausten takia ovat niin korkeat, että laitteiden järkevä korjaaminen on harvoin mahdollista.
Ilmiö näkyy käytännössä siinä, että huoltoliikkeiden määrä on viime vuosikymmeninä romahtanut.
Olen myös kertonut, että oma kokemukseni Ranskassa on toisenlainen. Korjaus ja huoltotöitä on mahdollista teettää ihan kuitillisenakin järkevillä veloitustasoilla.
Korjaamoja on vastaavasti hyvinkin runsaasti.
Ettei vain ole kyse siitä, että edustat "halpaa" korjaamoa?
--- Lainaus päättyy ---
olet vain kertonut tunti veloituksen. et korjauksen kokonais hintaa.
El Maco:
--- Lainaus käyttäjältä: MCL - 22.01.2019 kello on 08:43 ---Halpaa kuin saippua!
Kuvitellaan, että liedestä pitäisi vaihtaa vioittunut levy, jonka ovh on tarvikeliikkeessä 25€ ja käytetään hinnaston minimiveloituksia, työntekopaikka 10,1 km:n päässä liikkeestä samassa kaupungissa ( Lohja ) ja yritetään näin mahdollisena asiakkaana tulkita hinnastoa:
Ensimmäinen tutkimuskäynti 49€ ja matkakulu 27€. Toinen käynti osa mukana minimikorjausveloit uksella 69€ ja keittolevy tarvikeliikkeen bruttohinnalla :) :) :) 25€ sekä matkakulu 27€.
Loppulasku käytännössä vähintään 197€ ja tässä kuvitteellisessa tapauksessa ollaan reilun 10 km:n päässä korjaamolta.
Mikäli kyse on ns mökkiliedestä kokonaan uusi maksaa noin satasen tarjouksessa ja mikäli tavallinen perusliesi niin noin 200€.
"Halpa" korjaus tulee kaksi kertaa uutta pienoisliettä kalliimmaksi tai kaksi euroa uutta isoa liettä edullisemmaksi. :o
https://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/liedet/valurautaliedet/CE8135/upo-essential-liesi-ce8135
Kaikki on suhteellista.
--- Lainaus päättyy ---
Tokikaan se gigantin liesi ei liiku ilmaiseksi kotiin tai mökille. Jos kytkentä on mallia töpseli, voi samalla vaivalla säästää ja raahata lietensä korjaamolle. Selviää jo huomattavasti halvemmalla. Vanhasta liedestä riippuu, kannattaako.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta