Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Akun vaihto edessä?
Aakku:
Mulla on tällainen luntti tallin seinällä....
Haoltu:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 27.12.2018 kello on 17:48 ---Mulla on tällainen luntti tallin seinällä....
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
--- Lainaus päättyy ---
Mikä lukema vaatii lataamisen? :-\
Milloin akku on ns. entinen, eli
täytyy astella akku kauppaan hakemaan uusi. :-\
megaman:
Aakun luntti on hyvä. Thumb
Minä lataan uudemmankin akun, jos lepojännite laskee 12,3V. Silloin on yleensä ajettu lyhyttä matkaa, eli silloin kun sieltä otettu enempi kuin annettu.
Akku lienee vaihtokunnossa, kun startti pyörittää laiskasti latauksista huolimatta, webasto ei lähde tulille tai sammuilee jne. Ja latausjänniteen ollessa kuitenkin ok. :)
Tosin puhun taas starttiakun puolesta, en niinkään vaparin.
Uutta vaparia tuli joskus purettua sähköperämoottorill a. Seuraavana eli toisena kesänä saman akun kanssa ajomatka lyheni n. neljänneksellä, eli hiipumista horisontissa. Ei vaparikaan tykkää syväpurkauksesta.
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 28.12.2018 kello on 09:35 ---Aakun luntti on hyvä. Thumb
Minä lataan uudemmankin akun, jos lepojännite laskee 12,3V. Silloin on yleensä ajettu lyhyttä matkaa, eli silloin kun sieltä otettu enempi kuin annettu.
--- Lainaus päättyy ---
Kun juttu meni starttiakkuihin, jatkan.
Ilmeisesti akutkin on yksilöitä? Opelissa edellisen akkun jännite oli yleennsä 12.3 V. vaiheilla kun aamulla nokkapellin avasi, uudesta asti. Noin 5-6 vuotta sillä ajoin. Mulla on tapana kerran vuodessa lämmittämättä käynnistää kovalla pakkasella, joka talvi lähti nöyrästi, joten ei kovin huono ollut. Nykyinen akku samalla laturilla yleensä on aamusella 12.8--12.6 V.
tsahkali:
Vaihdoin kans kk sitten akun.
Kyllä se vielä käynnisti syksyn pakkasilla mutta Weba ei enää suostunut pyörimään, piti napsauttaa lisäsähköt päälle.
Jännite laski parin tunnin radionkuuntelulla tolkuttomasti ja aamulla tilanne oli mikä oli.
Oli Boschin akku, eikä montaa vuotta pyörittänyt.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta