rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: PayPal? Varo varassovellusta.  (Luettu 6548 kertaa)

  • Vieras
  • PayPal? Varo varassovellusta.
    « : 12.12.2018 kello on 21:08 »



      Luotatko maksamisessa PayPaliin? Varo varassovellusta.

     "Uusi Android-haittaohjelma pystyy varastamaan rahaa ihmisten tileiltä PayPal-palvelun aukon kautta, vaikka
      käyttäjä olisi ottanut käyttöön kaksivaiheisen tunnistautumisen."

      https://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/luotatko-maksamisessa-paypaliin-varo-varassovellusta-6752475

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:43
    • Epsoo
    Vs: PayPal? Varo varassovellusta.
    « Vastaus #1 : 12.12.2018 kello on 21:13 »
    MIM ei ole aukko palvelussa.
    Next.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:48
    • Eye never sleep
    Vs: PayPal? Varo varassovellusta.
    « Vastaus #2 : 12.12.2018 kello on 23:28 »
    Android.... :-\

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
    Vs: PayPal? Varo varassovellusta.
    « Vastaus #3 : 13.12.2018 kello on 05:38 »
    Tuohan pitää itse ladata, ja muualta kuin playkaupasta. Turhia otsikoita.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:35
    Vs: PayPal? Varo varassovellusta.
    « Vastaus #4 : 13.12.2018 kello on 09:08 »
    Yleensäkkin rahansiirto kännykällä/digitaalilla  :-\

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:23
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: PayPal? Varo varassovellusta.
    « Vastaus #5 : 13.12.2018 kello on 09:16 »
    Yleensäkkin rahansiirto kännykällä/digitaalilla  :-\

    No siihenhän se on menossa kovaa vauhtia. Nyt jo on erilaisia perinteikkäitä (joulu)myyjäisiäkin yms. joissa se säläkauppiaskin kelpuuttaa MobilePayn yhtenä maksuvaihtoehtona. Helpompaahan (ja halvempaa) se on hellekin kun ei tartte sen käteisen kanssa pulata tai jostain kalliista korttimaksukoneista kk-maksuja maksella + välityspalkkioita Netsille 8)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:26
      • Matkailuvinkkejä
    Vs: PayPal? Varo varassovellusta.
    « Vastaus #6 : 13.12.2018 kello on 09:42 »
    Iphonea on syytetty ettei siihen saa ladattua muita ohjelmia kuin Applen hyväksymia.
    Tuosta näkee mitä seuraa kun puhelimeen voi ladata mistä ja mitä vain.
    Tuskin ihmiset latailee pc:lle yhtä paljon roskaa kuin puhelimiin.
    Onhan niitä käteviä appeja paljonkin, mutta ei niille pidä antaa tolkuttomasti oikeuksia.
    Windows 10 oikeudet olen myös rajoittanut minimiin.

  • Vieras
  • Vs: PayPal? Varo varassovellusta.
    « Vastaus #7 : 13.12.2018 kello on 09:42 »
    Yleensäkkin rahansiirto kännykällä/digitaalilla  :-\

    Samoilla linjoilla. On mahdollisuus käyttää mobiilipankkia pankkipalveluissa, mutta pitäydyn niin kauan kuin mahdollista internet-pankin palveluissa.  En tiedä olenko ymmärtänyt väärin, mutta taitaa mm, Android systeemissä olevan tietoturva-aukkoja aika usein.  :-\

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:43
    • Epsoo
    Vs: PayPal? Varo varassovellusta.
    « Vastaus #8 : 13.12.2018 kello on 16:58 »
    Iphonea on syytetty ettei siihen saa ladattua muita ohjelmia kuin Applen hyväksymia.

    Tuo ei ole mikään hopealuoti.

    https://researchcenter.paloaltonetworks.com/2015/09/malware-xcodeghost-infects-39-ios-apps-including-wechat-affecting-hundreds-of-millions-of-users/

    https://virukset.fi/iphone-virus/

    Tuosta näkee mitä seuraa kun puhelimeen voi ladata mistä ja mitä vain.

    Niin parempi käyttää laitteita joista joku muu päättää mitä sinä saat tehdä laitteellasi.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 09:16
    Vs: PayPal? Varo varassovellusta.
    « Vastaus #9 : 13.12.2018 kello on 17:15 »

    Niin parempi käyttää laitteita joista joku muu päättää mitä sinä saat tehdä laitteellasi.

    Riippuu itsekunkin osaamisesta ja tämän toisen päättäjän intresseistä, eli en itse kovin halukas ole antaa esim. googlelle lupaa päättää kaikesta mitä mun puhelimeen laitetaan.
    Sen jälkeen on tuhottomasti mainoksia ja bannereita mitä minä haluan ostaa seuraavaksi ja kaikki kirjoitukset, yhteystiedot, selaushistoria ja koiranpas...n väri ja koostumus googlella tallessa pilvessä..

    Tosin googlella ja puhelimen valmistajalla on aikamoinen mandaatti päättää puhelimen sisällöstä. Jota luonnollisestikaan ei voi poistaa..

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:43
    • Epsoo
    Vs: PayPal? Varo varassovellusta.
    « Vastaus #10 : 13.12.2018 kello on 17:28 »
    Riippuu itsekunkin osaamisesta ja tämän toisen päättäjän intresseistä, eli en itse kovin halukas ole antaa esim. googlelle lupaa päättää kaikesta mitä mun puhelimeen laitetaan.
    Sen jälkeen on tuhottomasti mainoksia ja bannereita mitä minä haluan ostaa seuraavaksi ja kaikki kirjoitukset, yhteystiedot, selaushistoria ja koiranpas...n väri ja koostumus googlella tallessa pilvessä..

    Tosin googlella ja puhelimen valmistajalla on aikamoinen mandaatti päättää puhelimen sisällöstä. Jota luonnollisestikaan ei voi poistaa..

    Itselle (eikä tuntemilleni) ole tullut yhtään mitään ilman lupaa, ja olen saanut laittaa puhelimeeni mitä haluan ilman googlen lupaa/päätöstä. Eikä valmistajaltakaan ole tullut mitään puhelimeeni ilman lupaani.
    Sinulla taitaa olla kokemuksia joista vinkuintian malleista, kun noin kuutamolla olet.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:54
    • viva la France
    Vs: PayPal? Varo varassovellusta.
    « Vastaus #11 : 13.12.2018 kello on 17:34 »
    No tämmönen antinörttikään ei ole mainoksia saanut android puhelimeen sen enempää samsungilta kuin googleltakaan.
    Ja aika surutta latailen juttuja google playsta. Mutta ohjekirjan olen lukenut kun olen näitä puhelimia ottanut käyttöön.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 09:16
    Vs: PayPal? Varo varassovellusta.
    « Vastaus #12 : 13.12.2018 kello on 22:57 »
    Itselle (eikä tuntemilleni) ole tullut yhtään mitään ilman lupaa, ja olen saanut laittaa puhelimeeni mitä haluan ilman googlen lupaa/päätöstä. Eikä valmistajaltakaan ole tullut mitään puhelimeeni ilman lupaani.
    Sinulla taitaa olla kokemuksia joista vinkuintian malleista, kun noin kuutamolla olet.

    Tämän hetkinen puhelin on tosiaan jo hiukan vanha samsung galaxy s7. Puhelimessa on valmiina heti uutena iso läjä samsungin omia ja myös googlen ohjelmia jo ostaessa joita ei pois saa, ainakaan helposti. Puhelimen voi toki rootata, eli ajaa uusi puhdas käyttöjärjestelmä sinne, mutta siihen loppuu myös puhelimen takuu.

    Joo olen kyllä usein kuutamolla ja monestakin asiasta  :D sen takia onkin hienoa, että löytyy kaltaisiasi asiantuntijoita valistamaan meitä tyhmempiä ihmisiä  Thumb

    Muoks: jos luit aiemman kirjoitukseni, niin kirjoitin että en halua antaa lupaa, en suinkaan että ohjelmia asentuu ilman lupaa. Tokihan silti asiantuntijana tiedätkin, että niinkin voi käydä, haittaohjelmat kun ei yleensä lupia kysy. Googlelta ei haittaohjelmia tule, tämä vielä selvennökseksi.

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:43
    • Epsoo
    Vs: PayPal? Varo varassovellusta.
    « Vastaus #13 : 13.12.2018 kello on 23:06 »
    Tämän hetkinen puhelin on tosiaan jo hiukan vanha samsung galaxy s7. Puhelimessa on valmiina heti uutena iso läjä samsungin omia ja myös googlen ohjelmia jo ostaessa joita ei pois saa, ainakaan helposti. Puhelimen voi toki rootata, eli ajaa uusi puhdas käyttöjärjestelmä sinne, mutta siihen loppuu myös puhelimen takuu.

    Joo olen kyllä usein kuutamolla ja monestakin asiasta  :D sen takia onkin hienoa, että löytyy kaltaisiasi asiantuntijoita valistamaan meitä tyhmempiä ihmisiä  Thumb

    Muoks: jos luit aiemman kirjoitukseni, niin kirjoitin että en halua antaa lupaa, en suinkaan että ohjelmia asentuu ilman lupaa. Tokihan silti asiantuntijana tiedätkin, että niinkin voi käydä, haittaohjelmat kun ei yleensä lupia kysy. Googlelta ei haittaohjelmia tule, tämä vielä selvennökseksi.

    Itse ostit nuo ohjemat, koska halusit. Muuten olisit ostanut luurin jossa niitä ei ole.

    Sitäpaitsi androidiin ei asennu yksikään haittaohjelma (tunnettu semmoinen) ilman käyttäjän lupaa. Kuten ei aloitusviestin tapauksessakaan

    Ärsyttää vain kaikenmaailman disinformaatio näistä, siksi kommentoin

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:47
    • Autossa on pyörät
    Vs: PayPal? Varo varassovellusta.
    « Vastaus #14 : 14.12.2018 kello on 08:17 »
    Erilaisissa Android luureissa erilaisia ohjelmia.
    Mikäli puhtaan Androidin haluaa niin One+ tai Nokia.
    Niistä puuttuu valmistajien tauhka kokonaan.
    Yritin Honor 8:a kokeilla. Kertoi yhdessä välissä saako mainontasovellus soittaa puheluja ja lähettää viestejä minun luurista.
    No formatoin luurin ja laitoin kiertoon. Eli ei saanut eikä tule ainuttakaan enää.
    Nokia 8 Sirocco kakkosluurina. Siinä puhdas Android.

    ps eihän ne asenna mitään ilman lupaa. Mutta kuka kaiken tietää mitä se jollain nimellä tarjoaa.

    Googlelta ei haittaohjelmia tule, tämä vielä selvennökseksi.
    Google Play kaupasta ne kaikki sovellukset tulee ja niitten pitäisi olla turvallisia.

    Mutta ei ole

    https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/114d48b8-5c16-49c8-a080-b1ac6f794f8d
    https://mobiili.fi/2017/04/26/haittaohjelma-soluttautui-google-play-kauppaan-osa-kymmenia-sovelluksia-jopa-2-miljoonaa-laitetta-saastui/
    https://mobiili.fi/2017/06/16/haittaohjelma-loydetty-sadoista-ilmaisista-google-playn-sovelluksista-pida-laitteesi-ajan-tasalla/