Tekniikkakeskustelut > Alde
Nestekiertolämmitteisen kulkimen energian säästö
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 26.02.2019 kello on 19:13 ---Tervetuloa porukkaan Sinipirtti. ...Sinipirtti oli aikoinaan Kuhmossa partiolaisten kokoontumispaikka. :D
--- Lainaus päättyy ---
Tarkkuutta lukemiseen. Nimimerkki on Sinnipirtti.
Turhan Höpöttäjä:
^
No voe helevata. Jospa hän muuttaisi profiilinsa, Sinipirtiksi. ;D
El Maco:
Kondenssi ja jäätyminen ei liity toisiinsa, on tietämätöntä moista väittää. Kondenssi liittyy suhteelliseen kosteuteen ja kastepisteeseen. Kastepiste voi toteutua suht lämpimässäkin tilassa, kuten saunassa. Kylmät poterot on herkkiä kondenssille.
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 26.02.2019 kello on 19:13 ---^
^
Kondensoituminen on tietämättömien höpinää. Onhan nestekiertoisessa nesteputket ja patterit siellä solassa. Myöskin siellä on käyttövesiputket, nehän jäätyy, jos siellä ei lainkaan lämpöä kierrä.
Ylimääräset lämmittimet siksi että lämpö on tasaisempaa. Tai siksi että kun esim. nukkumapuolella on oma lämpötilan tunnistin, niin ylimääräinen lämmitin nostaa lämpötilaa ylemmäksi, kuin oven takana olevan istuinryhmän.
Tällä palstalla on vähän "spesialisteja", joilla on vahva "näkemys" vedottomasta ja mielyttävästä olotilasta kulkimessa pakkaskelillä. Itse olen nyt asunut matkailuautossa viisi kuukautta, ja sisälämpötila on yhtä miellyttävä kuin kotona.
--- Lainaus päättyy ---
Miellyttävä kuin kotona? ;D
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 23.01.2019 kello on 07:46 ---Tätä hommaa olen kehitellyt nyt lisää. Aamulla nukkumapuolella +23. ja istuinryhmässä +10. Istuin ryhmä on noin 2/3 osaa kulkimen tilavuudesta.
--- Lainaus päättyy ---
Jos kotona on aamulla alle 20 aamukahvilla istuessa, se on kyllä epämiellyttävää ;D
Nämähän on makuasioita - minä tunnen epämiellyttäväksi myös sen, jos makuuhuoneessa on yli 20 astetta. Vaunussa nukkuu talvella hyvin, kun nukkuma-aikaan on tasainen 18.5 astetta ;)
Jokos muuten kohta on laskennallisia tilastoja otsikon mukaisesta energian säästöstä todellisuudessa?
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 27.02.2019 kello on 07:19 ---Miellyttävä kuin kotona? ;D
Jos kotona on aamulla alle 20 aamukahvilla istuessa, se on kyllä epämiellyttävää ;D
Jokos muuten kohta on laskennallisia tilastoja otsikon mukaisesta energian säästöstä todellisuudessa?
--- Lainaus päättyy ---
Aamulla ylös, ja lämpö istuinryhmään, rituaalin omaiset aamu puuhastelut. Kohta on lämpö noussut vähintään 22 asteeseen, vaikka en laitakkaan "ohjaamon" Trumaa päälle. Kahvia hörpin nytkin, kun pöydällä on 22,5 astetta.
Aamu lämpötilan nosto tapahtuu vieläkin nopeammin, kun saan tuon lisälämppärin istuinryhmään asennettuna.
En ole laskenut energian säästöjä, miksi olisin. Laskekoon ne harvat, jotka tarkenevat pakkaskelillä kulkimellaan olla.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta