Tekniikkakeskustelut > Alde

Nestekiertolämmitteisen kulkimen energian säästö

(1/26) > >>

Turhan Höpöttäjä:
Jos veljillä on kuljin, jossa on Alde tai Primus lämmitys. Kun laittaa pienen puhaltimella olevan sähkölämmittimen yöksi. Vaikka https://www.clasohlson.com/fi/S%C3%A4hk%C3%B6takka/Pr366312000 päälle keskikäytävälle. Itsellä 600 watilla. Silloin nestekiertolämmitys ei lämmitä niin paljon nurkkia ja seinän vieruksia. Nestekiertolämmityk sen termostaatti saa olla siinä asennossa kuin muulloinkin. Uskoisin että säästö on 20-25%:n luokkaa. Minulla on nyt ollut aikaa kausipaikkalaisena testailla näitä lämmitysasioita. Ee muuta kun kokeilemaan. ;D

Catiska:
Mielestäni parhaiten säästää kun nukkuu ja asuu päivätkin hyvässä makuupussissa. Ei tarvitse lämmittää ollenkaan.

Itse en oikein innostuisi säästämään jos vastineeksi saan kylmät nurkat ja seinänvieret ja vastineeksi saisin pistelämmittimen ilot.

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 16.01.2019     kello on 10:41 ---Mielestäni parhaiten säästää kun nukkuu ja asuu päivätkin hyvässä makuupussissa. Ei tarvitse lämmittää ollenkaan.

Itse en oikein innostuisi säästämään jos vastineeksi saan kylmät nurkat ja seinänvieret ja vastineeksi saisin pistelämmittimen ilot.

--- Lainaus päättyy ---

Harvempi nukkuu nurkissa tai seinän vieressä, jossa ei ole lämmitystä.
En nuku kotonakaan makuupussissa.
Kommenttisi viittaa siihen että olet Trumakulkimen käyttäjä.
Tärkeintä oli että kommentoit.

Hymer B 654:
  Kannattaako omistaa kallis kulkupeli,jos ei raski tai pysty sitä lämmittämään???

seppoko:
Tietenkin seinän läpi vuotaa vähemmän lämpöä, kun sisällä on alempi lämpötila. Vaan kuinka paljon? Se on sitten toinen juttu.  Onko siellä niin vakioitunut lämpö/sää ulkona, että kokeillasi on tieteellistä todistusvoimaa?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View