rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: PayPal? Varo varassovellusta.  (Luettu 6549 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:23
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: PayPal? Varo varassovellusta.
« Vastaus #15 : 14.12.2018 kello on 09:20 »
Yritin Honor 8:a kokeilla. Kertoi yhdessä välissä saako mainontasovellus soittaa puheluja ja lähettää viestejä minun luurista.
No formatoin luurin ja laitoin kiertoon. Eli ei saanut eikä tule ainuttakaan enää.

Aika radikaali temppu, kun pelkkä kieltokin olisi riittänyt ::) Itsellä juurikin Honor 8 jo muutaman vuoden aktiivikäytössä ja ehdottomasti on yksi parhaita luureja itselläni ikinä! Työnantaja tyrkkäsi kouraan One+ 3T, mutta annoin sen emännälle kun ei malli itseäni miellyttänyt ja jatkan siis yhä tuolla uskollisella Honorillani Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 09:16
Vs: PayPal? Varo varassovellusta.
« Vastaus #16 : 14.12.2018 kello on 10:10 »
Erilaisissa Android luureissa erilaisia ohjelmia.
Mikäli puhtaan Androidin haluaa niin One+ tai Nokia.
Niistä puuttuu valmistajien tauhka kokonaan.
Yritin Honor 8:a kokeilla. Kertoi yhdessä välissä saako mainontasovellus soittaa puheluja ja lähettää viestejä minun luurista.
No formatoin luurin ja laitoin kiertoon. Eli ei saanut eikä tule ainuttakaan enää.
Nokia 8 Sirocco kakkosluurina. Siinä puhdas Android.

ps eihän ne asenna mitään ilman lupaa. Mutta kuka kaiken tietää mitä se jollain nimellä tarjoaa.
Google Play kaupasta ne kaikki sovellukset tulee ja niitten pitäisi olla turvallisia.

Mutta ei ole

https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/114d48b8-5c16-49c8-a080-b1ac6f794f8d
https://mobiili.fi/2017/04/26/haittaohjelma-soluttautui-google-play-kauppaan-osa-kymmenia-sovelluksia-jopa-2-miljoonaa-laitetta-saastui/
https://mobiili.fi/2017/06/16/haittaohjelma-loydetty-sadoista-ilmaisista-google-playn-sovelluksista-pida-laitteesi-ajan-tasalla/

Oho kirjoitinpa epäselvästi, tarkoitin nimenomaan googlen  omia softia, en play kaupasta tulevia. Play kauppa on edelleen aika turvaton vaikka play protect paransi tilannetta. Tosin play kauppa itsessäänkin on "vakoillut" eli kerännyt dataa käyttäjistä, mutta se varsinaisesti haitta ohjelma ole. Ainoastaan ärsyttävää.

99: enpä arvannut tuon kovasti sinua ärsyttävän, eipä nyt nopeasti tule mieleen miksi oikeasti, mutta jos somessa tuollaiset kirjoitukset ärsyttää kiukutteluun asti, niin kannattaisi vissiin pitää hiukan taukoa. Varsinkin kun ensimmäinenkin kirjoitukseni oli ihan totta.

Samsung lienee yleisimpiä puhelimia käytössä ja sen mukana tulee paljon mm samsungin omia ohjelmia. Ei haittaohjelmia mutta osa kertoo tarkastikin tekemisesi puhelimella. On väärin sysätä vastuuta puhelimien ohjelmistoista tavalliselle kuluttajalle, joka haluaa samsungin eikä nokiaa.. Samsung ei lien myöskään mainitsemiasi vinku intian puhelimia.


Android ei tosiaan asenna mitään ilman lupaa, mutta kuten kev totesikin asian, kuka tietää millä nimellä lupia pyydellään.

Tuudittautuminen androidin turvallisuuteen uusien sovellusten kanssa on vähän sama kuin uskoa ettei windowsiin tule koskaan viruksia mikäli koneessa on virustorjunta ohjelmisto asennettuna  :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:04
  • Autossa on pyörät
Vs: PayPal? Varo varassovellusta.
« Vastaus #17 : 14.12.2018 kello on 11:09 »
Aika radikaali temppu, kun pelkkä kieltokin olisi riittänyt ::) Itsellä juurikin Honor 8 jo muutaman vuoden aktiivikäytössä ja ehdottomasti on yksi parhaita luureja itselläni ikinä! Työnantaja tyrkkäsi kouraan One+ 3T, mutta annoin sen emännälle kun ei malli itseäni miellyttänyt ja jatkan siis yhä tuolla uskollisella Honorillani Thumb
Eroa kuin yöllä ja päivällä kun vertaa honoria 8siroccoon. Kokeile

