Tekniikkakeskustelut > Truma
Truman ilmankierron parantaminen
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: palokurki - 7.01.2019 kello on 08:31 ---Minulla se Truma on juurikin pitkittäisen takasängyn alla. Etuistuinryhmään menevä putki menee ensin takana auton toiselle puolelle ja jatkaa siitä suorana keittiökalusteiden takana eteen saakka. Haitta on se, että sieltä edestä ei parista suuttimestä tule, kuin lehmän henkäys muutoin kuin täydellä suihkukoneasennolla .
Luulen, että suuttimien lisääminen ei paranna asiaa, vaan niistä kahdesta tulee entistä vähemmän ilmaa. Jos laittaa välipuhaltimen, niin ilmaa varmaan tulee, mutta se on jo kerennyt kaapistojen takana viilentyä niin, että ei siitä juri hyötyä ole.
Korostan, että tässä puhutaan nyt minun kohdalla aika hyvän parantamisesta hyväksi, koska pari ecomattia, lattialämmitysmatto ja etutruma on paikannut puutetta.
--- Lainaus päättyy ---
Truman ongelma ei ole lämpö, vaan putkiston patopaine. Ja kun putkistoa lisätään eli poikkipinta-ala kasvaa vähenee patopaine ja ilma alkaa virrata kunnolla. Eli lisää pari putkea entisten eteen menevien viereen ja tilanne helpottuu varmasti.
Ja uudet putket lähtemään heti trumalta sen päädyssä olevasta jaosta.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: palokurki - 7.01.2019 kello on 08:31 ---Minulla se Truma on juurikin pitkittäisen takasängyn alla. Etuistuinryhmään menevä putki menee ensin takana auton toiselle puolelle ja jatkaa siitä suorana keittiökalusteiden takana eteen saakka. Haitta on se, että sieltä edestä ei parista suuttimestä tule, kuin lehmän henkäys muutoin kuin täydellä suihkukoneasennolla .
--- Lainaus päättyy ---
Oletko karsonut, että se putki on Truman päässä paikoillaan?
--- Lainaus käyttäjältä: palokurki - 7.01.2019 kello on 09:13 ---Sullako semmoinen välipuhallin on? Minkä tyyppinen se on ja miten vaikutti? Miten kova meteli siitä lähtee?
--- Lainaus päättyy ---
Sellainen 'tietokonepuhallin', jonka molemmin puolin on putkiyhde.
Ääni riippuu puhaltimen laadusta ja sijoituspaikasta.
Jostain sängyn alta se ei paljon kuulu.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: palokurki - 7.01.2019 kello on 09:13 ---Sullako semmoinen välipuhallin on? Minkä tyyppinen se on ja miten vaikutti? Miten kova meteli siitä lähtee?
--- Lainaus päättyy ---
Ei ole, mutta yhden eräälle joskus asensin.
retkeilijä:
Truma multivent. Kokemusta ei ole.
https://verkkokauppa.siilincaravan.fi/varustelu/tuote/multivent-truma-valipuhallin-tbm-12-v/9964711/
Edit:
Kuuluneeko puhaltimeen ohjauspaneli, jossa kaksi nopeutta ja off ?
tsahkali:
Tässä on se pienempi:
https://www.vapaa-aika.com/Vaelipuhallin-O-60-mmn-putkiliitaennaellae-77-000-l/h
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta