rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Alde 3010 230v kiertovesipumppu ongelma  (Luettu 6690 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 7.06.2021 kello on 12:54
Alde 3010 230v kiertovesipumppu ongelma
« : 26.11.2018 kello on 13:51 »
Potilaana Solifer vm.2006. 230v kiertovesipumppu on jo jonkin aikaa pitänyt pientä "kolinaa"/pulputus ääntä. Pitkään olen myös ihmetellyt kun vaunussa oleva nestekiertoinen lattialämmitys on niin heikko tehoinen kun ei tahdo lämmetä nimeksikään. Nyt vkl kun menimme vaunulle ei lämpötila noussut +17 astetta ylemmäs. Vaihdoin ohjaustaulusta 12v pumpun päälle ja vaunu sekä myöskin lattia lämpes hienosti. Voisiko 230v pumpussa olla nyt sitten se konkka vika? Miten tuon pumpun perän saa purettua niin että konkan saa näkyviin ja minkälainen työ on se vaihtaa? Ja oliko jollain niitä konkkia tarjolla?



*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
  • Nurmijärvi
Vs: Alde 3010 230v kiertovesipumppu ongelma
« Vastaus #1 : 26.11.2018 kello on 14:59 »
Potilaana Solifer vm.2006. 230v kiertovesipumppu on jo jonkin aikaa pitänyt pientä "kolinaa"/pulputus ääntä. Pitkään olen myös ihmetellyt kun vaunussa oleva nestekiertoinen lattialämmitys on niin heikko tehoinen kun ei tahdo lämmetä nimeksikään. Nyt vkl kun menimme vaunulle ei lämpötila noussut +17 astetta ylemmäs. Vaihdoin ohjaustaulusta 12v pumpun päälle ja vaunu sekä myöskin lattia lämpes hienosti. Voisiko 230v pumpussa olla nyt sitten se konkka vika? Miten tuon pumpun perän saa purettua niin että konkan saa näkyviin ja minkälainen työ on se vaihtaa? Ja oliko jollain niitä konkkia tarjolla?

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Ensin kannattaa kokeilla konkkaa, tuon mustan osan alla, pidätin ruuvi siinä sivussa kansi pois, jos on
tilaa sinne oikealle päin.

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:44
Vs: Alde 3010 230v kiertovesipumppu ongelma
« Vastaus #2 : 27.11.2018 kello on 21:23 »
Taannoin kun annoin oikeen kuvalliset ohjeet tuli useemmalta mölötys ettei sellasia saa antaa luvanvaraisista hommista.  ;)

Tottakai saa antaa, sittenhän ne luvan omaavatkin osaa kytkeä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:59
Vs: Alde 3010 230v kiertovesipumppu ongelma
« Vastaus #3 : 28.11.2018 kello on 19:36 »
miten se oikein menee? syöttö kaapelin saat tehdä itse, saman kaapelin päässä oleva pumpun korjaus vaatisi luvat.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Alde 3010 230v kiertovesipumppu ongelma
« Vastaus #4 : 28.11.2018 kello on 20:05 »
miten se oikein menee? syöttö kaapelin saat tehdä itse, saman kaapelin päässä oleva pumpun korjaus vaatisi luvat.

Niin se vaan menee...
Olen minäkin suunnitellut vehkeitä, joiden asentamiseen minulla ei ollut oikeuksia. 
Ei oo vielä Loviisa jysähtänyt...    ;D

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:44
Vs: Alde 3010 230v kiertovesipumppu ongelma
« Vastaus #5 : 29.11.2018 kello on 08:04 »
Jokainen voi itse päättää, mikä ero on kun valaisimen liittää ruuviliitin rimaan tai kondensaattorin samanlaiseen ruuviliitinrimaan.








Poistettu tästä ketjusta tarpeetonta liittyen asennusoikeuksiin, jätetty olennainen. Pysytään aiheessa.

- Alan

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:19.10.2021 kello on 12:11
Vs: Alde 3010 230v kiertovesipumppu ongelma
« Vastaus #6 : 29.12.2018 kello on 10:12 »
Potilaana Solifer vm.2006. 230v kiertovesipumppu on jo jonkin aikaa pitänyt pientä "kolinaa"/pulputus ääntä. Pitkään olen myös ihmetellyt kun vaunussa oleva nestekiertoinen lattialämmitys on niin heikko tehoinen kun ei tahdo lämmetä nimeksikään. Nyt vkl kun menimme vaunulle ei lämpötila noussut +17 astetta ylemmäs. Vaihdoin ohjaustaulusta 12v pumpun päälle ja vaunu sekä myöskin lattia lämpes hienosti. Voisiko 230v pumpussa olla nyt sitten se konkka vika? Miten tuon pumpun perän saa purettua niin että konkan saa näkyviin ja minkälainen työ on se vaihtaa? Ja oliko jollain niitä konkkia tarjolla?

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Laitappa tänne auttoko ongelmaan ku samanlaiset oirehdinnat omassaki vaunussa ja pumppu on nyt pöydällä, konkka pitäs jostain kaivaa  :P

-Ville