Sivuja:
Toiminto
  • #61 kirjoittanut tsahkali 01 Jan 2019
  • Pitäisi saada ostajat uskomaan vain vaakaa, ei papereita eikä varsinkaan myyjän puhetta.

    Pitäisi saada ensin oatajat tiedostamaan asia.
    Kukakohan heitä neuvoisi....?    ::)
  • #62 kirjoittanut Raksaus 01 Jan 2019
  • Itsehän lankesin tähän ansaan ensimmäistä ja nykyistä autoani ostaessa. Ei ollutlainkaan edes huomioon otettavien asioiden listalla. Varmasti on ylipianoisella autolla yullut nyt vuosia reissattua. Suomesta en muista edes lukeneeni mitään huhuja että olisi tähän adiaan kiinnitetty huomiota. Ruotsista ja krskieuroopasta sitten jonkin verran. Toki minun autoa ei ole satuttu koskan punnitsemaan tuollakaan.

    Olen vain huomannut stressaavani asiasta esim ruotsissa ajellessani. Ja vaikuttanut käytökseen siellä siten että esim polttoainetankin olen usein täyttänyt maksimissaan puoleen. pysähdyksiä on sitten tullut vaan enemmän.
  • #63 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 02 Jan 2019
  • Olen viisitoista vuotta yrittänyt toitottaa, että ajakaa C-kortti jos meinaatte hankkia asiallisen matkailuauton, jossa on kaikki napinan aiheet korjattu. Tyhjä on ollut toitotus. Valvoja ensimäisenä parkkiruutuautojen omistajien kanssa on ollut kimpussa.
  • #64 kirjoittanut tsahkali 02 Jan 2019
  • Olen viisitoista vuotta yrittänyt toitottaa, että ajakaa C-kortti jos meinaatte hankkia asiallisen matkailuauton, jossa on kaikki napinan aiheet korjattu. Tyhjä on ollut toitotus. Valvoja ensimäisenä parkkiruutuautojen omistajien kanssa on ollut kimpussa.

    Se on valintakysymys.
    Joko ostaa sen C-auton ja matkailee asvalttiteillä, tai sitten ostaa kunnollisen ja pääsee kaikkialle.
  • #65 kirjoittanut 88k5 02 Jan 2019
  • Olen viisitoista vuotta yrittänyt toitottaa, että ajakaa C-kortti jos meinaatte hankkia asiallisen matkailuauton, jossa on kaikki napinan aiheet korjattu. Tyhjä on ollut toitotus. Valvoja ensimäisenä parkkiruutuautojen omistajien kanssa on ollut kimpussa.
    Montakos vuotta sulla on C voimassa aina kerralla, ja mitä sen uusinta aina kustantaa?
  • #66 kirjoittanut El Maco 02 Jan 2019
  • Se on valintakysymys.
    Joko ostaa sen C-auton ja matkailee asvalttiteillä, tai sitten ostaa kunnollisen ja pääsee kaikkialle.
    Nyt en ihan keksinyt, miten se noin yksioikoisesti voi tuota tarkoittaa.. Jospa perustelisit hieman? Ja kerro ainakin, mikä se kunnollinen on.
  • #67 kirjoittanut seppoko 02 Jan 2019
  • Montakos vuotta sulla on C voimassa aina kerralla, ja mitä sen uusinta aina kustantaa?

    Minä heitin CE:n pois kun olisi pitänyt toisen kerran uusia kahden vuoden välillä. Se siitä "kunnon auton"  pitämisestä.  Piakkoin Höpökn joutuu siihen rumbaan.
  • #68 kirjoittanut kimi 02 Jan 2019
  • Olen viisitoista vuotta yrittänyt toitottaa, että ajakaa C-kortti jos meinaatte hankkia asiallisen matkailuauton, jossa on kaikki napinan aiheet korjattu. Tyhjä on ollut toitotus. Valvoja ensimäisenä parkkiruutuautojen omistajien kanssa on ollut kimpussa.

