rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Gotlantiin tai Öölantiin vaunu perässä?  (Luettu 6446 kertaa)

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:59
  • Autossa on pyörät
Vs: Gotlantiin tai Öölantiin vaunu perässä?
« Vastaus #15 : 13.03.2019 kello on 10:08 »
Näin varmasti on. Jos mode lisää tähän otsakkeeseen myös Öölannin niin saadaan siitäkin juttua samaan pakettiin. Kiitos.

Otsikko vaihdettu.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:29
Vs: Gotlantiin tai Öölantiin vaunu perässä?
« Vastaus #16 : 13.03.2019 kello on 10:40 »
Gotlanti on ainakin erittäin täynnä, siis turistikohteet. Ja nimenomaan ruotsalaisia.

Ymmärrän, että silloin mennään, kun loma on, mutta itse menisin mieluummin kesäkuussa.
Samoin Öölanti (leirintäalueet) on täynnä ruotsalaisia lomalaisia. Jos ei svenssonien lystinpito (ovat aikalailla railakkaampaa porukkaa) kiehdo, ainakin isompia alueita siellä kannattaa välttää. Mutta kauempana sivilisaatiosta Öölannissa on rauhallisiakin alueita, esim. pohjoisosissa, varsinki jos sähköä ei tartte. Kalastus voi olla tosin haastavaa matalilla hiekkarannoilla  :D
« Viimeksi muokattu: 13.03.2019 kello on 10:56 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Gotlantiin tai Öölantiin vaunu perässä?
« Vastaus #17 : 13.03.2019 kello on 14:14 »
Samoin Öölanti (leirintäalueet) on täynnä ruotsalaisia lomalaisia. Jos ei svenssonien lystinpito (ovat aikalailla railakkaampaa porukkaa) kiehdo, ainakin isompia alueita siellä kannattaa välttää. Mutta kauempana sivilisaatiosta Öölannissa on rauhallisiakin alueita, esim. pohjoisosissa, varsinki jos sähköä ei tartte. Kalastus voi olla tosin haastavaa matalilla hiekkarannoilla  :D
Sähköt löytyy omasta takaa. No perskule. Ei oikein houkuta lomailla missään mölinä paikassa. Pitääköhän tässä sitten pysytellä mantereella? Götan kanavaseutu näytti kyllä kauniilta Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:29
Vs: Gotlantiin tai Öölantiin vaunu perässä?
« Vastaus #18 : 13.03.2019 kello on 14:37 »
Sähköt löytyy omasta takaa. No perskule. Ei oikein houkuta lomailla missään mölinä paikassa. Pitääköhän tässä sitten pysytellä mantereella? Götan kanavaseutu näytti kyllä kauniilta Thumb
Kyllä Öölannista löytyy paikkoja/leirintäalueita, jossa luonto ja laitumetkin läsnä, esim, Sandby (ainakin 3 kämppäriä) - pohjoisessa kuten aiemmin mainitsin..

Göta-kanava, koko Ruotsin poikki on hienoa seutua, jos kanava ja bruukki/paja puoli kiinnostaa - varsin järvien välissä. Samaa löytyy ihan E18 varreltakin, esim. Hallstahammar, hieno kämppäri + vesipuisto + puistoa + herrakartanoa + kanavia + museoita + bruukki ..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Gotlantiin tai Öölantiin vaunu perässä?
« Vastaus #19 : 13.03.2019 kello on 14:41 »
^Kiitos näistä vinkeistä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 22:56
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Gotlantiin tai Öölantiin vaunu perässä?
« Vastaus #20 : 13.03.2019 kello on 17:25 »
Hjo oli mielestäni kiva paikka järvien välissä. Varmaan aikalailla Grännan vastarannalla. Gränna oli muuten kiva paikka mutta kesällä oli vaikea löytää parkkipaikkaa edes henkilöautolle. Jitenkin olisi hämärä muistikuva että autoja oli parkissa kadulla siten että kun liikenneytä oli niin henkilöautollakin sai koko ajan olla tarkkana ettei kkyljet kolise. Auton tai vaunun kanssa otan ainakin ensi kerralla selvää etukäteen onko jossain hieman ulkopuolella jokin parkkipaikka ja sitten kävelyä.  Karlsgokassa on Nobel museo mikä oli mielenkiintoinen.

Öölannin pohjoiskärjessä on joku kaupunki mikä oli ainakin jonkinlainen turistikohde ja ihan mielyttävän oloinen paikka. Paljon ravintoloita. Kossain siinä lähellä oli myös joku kuninkaallinen puutarha jos oikein ymmärsin. Oltiin pari yötä Lontoon olympialaisten avajaisten aikaan teltalla tuolla. Silloin heräsi ajatus asuntoautosta. Loma-aikaan siis oltiin mutta ei tuolla meno nyt mitenkään rauhatonta ollut. Elämän ääniä kyllä muttri nyt kummoisempaa.

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:59
  • Autossa on pyörät
Vs: Gotlantiin tai Öölantiin vaunu perässä?
« Vastaus #21 : 13.03.2019 kello on 17:27 »
Itse jätän aina vaunun http://getingarydscamping.se/ ja pelkällä veturilla Grännaan . A-autolla hankalampaa.
Hjo on hieno paikka myös

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Gotlantiin tai Öölantiin vaunu perässä?
« Vastaus #22 : 13.03.2019 kello on 17:50 »
Kuvista päätellen Hjo on kaunis paikka. Onko siellä jotain ihan erityistä? Voisihan se olla kiva reitti jos vaikka Vätternin kiertäisi?

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:59
  • Autossa on pyörät
Vs: Gotlantiin tai Öölantiin vaunu perässä?
« Vastaus #23 : 13.03.2019 kello on 18:41 »
Kiva ranta ja kaunis vanhakaupunki

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Gotlantiin tai Öölantiin vaunu perässä?
« Vastaus #24 : 13.03.2019 kello on 19:44 »
Öölanti Saxnäs leirintäalueella tullut käytyä.

Oikein siisti ja rauhallinen alue.

https://www.kcsaxnas.se/

Ja Ruotsin kuninkaallisten Sollidens kesähuvilan puutarha matkaa ehkä 20 km .

Täällä juttua:

https://pamaus-karavaanari.blogspot.com/p/legoland.html










« Viimeksi muokattu: 13.03.2019 kello on 19:54 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Gotlantiin tai Öölantiin vaunu perässä?
« Vastaus #25 : 13.03.2019 kello on 20:03 »
^Kiitos  Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 22:56
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Gotlantiin tai Öölantiin vaunu perässä?
« Vastaus #26 : 13.03.2019 kello on 20:33 »
Tuolla Saxnäsissä mekin oltiin yötä. Lontoon olympialaisten avajaiset katselin siellä jossain televisiotuvassa.

Ja kartasta katsottuna ei tainnutkaan olla ihan pohjoiskärjessä missä käytikn Borgholm taisi olla se kiva kaupunki, missä käytiin.

Myös se Kalmar oli hieno kaupunki muistaakseni.

Toisaalta silloin sattui paistamaan aurinko koko ajan joten onnellakin oli vaikutusta. Oli kyllä ehkä tuulista.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Gotlantiin tai Öölantiin vaunu perässä?
« Vastaus #27 : 13.03.2019 kello on 22:30 »
Moi Teukka!
Mitenkään sen enempää sekoittamatta soppaa itse pidän Öölannista jossa olen vieraillut pikkupojasta lähtien silloin tällöin.
Saaren eteläpäädyssä Långe Jan majakka ja siinä lähellä campingiä ja ainutlaatuista luontoa.Pohjoispääd yssä vehreämpää ja Borgholmissa kesällä kuninkaalliset musiikkijuhlat jossa näkee kuningasperheen.Sii tä vielä ylöspäin jossa ainakin oli sesongin hiipuessa pirun huokeat vuokramöksät.

Itse saari aika nopeesti ajelee tutuksi mutta minusta suuri plussa on tuo Kalmarinsilta josta pääsee alaspäin ajamaan pisin Österleniä vaikkapa Kurt Wallanderin maisemiin Ystadin ympäröiviin kuntiin.Upeita valkohiekkaisia rantoja jne jne. Mutta kukin tavallaan hakee omia paikkojaan.Itse viihdyn tuolla silloin kun sinne pääsen,-viime aikoina en.

Gotlannista mulle tarjottiin virkaa mutten halunnut/uskaltanut lähteä "saareen" eristyksiin josta joko kalleilla lennoilla taikka sitten hitailla lautoilla jotka nekin hintavia itse baanalle jossa tuntee vapautuvansa mutta kuhan nyt heitin oman mielipiteeni.

Mutta kaikenkaikkiaan mukava ja lähimaastoissa tapahtuvaa matkailua!!!

Eikun sinne,,,,,t migel ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Gotlantiin tai Öölantiin vaunu perässä?
« Vastaus #28 : 14.03.2019 kello on 07:43 »
Moi Teukka!
Mitenkään sen enempää sekoittamatta soppaa itse pidän Öölannista jossa olen vieraillut pikkupojasta lähtien silloin tällöin.
Saaren eteläpäädyssä Långe Jan majakka ja siinä lähellä campingiä ja ainutlaatuista luontoa.Pohjoispääd yssä vehreämpää ja Borgholmissa kesällä kuninkaalliset musiikkijuhlat jossa näkee kuningasperheen.Sii tä vielä ylöspäin jossa ainakin oli sesongin hiipuessa pirun huokeat vuokramöksät.

Itse saari aika nopeesti ajelee tutuksi mutta minusta suuri plussa on tuo Kalmarinsilta josta pääsee alaspäin ajamaan pisin Österleniä vaikkapa Kurt Wallanderin maisemiin Ystadin ympäröiviin kuntiin.Upeita valkohiekkaisia rantoja jne jne. Mutta kukin tavallaan hakee omia paikkojaan.Itse viihdyn tuolla silloin kun sinne pääsen,-viime aikoina en.

Gotlannista mulle tarjottiin virkaa mutten halunnut/uskaltanut lähteä "saareen" eristyksiin josta joko kalleilla lennoilla taikka sitten hitailla lautoilla jotka nekin hintavia itse baanalle jossa tuntee vapautuvansa mutta kuhan nyt heitin oman mielipiteeni.

Mutta kaikenkaikkiaan mukava ja lähimaastoissa tapahtuvaa matkailua!!!

Eikun sinne,,,,,t migel ;)
Terve migel  :) No et sinä soppaa keitä todellakaan mielipiteelläsi. Tässähän tuli oikein hyvää infoa ja mielenkiintoinen tarina. Kiitos  Thumb