Tekniikkakeskustelut > Alde

Nestekiertolämmitteisen kulkimen energian säästö

<< < (20/26) > >>

palokurki:
Toimiiko kaikki sähkövastukset? helppo tarkistaa, kun lisäät yksitellen 1-3 kW päälle ja katsot samalla sähkömittaria.

Vähän autosta ja lämmittimestä ja lämmityksen toteutuksesta riippuen olen pitänyt nyrkkisääntönä, että 100W = 1 aste lämmintä. Tässä tapauksessa siis sisälle pitäisi saada noin 27 asteen lämpö.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Tarvasjoki - 13.02.2019     kello on 09:10 --- saako kysäistä alde3010 auto detleft kun on 3kv päällä ulkona -3 niin pitäisikö lämmön nousta yli 15+ sisällä ilman tuulilasipeittoa auto puoliintegoitu ? On jossain vikaa niinmissä mahdollisesti. Kiitos

--- Lainaus päättyy ---

Mulla Detskun vaunussa kilowatilla saa reilun 16 asteen lämpöeron - mittasin parinkymmenen asteen pakkasella. kolmella kilowatilla laskennallisesti n. 50 asteen lämpöero ulkoilmaan.
Väittäisin ettei teho ole kuin ehkä kaksi kW, jos ikkunat tavallisia pakettiauton ikkunoita ilman mitään peitoa.

88k5:
Nyt kun ollut 3-4 asteen pakkasia mulla fränkissä (integ.) ei ollut etuikkunoissa peittoja - ainoastaa tuplapaksut laskosverhot edessä, siis sisällä.

Alde pelkästään 2kW asennossa (suko pistorasiasta sähöt) ja lämpöboosteripäällä (se truman tapainen kennovaihdin Alden piirissä), jotta ilma kiertää etupäässä. Ikkunat pysyvät kirkkaina ja sisälämpö +20C. Niin autossa tuplapohja ja foam-eristys - ei vala vettä ulkokatto lumisateella, niin kuin ennen..

tsahkali:

--- Off-Topic: ---
--- Lainaus käyttäjältä: palokurki - 13.02.2019     kello on 10:01 ---Vähän autosta ja lämmittimestä ja lämmityksen toteutuksesta riippuen olen pitänyt nyrkkisääntönä, että 100W = 1 aste lämmintä. Tässä tapauksessa siis sisälle pitäisi saada noin 27 asteen lämpö.

--- Lainaus päättyy ---

Piti oikein kokeilla.
Muutaman asteen pakkasella Truman 1.8kW sai aikaan n. 22asteen lämpöeron ulkkoilmaan.

Vaeltaja:

--- Lainaus käyttäjältä: Tarvasjoki - 13.02.2019     kello on 09:10 --- saako kysäistä alde3010 auto detleft kun on 3kv päällä ulkona -3 niin pitäisikö lämmön nousta yli 15+ sisällä ilman tuulilasipeittoa auto puoliintegoitu ? On jossain vikaa niinmissä mahdollisesti. Kiitos

--- Lainaus päättyy ---

Tuntuisi olevan vain 2kW käytössä, tai sitten ripapattereita on liian vähän lämpöä luovuttamassa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View