    Tämähän ei ole mikään absoluuttinen totuus, auto on aina kompromissi jos ei mennä Motor Home kokoluokan laitteeseen, silloin taas C ei riitä vaan perään vielä E. Itse kirjoitit kausipaikalla asumisesta autossa ja toit esiin sen että, paikkavalinta on huoltorakennuksen vieressä ja sen myötä käytössä myös nekin tilat. Meillä peseytymiset ja vessassakäynnit hoituu autossa ja huoltorakennusta ei tarvita viereen.
    Auto on aina kompromissi ja käyttö sitten ratkaisee mistä luopuu ja mikä pitää olla. Kahdelle aikuiselle hyvinkin toimivia ratkaisuja löytyy pienemmän kokoluokan autoissa kohtalaisen helposti.
    Aiheen aloittaja on kertonut odotuksistaan ja toiveistaan, jos pysyttäisiin niissä kun autoja ehdotetaan ja rajataan keskustelu niihin.
  • #69 kirjoittanut LRC 02 Jan 2019
  • Toki on hyvä, että painoihin sopivia autoja on olemassa. Mutta siihen ei voi tuudittautua,  että kaikissa omapainot sisältäisivät katsastajan ohjeen mukaiset varusteet.

    Pitäisi saada ostajat uskomaan vain vaakaa, ei papereita eikä varsinkaan myyjän puhetta.

    Pakko kommentoida tähän myyjän osalta, voi olla, että törmäsin harvinaisuuteen :D

    Otin kontaktia Seinäjoen Rinta-jouppiin siitä integroidusta TEC autosta ja hän kertoi aikaisemman omistajan tehneen muutoksia autoon ja sen omamassan olleen nousseen lähelle kokonaismassa ja jos aikoo maailmalle koska siellä tarkempaa painojen vahtaus tai muuta tarviketta ottaa matkalle, niin ei onnistu painojen ylittäessä.

    Minusta aika reilua ja toisaalta valheilla on lyhyet jäljet, voi olla viimeinen "rehellinen" myyjä tässä projektissa, mutta kiitos myyjälle "J".

    Joku antoi jo neuvon rantautua "renkaan potkinta" reissulle ja netissä roikkumalla ei saa tuntumaa todellisista, inhoan vaan yli kaiken autokaupassa luuhaamista ja en ole oikein "kotonani" siellä maailmassa, mutta ei varmaan auta itku markkinoilla...

    Katsoin myös Saksan tarjontaa ja sieltä löytyy aika pienillä km luvuilla olevia autoja jotka tietysti houkuttaa, hinnoissa yllättävän vähän eroja.
  • #70 kirjoittanut K.E.V 02 Jan 2019
  • Pakko kommentoida tähän myyjän osalta, voi olla, että törmäsin harvinaisuuteen :D

    Otin kontaktia Seinäjoen Rinta-jouppiin siitä integroidusta TEC autosta ja hän kertoi aikaisemman omistajan tehneen muutoksia autoon ja sen omamassan olleen nousseen lähelle kokonaismassa ja jos aikoo maailmalle koska siellä tarkempaa painojen vahtaus tai muuta tarviketta ottaa matkalle, niin ei onnistu painojen ylittäessä.

    Minusta aika reilua ja toisaalta valheilla on lyhyet jäljet, voi olla viimeinen "rehellinen" myyjä tässä projektissa, mutta kiitos myyjälle "J".
    Niin, tuohan on se sama mitä katsoin jo viime vuonna. Ei olisi mahtunut kuin kuski painoihin :)
  • #71 kirjoittanut LRC 02 Jan 2019
  • Niin, tuohan on se sama mitä katsoin jo viime vuonna. Ei olisi mahtunut kuin kuski painoihin :)

      ;D jos on solakka poika...
  • #72 kirjoittanut Alan 02 Jan 2019
  • Olen viisitoista vuotta yrittänyt toitottaa, että ajakaa C-kortti jos meinaatte hankkia asiallisen matkailuauton, jossa on kaikki napinan aiheet korjattu. Tyhjä on ollut toitotus. Valvoja ensimäisenä parkkiruutuautojen omistajien kanssa on ollut kimpussa.

