rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nestekiertolämmitteisen kulkimen energian säästö  (Luettu 27498 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:45
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nestekiertolämmitteisen kulkimen energian säästö
« Vastaus #30 : 17.01.2019 kello on 19:40 »
Viimme yönä oli pakkasta -14 hyvä oli tuutia 23 asteen lämmössä, muutaman kerran kuului alde käyvän. Kulkimeni eristys on hyvä, mutta ei niin hyvä kuin yhen vesselin kulkimessa, että 1kW:lla lämmittää näillä ilmoilla.
On se jännä miten moni käyttää energiaansa siihen että laittaa tämän lättänäksi.   ...Varmaan edes lukematta aloitusta.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:43
Vs: Nestekiertolämmitteisen kulkimen energian säästö
« Vastaus #31 : 17.01.2019 kello on 20:40 »
No et ole itse lukenut mun ajatuksia asiasta. ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:45
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nestekiertolämmitteisen kulkimen energian säästö
« Vastaus #32 : 17.01.2019 kello on 20:43 »
Säästöhän on aina hyväksi, mutta paljonko tuossa sitten käytännössä laskee niiden nurkkien lämpötila?
Jos seinät kylmenee liikaa, tulee kylmiin pintoihin turhaa kosteuden tiivistymistä ja sitäkautta aiheutetaan itselle terveysongelmia.
Toisessa tapauksessa seinien vieressä kulkevat putket jäähtyy liiaksi ja taas saadaan ongelma aikaan.

Voe tokkiisa. Peruslämpö tulee patteriverkostosta. Ei murheita.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Nestekiertolämmitteisen kulkimen energian säästö.
« Vastaus #33 : 17.01.2019 kello on 20:50 »
Yöllä kun ollaan peiton alla ja mamman kainalossa tiiviisti ei tarvite minun mielestä olla kuin 16 astetta lämpöä kotterossa.
Noustessa laitan rumatikin isommalle ja fleeceasun ylle kahvinkeiton ajaksi ja kohta se onkin 19-20 lämpöä taas .
Ja mikäs siinon sitten ollessa .
Energiankulutuksest a ei ole tietoakaan muttei vielä kovista pakkaasista ollut kyse.
Off-Topic:
Samoin kotona makuukammari on niin viileä ettei siellä viitsi olla kuin peiton alla

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:45
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nestekiertolämmitteisen kulkimen energian säästö.
« Vastaus #34 : 17.01.2019 kello on 21:01 »
Yöllä kun ollaan peiton alla ja mamman kainalossa tiiviisti ei tarvite minun mielestä olla kuin 16 astetta lämpöä kotterossa.
Noustessa laitan rumatikin isommalle ja fleeceasun ylle kahvinkeiton ajaksi ja kohta se onkin 19-20 lämpöä taas .
Ja mikäs siinon sitten ollessa .


Minulla kotona ja kulkimessa nukkuessa 22-23 astetta. Kulkimessa aamulla istuinryhmässä noin viisi astetta vähempi. Kaffeeta hörppiessä sitten lämpö on jo noussut normaaliin. No, mikäs siinon sitten ollessa.  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:41
Vs: Nestekiertolämmitteisen kulkimen energian säästö
« Vastaus #35 : 17.01.2019 kello on 21:04 »
Talvireissuilla minäkin lämmitän surutta, koska ei niitä reissuja nyt ihan koko ajan ole. Samoin työpaikan pihassa, kun saan ilmaista sähköä.
Jos asuisin autossa koko talven, niin alkaisin minäkin miettimään mahdollisia säästövinkkejä. Voisinhan minäkin ruuvailla Truman suuttimia yöksi auki vaan sinne, minne lämpöä tarvitsee, mutta alkaisi sadannen yön ja aamun kohdalla tuntua jo turhan tavalliselta askareelta. Parempi, jos olis vaan joku nappi, mistä lämmitys hoituu "yöasentoon" ja sähköä säästyy.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Nestekiertolämmitteisen kulkimen energian säästö
« Vastaus #36 : 17.01.2019 kello on 21:34 »
Talvireissuilla minäkin lämmitän surutta, koska ei niitä reissuja nyt ihan koko ajan ole. Samoin työpaikan pihassa, kun saan ilmaista sähköä.
Jos asuisin autossa koko talven, niin alkaisin minäkin miettimään mahdollisia säästövinkkejä. Voisinhan minäkin ruuvailla Truman suuttimia yöksi auki vaan sinne, minne lämpöä tarvitsee, mutta alkaisi sadannen yön ja aamun kohdalla tuntua jo turhan tavalliselta askareelta. Parempi, jos olis vaan joku nappi, mistä lämmitys hoituu "yöasentoon" ja sähköä säästyy.


