rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mitä mieltä Kabe vaunuista/autoista?  (Luettu 17116 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:41
Vs: Mitä mieltä Kabe vaunuista/autoista?
« Vastaus #45 : 17.12.2018 kello on 22:04 »
^
Molemmat autot olivat uusia ja molemmat käyttäjät suht' kokeneita näiden vehkeiden kanssa. Ainahan käyttäjässä voi vikaa olla, en sitä kiistä ainakaan omalta kohdaltani. Mutta en nyt oikein tiedä, mitä olisin voinut toisin tehdä kun esim. lämmönvaihdin vuoti lattialle. Sitä korjattiin pitkään ja hartaasti. Vaihdettiin jopa koko lämminvaihdin, mutta sama vika toistui yhä uudelleen, kunnes  lopulta vaihdettiin moottorilta tulevat letkut. Niiden materiaali oli liian kova. Tietysti voi kysyä oliko korjaamo asiansa osaava, mutta takuuhuolto kuitenkin.

Tai että rappusyvennykseen tuli vettä, sitäkin korjattiin moneen kertaan, ja lopulta vaihdettiin koko ovi.

Tai että alipainevessa toimi kun toimi, useimmiten ei. Se ei tullut kuntoon koskaan.

Tässä vain muutama kohta pitkästä vikalistasta. Huvita paljoa muistella koko kulkinetta. Hommahan hoitui vaihtamalla.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 06:57
Vs: Mitä mieltä Kabe vaunuista/autoista?
« Vastaus #46 : 17.12.2018 kello on 22:24 »
Ompa ollu murheita. Vaunu oli minulla 6vuotta, siihen vaihdettiin kiertovesipumppu. Muuta ei korjattu.
Auto oli vajaa 3 vuotta, siihen vaihdettiin keittiön hana. Muita vikoja siinä ei ollu.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:19.03.2024 kello on 05:24
  • Vaunuilija
Vs: Mitä mieltä Kabe vaunuista/autoista?
« Vastaus #47 : 5.01.2019 kello on 14:30 »
Minulle kaikenmaailman kauppiaat on puhuneet niin paljon paskaa, etten lähtökohtaisesti usko mitään mitä ne sanovat. Etenkään kilpailevista merkeistä.
Joo tietenkin kauppiaiden puheet pitää laittaa taustaansa vasten ja heidänkin mielipide perustuu omiin suht suppeisiin kokemuksiin. Oli kuitenkin itse Kabe myyjä- ei niinkään haukkunut vaan vertasi vaunujen laatuu kokemuksia autoihin.

Jos vieraan merkin kauppias alkaa haukkumaan naapuri merkkiä niin mun kaupantekohalut ko myyjän kanssa vähenee.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:19.03.2024 kello on 05:24
  • Vaunuilija
Vs: Mitä mieltä Kabe vaunuista/autoista?
« Vastaus #48 : 21.08.2021 kello on 14:50 »
Nyt on tullut Kabe kokemusta 3 kesän verran. Historiasta sen verran että 30 vuotta ollut vaunu/auto, uutena ostettu Hobby -96, Kabe -00, Adria auto -05, Dethleffs vaunu -11 ja nykyinen Kabe -19. Homma aloitettiin mädillä solkuilla.

Kokemuksia tästä nykyisestä Briljantista. Tuon liki 20 vuoden takaisen kokemuksen perusteella oli Kabe suosikki valinnassa vaikka kovasti Eribakin kiinnosti- jotenkin vaan ennustin tuon Eriban vaunun jäävän Suomessa tähdenlennoksi ja oli kyl hinnoiteltukin hiukan pitkäksi.

Valitettavasti on todettava, että ei niin korkealla ole luottamus enää Kabeen. Potutusta lisää, kun tein kaupat 120 km päässä kotoota ja eihän nää merkkihuollot  koske toisten myymiin vehkeisiin. Nyt vielä myyjän yhteistyökumppani lopetti eikä ko myyjän ketjun muut huollot ota toisen kaupan myymiä jos ei tilauskirjat ihan tyhjinä. No nyt on takuu loppunut niin voi mennä huollattamaan ”merkittömälle” yksityisille. Kosteusmittaukset kumminkin käytettävä valtuutetulla.

Ekalla reisulla huomasin wc n tason nurkan olevan lerpallaan eikä tehdas uskonut huoltofirmoja kovin helposti, että nurkassa on vain pinta- tehtaalla laitettu lohjennut levy. Tuon hoitaminen vaati 3 käyntiä huollossa a’ 230 km.

Toinen ongelma on nariseva sänky- sitä on yritetty huollossakin hoitaa mm huopapaloilla pohjan ja rungon välissä. Ei ole tuokaan auttanut täysin. Pahempi itseäni kevyemmän vaimon puolella seinänvieressä. Tuon kanssa on vaan elettävä.

Ei ole Kaben ongelma yksistään- nyt on edestä ylä-äärivalo palanut. Ja kun on LED, niin eihän tuota vaiheta kuin koko valaisin kerralla- satasen keikka. Joskus alkuvaiheessa oon solikan hehkuja vaihtanut ja luotin että nää LEDit on sit ikuisia- reilu 2 vuotta oli se ikuisuus.

Melkein jo välillä tullut harmitus kun ei keväällä myynyt kun liikkeet pommitti ostaa tätä. Mutta on tää niin hyvä tapa viettää vapaata, että kai sitä jonkun kopin ois kumminkin peräänsä ottanut ja siinä taas omat murheet….

Jotenkin näissä matkavehkeissäkin pitäs päästä samaan takuukorjaus käytäntöön kuin vetoautoissakin- maahantuoja hoitaa kustannuksia. Tuo tehtaiden agentti viritys pitäs muuttaa maahantuonti organisaatioksi.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Mitä mieltä Kabe vaunuista/autoista?
« Vastaus #49 : 21.08.2021 kello on 15:19 »
Kaksi vuotta sitten ostettu TÄYSIN KUIVA Kabe Safir oli 97 rosenttisesti mun katoksessa sälytyksessä  ja nyt vaihtotilanteessa etuikkunan alapuolinen puupalkki oli 60% sesti markä.
 :-\
Samoin oli aikoinaan kuivana ja korjattuna myyty Chausson auto kastellut kattonsa ja osat sivuseinistään seisoessaa talven mun katoksessa  :-\ :-\

 :o >:( :( ;) ;) ;)
Muuten 2001 Kabe oli hyvä asua ja helppo käyttää ja lämmin mutta täys m**kku vetää.