    Varmaan kymmenennen kerran tästä: sinun tarpeesi ei ole minun tarpeeni. Tämän ketjun aloittajan saattaa ollakin, mutta mitään tekemistä tällä ei olekaan minun autoni ja reissujeni kanssa. Siksi en omaani vaihtoehdoksi tarjoa.

    Kannattaisi vaihtaa levyä ja yrittää tuoda asiaa tähän aiheeseen provosoinnin sijaan.
  • #73 kirjoittanut Raksaus 02 Jan 2019
  • Otin kontaktia Seinäjoen Rinta-jouppiin siitä integroidusta TEC autosta ja hän kertoi aikaisemman omistajan tehneen muutoksia autoon ja sen omamassan olleen nousseen lähelle kokonaismassa ja jos aikoo maailmalle koska siellä tarkempaa painojen vahtaus tai muuta tarviketta ottaa matkalle, niin ei onnistu painojen ylittäessä.

    Minusta aika reilua ja toisaalta valheilla on lyhyet jäljet, voi olla viimeinen "rehellinen" myyjä tässä projektissa, mutta kiitos myyjälle "J".

    Uskoisin että ainakin isommissa alan kaupoissa tämä kyllä kerrotaan jos ymmärrät kysyä. Lopulta tuon ostaa joku joka ei tästä välitä tai ei ymmärrä asiaa kysyä. Todellista rehellisyyttä olisi mainita asia selkeästi ja sanallisesti ilmoituksessa, mutta sitä tuskin tulee tapahtumaan. Ja varsinkin ammattikauppialle olisi varmasti liian iso vaivakin lähteä joka ainoa auyo punnitsemaan. Voisin veikata että kaikki kertovat tämän olevan yleinen ongelma mutta tuskin voivat ottaa mitään kantaa käytettyyn autoob jonka todellisesta historiasta ei luonnollisesti kauheasti tiedä.

    Jos haluaa varmistua niin itse on auto puntarille ajettava. Kastopaikoilla on puntarit. Ja olikos pääkaupunkiseudulla Vuosaaren satamassa. Katsastuskonttroill a joskus kysyin. Niin siellä sai maksua vastaan akselipainot. Ja ainakin Hyvinkäällä kaatopaikalla siis punnitseminen ilmaista paitsi jos haluaa jotain paperille niin silloin joutuu maksamaan.

    Asia on hyvä tiedostaa että päätöksensä osaa tehdä niihin perustuen. Ruotsissa lainsäädäntö mahdollistaa kohtuu isot sakot laskentatavasta johtuen ja jos ei sitä raskaamman ajoneuvon kuljetusoikeuttakaa n ole.

    Toisaalta keskieuroopassa käsittääksen moottoriteillä yli 3500 kiloisilla on myös eri rajoituksia ja kustannuksia kuin alle.
  • #74 kirjoittanut "Masi" 02 Jan 2019
  • Varmaan kymmenennen kerran tästä: sinun tarpeesi ei ole minun tarpeeni. Tämän ketjun aloittajan saattaa ollakin, mutta mitään tekemistä tällä ei olekaan minun autoni ja reissujeni kanssa. Siksi en omaani vaihtoehdoksi tarjoa.

    Kannattaisi vaihtaa levyä ja yrittää tuoda asiaa tähän aiheeseen provosoinnin sijaan.
    jompi kumpi on tuossa asiassa realisti ja se ilmeisesti ymmärtää että yhdensänkymmentä prosentti autoista ajelee pääsääntöisesti ylipainoisena. ja jos sen esiin tuominen on aina tuomittavaa, niin asenteet ei kaupankaan puolella muutu.
  • #75 kirjoittanut Tarvasjoki 02 Jan 2019
  • Miten painot vaikuttaa auton talvikäyttöön pariskunnalle , eksynyt vähän alkuperäistä aiheesta.
Sivuja:
Toiminto