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:43
  • Epsoo
Vs: PayPal? Varo varassovellusta.
« Vastaus #18 : 14.12.2018 kello on 21:40 »
Oho kirjoitinpa epäselvästi, tarkoitin nimenomaan googlen  omia softia, en play kaupasta tulevia. Play kauppa on edelleen aika turvaton vaikka play protect paransi tilannetta. Tosin play kauppa itsessäänkin on "vakoillut" eli kerännyt dataa käyttäjistä, mutta se varsinaisesti haitta ohjelma ole. Ainoastaan ärsyttävää

Olet ostanut ihan itse semmoisen Androidin kun halusit, turha omista valinnoista on valittaa muille. Joo, ja Android ilman "Googlen omia" softia on aikamoinen oksymoron, koska Google "omistaa" Androidin.

Mutta jos haluat Androidin ilman Googlea, niin kannattaa käyttää "puhdasta" Androidia: https://source.android.com/

99: enpä arvannut tuon kovasti sinua ärsyttävän, eipä nyt nopeasti tule mieleen miksi oikeasti, mutta jos somessa tuollaiset kirjoitukset ärsyttää kiukutteluun asti, niin kannattaisi vissiin pitää hiukan taukoa. Varsinkin kun ensimmäinenkin kirjoitukseni oli ihan totta.

Se että jokin ärsyttää, ei tarkoita sitä että ärsyynnyn eikä varsinkaan, että alkaisin sen takia "kiukuttelemaan". Ja, ensimmäinen kirjoittamisesi oli ihan sitä ihteään, disinformaatiota.


Tuudittautuminen androidin turvallisuuteen uusien sovellusten kanssa on vähän sama kuin uskoa ettei windowsiin tule koskaan viruksia mikäli koneessa on virustorjunta ohjelmisto asennettuna  :D

Android on kertaluokkaa turvallisempi kuin mikään Windows, jo pekästään sen takia että Androidissa käyttöjärjestelmä on täysin eroitettu sovellutuksista. Sovellukset kun ajetetaan virtuaalikoneessa poikkeuksetta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 09:16
Vs: PayPal? Varo varassovellusta.
« Vastaus #19 : 14.12.2018 kello on 22:33 »
ensimmäinen kirjoittamisesi oli ihan sitä ihteään, disinformaatiota.


Ahaa, miten??


Ja tuossa lukemista turvallisesta androidista. Voi toki olla sekin disinformaatiota  :D

https://tekniikanmaailma.fi/tm-tutki-alypuhelimien-tietoturvaa-android-puhelimet-ovat-haavoittuvimpia/

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:43
  • Epsoo
Vs: PayPal? Varo varassovellusta.
« Vastaus #20 : 14.12.2018 kello on 22:48 »
Ahaa, miten??

Oikeastaan kaikelta osin.

Ja tuossa lukemista turvallisesta androidista. Voi toki olla sekin disinformaatiota  :D

Kuvastaa hyvin ko. artikkelia: "Ettei...    ...Windows Mobile -käyttöjärjestelmän kanssa ole samanlaista ongelmaa." jonka jälkeen "Microsoft huolehtivat, että puhelimiin tarjotaan päivitykset heti, kun ne ovat saatavilla."
Kuvitteletko todellakin että Microsoft julkaisisi päivityksiä liki 10 vuotta sitten (2009) lopetettuun käyttikseen. LOL.

Lisäksi luitko edes ko. artikkelia? Tai sitten et huomannut (sisäistänyt) tämmöistä kohtaa: "erilaiset hyökkäävät voivat vapaasti mellastaa laitteessa, kunhan ensin pääsevät siihen. Tähän ne käyttävät useimmiten sosiaalista manipulointia (social engineering) eli menetelmää, jolla käyttäjä huijataan asentamaan vahingollinen sovellus laitteeseen."

No, kukin taplaa tavallaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:04
  • Autossa on pyörät
Vs: PayPal? Varo varassovellusta.
« Vastaus #21 : 15.12.2018 kello on 09:06 »
Kuvastaa hyvin ko. artikkelia: "Ettei...    ...Windows Mobile -käyttöjärjestelmän kanssa ole samanlaista ongelmaa." jonka jälkeen "Microsoft huolehtivat, että puhelimiin tarjotaan päivitykset heti, kun ne ovat saatavilla."
Kuvitteletko todellakin että Microsoft julkaisisi päivityksiä liki 10 vuotta sitten (2009) lopetettuun käyttikseen. LOL.

