rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Autonsa vaihtaneelle yllätyskulut vanhan auton piilevästä viasta.  (Luettu 14510 kertaa)

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:33
  • Epsoo
Niin ja tosiaan mikä on normaali öljynkulutus? Kun tästä on VAG groupilla ollut hieman toisenlaistakin kannanottoa taannoin. Olikos se että litra tuhannella kilsalla ihan normikulutusta.

VAGista en tiedä, mutta opeliskin (astra) käyttöohjekirjassa luki että normiöljynkulutus on max. 0,7l sadalla..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:35
VAGista en tiedä, mutta opeliskin (astra) käyttöohjekirjassa luki että normiöljynkulutus on max. 0,7l sadalla..
Joo, tuota ne väittää normaaliksi....

Itse vaihtaisin tuollaisen öljynkuluttajan pikaisesti pois. Pitäisi saada merkkihuollosta sitä ennen allekirjoitettuna todistus, että kulutus on normaali. Tämä paperi sitten talteen, kun itse joutuu allekirjoittamaan lappuja.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:07
  • Eläkeläinen
VAGista en tiedä, mutta opeliskin (astra) käyttöohjekirjassa luki että normiöljynkulutus on max. 0,7l sadalla..
Ettei olisi kuitenkin 0,7l/1000km ?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:41
VAGista en tiedä, mutta opeliskin (astra) käyttöohjekirjassa luki että normiöljynkulutus on max. 0,7l sadalla..

Vai tuhannella? Monesti se on esim. 1 litra / 1000km.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:35
Jotain tuollaista tarjoavat....

Hurjan korkeita ovat raja-arvot.
https://www.is.fi/autot/art-2000000656085.html

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 22:56
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Onko minun autoissa ollut jotain vikaa kun ei ole huoltovälien välillä täytynyt lainkaan lisätä öljyä? Vai johtuuko siitä että ovat olleet Dieseleitä?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:35
Onko minun autoissa ollut jotain vikaa kun ei ole huoltovälien välillä täytynyt lainkaan lisätä öljyä? Vai johtuuko siitä että ovat olleet Dieseleitä?
Nykydieselissä suositellaan tarkistettavaksi öljyn lisääntyminen...

Hiukkasloukulla varustetut dieselit saattaavat lisätä öljyyn dieseliä, joka ohentaa öljyä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:24
  • Kotkan poikii ilman siipii
Entinen C5 kulutti öljyä uudesta saakka, kun tuli ilmoitus alhaisesta öljyn tasosta niin siitä tiesi että huoltoväli on tullut täyteen. Ei tarvinnu funtsailla milloinka auto pitää huoltaa.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:33
  • Epsoo
Ettei olisi kuitenkin 0,7l/1000km ?

Ei kun sadalla. Minulla oli tuosta kuva aikoinaan, mutta se meni kun kännykkä hajosi.

(Astra 1.6i-16v vm 2001)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:58
  • Eipä turhia höttyillä :)
Hurjan korkeita ovat raja-arvot.
https://www.is.fi/autot/art-2000000656085.html
Etenkin mm. PSA:n tuotteilla, joilla ei moista raja-arvoa edes ole = voivat syödä öljyä ihan kuinka paljon tahansa ja se on silti "normaalia" ;D

Onko minun autoissa ollut jotain vikaa kun ei ole huoltovälien välillä täytynyt lainkaan lisätä öljyä? Vai johtuuko siitä että ovat olleet Dieseleitä?
Öljyä kuuluu kulua aina jonkin verran, täysin kuluton esim. 30tkm matkalla viittaisi enempi öljyn ohenemiseen esim. polttoaineen tai veden sekoittumisella öljyn joukkoon ja näin korvaten tuota kulumista. Pahimmillaan tietty öljyn määrä huoltovälillä jopa lisääntyy, jolloin viimeistään tulisi asiasta huolestua 8)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
Kuluttajariitalauta kunta antaa vain ja ainoastaan suosituksia, joita kenenkään ei ole pakko noudattaa.
Mahdollisessa oikeuskäsittelyssä ratkaisu otetaan huomioon, mutta ei ole suuntaan tai toiseen ratkaiseva seikka.

Eräs pitkänlinjan autokauppias, sittemmin jo eläköitynyt, kertoi riitauttaneensa kaikki lautakuntapäätökset, jotka tekivät hänestä maksumiehen.
Lopputuloksena taisi olla suunnilleen se, että 26 keissistä hän hävisi kuusi ja asiakkaat kaksikymmentä.

Kauppalakia tuskin voidaan kuluttajakaupassa sivuuttaa sen seikan suhteen, että myyjän ( tässä tapauksessa auton entisen omistajan ) pitää kertoa tietämänsä kauppaan vaikuttavat seikat.
Öljyä epänormaalisti kuluttavasta (yleisesti tulkittuna ) moottorista tehty päinvastainen kirjallinen väittämä ei ainakaan paranna vilpistelijän asemaa mahdollisessa oikeuskäsittelyssä.

Piiloviasta josta auton entinen omistaja ei tiennyt, eikä olisi pitänyt tietää, ei johda vastuuseen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:21
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Etenkin mm. PSA:n tuotteilla, joilla ei moista raja-arvoa edes ole = voivat syödä öljyä ihan kuinka paljon tahansa ja se on silti "normaalia" ;D

PSA:n autoihin ei mihinkään ole tarttenut lisätä vaihtovälillä öljyä mitä mulla on ollut.
Eikä tartte kyllä Ducatoonkaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:47
Aika kummallista, että puhutaan tyyppiviasta!
Miten se voi olla muun kuin tehtaan vastuulla??   :o

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
Vilpillinen kirjallinen vakuutus!

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.03.2024 kello on 02:09
Katoaako kuluttajan vastuu, jos  asiakkaan vaihtoautoon tulee merkintä "myydään korjattavaksi"?