Ei se tuosta ole iso homma siirtää kahestakympista yks pykälä pienemmälle.
Se niin justiin ole.
Mutta mulla ei olekkaan kuin muutama hassu yö,ei vasiten olla kylymällä ilimalla reissussa.
Niin ,no sori tää oftopikki :-[

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:45
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nestekiertolämmitteisen kulkimen energian säästö
« Vastaus #37 : 17.01.2019 kello on 21:47 »
Siksi minä näistä höpäjän. Kun olen omasta mielestäni jonkunlainen "asiantuntija". Nyt on asuttu kolme reilua kuukautta  Alde lämmitteisessä kaheksan metrisessä kulkimessa. Sitten kun koko puoli vuotta on mennyt, voi vielä jotakin lämmön säästöön imaantua.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:40
Vs: Nestekiertolämmitteisen kulkimen energian säästö
« Vastaus #38 : 17.01.2019 kello on 21:52 »
^
Sun pitää loimittaa ulkoa se julumettu etulasi, jos hiilitalkoisiin haluat keretä osallistua  :laugh:

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:45
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nestekiertolämmitteisen kulkimen energian säästö
« Vastaus #39 : 17.01.2019 kello on 21:59 »
^
Sun pitää loimittaa ulkoa se julumettu etulasi, jos hiilitalkoisiin haluat keretä osallistua  :laugh:

Laiska ja vetämätön kun olen, en mene ulos rimpalehtamaan loimi kainalossa "rakasta" peittelemään. En kausipaikalla enkä reissussa. Sisäpuolelta lasken paljeverhon alas, se saa riittää.  :D

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:39
Vs: Nestekiertolämmitteisen kulkimen energian säästö
« Vastaus #40 : 17.01.2019 kello on 22:14 »
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Ei se tuosta ole iso homma siirtää kahestakympista yks pykälä pienemmälle.
Se niin justiin ole.
Mutta mulla ei olekkaan kuin muutama hassu yö,ei vasiten olla kylymällä ilimalla reissussa.
Niin ,no sori tää oftopikki :-[

Sen verran huomautan, että tossa kuvassa ei paljon auta jos hieman pienentää lämpöa kun se ei ole edes päällä. Vettä tossa vain lämmitetään. :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:24
Vs: Nestekiertolämmitteisen kulkimen energian säästö
« Vastaus #41 : 17.01.2019 kello on 22:20 »
Siksi minä näistä höpäjän. Kun olen omasta mielestäni jonkunlainen "asiantuntija". Nyt on asuttu kolme reilua kuukautta  Alde lämmitteisessä kaheksan metrisessä kulkimessa. Sitten kun koko puoli vuotta on mennyt, voi vielä jotakin lämmön säästöön imaantua.

Ihan uteliaisuudesta ja tosissani kysyn. Kävikö teillä mielessä asustella tuo linjasaneerausajan autossa, mutta jossakin lämpimässä. Miksi viettää se aika jollain kausipaikalla kun kuitenkin joutuu olemaan poissa kotoa puolisen vuotta

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:45
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nestekiertolämmitteisen kulkimen energian säästö
« Vastaus #42 : 17.01.2019 kello on 22:32 »
^
Mökillä ei ole sähköä eikä pyykinpesu mahdollisuuta, joten siellä ei voi jatkuvasti asua. Yksi mahdollisuus olisi ollut roudata välttämättömät vuokrakämpään.
Kausipaikka on siedettävän hyvä väliaikais asumiseen...   ...Riittävän iso ja lämmin kuljin, sauna joka ilta, pyykinpesu mahdollisuus, helppo harmaanveden plorotus kaivoon, helppo vesitankin täyttö, helppo paskasäiliön tyhjennys, suihku ja wc lähellä. Hyvä paikka, mutta tuulinen, tuuli sitten mistä suunnasta hyvänsä. Parikymmentä kilometriä kotikaapuntin iloihin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:24
Vs: Nestekiertolämmitteisen kulkimen energian säästö
« Vastaus #43 : 17.01.2019 kello on 22:46 »
^Tarkoitin euroopan kiertämistä kaikessa rauhassa muutaman kuukauden ajan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:45
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nestekiertolämmitteisen kulkimen energian säästö
« Vastaus #44 : 17.01.2019 kello on 23:03 »
^Tarkoitin euroopan kiertämistä kaikessa rauhassa muutaman kuukauden ajan.

Joo, kyllä se tulee aikanaan. Kohta päästään kokonaan ihan oikeasti eläkkeelle. Muutaman kerran viikossa käydään vielä jotakin muka tekemässä.