Taidetaan nykyään puhua WP10 käyttiksestä johon kyllä tulee päivityksiä, viimeksi 2pv sitten.
Sen kanssa ei ole ongelmia pöpösoftista.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 09:16
Vs: PayPal? Varo varassovellusta.
« Vastaus #22 : 15.12.2018 kello on 10:43 »
Oikeastaan kaikelta osin.

Kuvastaa hyvin ko. artikkelia: "Ettei...    ...Windows Mobile -käyttöjärjestelmän kanssa ole samanlaista ongelmaa." jonka jälkeen "Microsoft huolehtivat, että puhelimiin tarjotaan päivitykset heti, kun ne ovat saatavilla."
Kuvitteletko todellakin että Microsoft julkaisisi päivityksiä liki 10 vuotta sitten (2009) lopetettuun käyttikseen. LOL.

Lisäksi luitko edes ko. artikkelia? Tai sitten et huomannut (sisäistänyt) tämmöistä kohtaa: "erilaiset hyökkäävät voivat vapaasti mellastaa laitteessa, kunhan ensin pääsevät siihen. Tähän ne käyttävät useimmiten sosiaalista manipulointia (social engineering) eli menetelmää, jolla käyttäjä huijataan asentamaan vahingollinen sovellus laitteeseen."

No, kukin taplaa tavallaan.

Ohhoijaa...

"Riippuu itsekunkin osaamisesta ja tämän toisen päättäjän intresseistä, eli en itse kovin halukas ole antaa esim. googlelle lupaa päättää kaikesta mitä mun puhelimeen laitetaan.
Sen jälkeen on tuhottomasti mainoksia ja bannereita mitä minä haluan ostaa seuraavaksi ja kaikki kirjoitukset, yhteystiedot, selaushistoria ja koiranpas...n väri ja koostumus googlella tallessa pilvessä..

Tosin googlella ja puhelimen valmistajalla on aikamoinen mandaatti päättää puhelimen sisällöstä. Jota luonnollisestikaan ei voi poistaa.."


Mitähän tässä nyt oli väärin?? Perusteluna "kaikki" on sama kuin 5 v kersa kiukuttelee koska ei saanut kiloa karkkia  :D Ei tästä nyt ainakaan olisi kannattanut hernettä nenään ottaa alkaa piikittelemään.

Kyllä luin artikkelin, ihan kokonaisuudessaan. Ja vuosien varella olen lukenut monta muutakin artikkelia.

Olet mitä ilmeisemmin sitä mieltä, että android on maailman turvallisin käyttöjärjestelmä. Hyvä niin ja saat olla mitä mieltä haluat. Kuten kaikki muutkin. Omaa mielipidettään voi ja kannattaa perustella, mutta jos sen julistaa ainoaksi totuudeksi ja alkaa nälvimään muita, niin menee hiukan vikaan. Kerroit että sinua suututti ylläoleva lainaus aloituksesta. En halua edes kuvitella suuttumuksen määrää jos kyseessä olisi ollut joku ihan oikeasti tärkeä ja kaikkia koskettava aihe.

Toisaalta olen jo kerran aiemminkin tällä foorumilla yllättynyt ja tutustunut siihen, että olemattomistakaan asioista  ei saa olla eri mieltä. Eli suvaitaan kaikkea paitsi eri mieltä olemista..

Mielestäni android on hyvä käyttis mutta ei sen turvallisempi kuin mikään muukaan. Monta vuotta olen Samsungin android puhelimia käyttänyt ja tulen vast edeskin käyttämään. Vaikkakin Samsungin mukana saa ohjelmia joita en tarvitse, nii olen tykännyt puhelimesta. Ääpäpäp... äläs nyt suutu Samsung ei varmasti ole maailman paras puhelin, parempiakin löytyy, olen vaan itse tykännyt  tuosta luurista  :D

Tämä jääköön osaltani viimeiseksi tästä aiheesta. Mikäli vielä jatkaisin, niin internetin ikiliikkuja olisi keksitty.. tämä olisi loputon samaa aihetta jauhava edes takaisin vääntävä ketju.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:43
  • Epsoo
Vs: PayPal? Varo varassovellusta.
« Vastaus #23 : 16.12.2018 kello on 10:26 »
en itse kovin halukas ole antaa esim. googlelle lupaa päättää kaikesta mitä mun puhelimeen laitetaan.

Sinun ei tarvitse antaa mitään tuommoista lupaa Googlelle käyttäessäsi Androidia. Eikä tule mitään mainoksia jne. eikä mene mitään pilveen jos et ole antanut lupaa.