rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mitä mieltä Kabe vaunuista/autoista?  (Luettu 17319 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.10.2019 kello on 10:54
Vs: Mitä mieltä Kabe vaunuista/autoista?
« Vastaus #30 : 15.12.2018 kello on 00:23 »
En voi suositella. Minulla on ollut kolme KABE-autoa, ensimmäinen, ainoa ja viimeinen. Kolme vuotta jaksoin sen kanssa kiukutella, mutta piti laittaa kiertoon. Pohjoisen oloihin tehdyssä kulkimessa jäätyivät vesiletkut. Autossa oli jatkuvasti erilaisia sähköongelmia, ei uskaltanut jäädä puskaparkkiin, kun ei tiennyt, lähteekö aamulla käyntiin vai ei.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.04.2024 kello on 17:35
Vs: Mitä mieltä Kabe vaunuista/autoista?
« Vastaus #31 : 15.12.2018 kello on 10:21 »
En voi suositella. Minulla on ollut kolme KABE-autoa, ensimmäinen, ainoa ja viimeinen. Kolme vuotta jaksoin sen kanssa kiukutella, mutta piti laittaa kiertoon. Pohjoisen oloihin tehdyssä kulkimessa jäätyivät vesiletkut. Autossa oli jatkuvasti erilaisia sähköongelmia, ei uskaltanut jäädä puskaparkkiin, kun ei tiennyt, lähteekö aamulla käyntiin vai ei.
  Mun mielestä oli auto sitten Kabe, Elliot, Byrstner, Lmc, Knaus, Hymer Sunlight yms. ei vaikuta tämänpäivän autoissa hinta, joka merkiltä tulee aivan  mitä sattuu. Joskus saat auton joka toimii kaikinpuolin ja on edullinenkin, kun taas ajattelet, että laitetaampa nyt hyvä ja kallis kulkine, niin saatat saada kunttperkaa ja vaivoja roppakaupalla.
Jotenkin on vaan menty huolellisuudessa ja tekemisessä alaspäin, kuin lehmän häntä. Huom. tämä vain oma mielipiteeni tämäpäivän tekemisestä, joka pätee lähes kaikessa mielestäni. Thumbd

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:14.04.2024 kello on 14:27
Vs: Mitä mieltä Kabe vaunuista/autoista?
« Vastaus #32 : 15.12.2018 kello on 11:10 »
^^
^
Kahdesta edellisestä kommentista pitkälti samaa mieltä.

Jaksa enää edes muistella, mitä kaikkea vikaa uutena ostetussa -12 mallisessa Kaben autossa oli, mutta korjaamolla se vietti aikaa yhtä paljon kuin liikenteessä (pikkasen liioiteltuna). Jaksoin vähän pitempään kuin Vesseli, vajaan neljä vuotta. Ei enää ikinä sitä merkkiä.

Edit: korjaan, Kabe olikin vm -08, välissä yksi Detsku ennen nykyistä, toistaiseksi viimeistä.

 
« Viimeksi muokattu: 15.12.2018 kello on 11:56 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:14
Vs: Mitä mieltä Kabe vaunuista/autoista?
« Vastaus #33 : 15.12.2018 kello on 11:31 »
En voi suositella. Autossa oli jatkuvasti erilaisia sähköongelmia, ei uskaltanut jäädä puskaparkkiin, kun ei tiennyt, lähteekö aamulla käyntiin vai ei.

Hiukan taisi mennä ohi?
Harvemmin auton käyntiinlähtö riippuu päällä olevan kopan merkistä!
Meillä on talvikelejä varten Weba.
Sillä on saanut moottorin käyntilämpöiseksi vielä reilun 40 pakkasessa, eikä ole tarvinnut rääkätä starttia.
Olo tosin on hetken kun kivenmurskaimessa, ennenkun kumityynyt lämpeää!   :o

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.04.2024 kello on 20:47
Vs: Mitä mieltä Kabe vaunuista/autoista?
« Vastaus #34 : 15.12.2018 kello on 12:12 »
Minulla ollu vanhempia Kabeja. Vaunu 2000 ja auto 2004. Aivan huippuhyviä kumpikin. Nykyinen on erimerkkinen ja kohtuu uusi. Sitä on kyllä pitänyt laitella jo enempi kuin Kabeja yhteensä.

Sitä olen monesti ihmetelly kun pannu käy huomattavasti useammin kuin Kabessa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:19.03.2024 kello on 05:24
  • Vaunuilija
Vs: Mitä mieltä Kabe vaunuista/autoista?
« Vastaus #35 : 16.12.2018 kello on 08:16 »
Minulle yks kauppias kertoi vuosia sitten, ettei nuo Kaben autot olis alkupäässä ainakaaan ollut ihan vaunujen tasossa laadussa. Tiedä sitten- ei omakohtaista kokemusta kuin Adrian autosta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.02.2022 kello on 09:32
  • Vasta-alkaja
Vs: Mitä mieltä Kabe vaunuista/autoista?
« Vastaus #36 : 16.12.2018 kello on 15:33 »
Minulle kaikenmaailman kauppiaat on puhuneet niin paljon paskaa, etten lähtökohtaisesti usko mitään mitä ne sanovat. Etenkään kilpailevista merkeistä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.10.2019 kello on 10:54
Vs: Mitä mieltä Kabe vaunuista/autoista?
« Vastaus #37 : 16.12.2018 kello on 23:59 »
Hiukan taisi mennä ohi?
Harvemmin auton käyntiinlähtö riippuu päällä olevan kopan merkistä!
Meillä on talvikelejä varten Weba.
Sillä on saanut moottorin käyntilämpöiseksi vielä reilun 40 pakkasessa, eikä ole tarvinnut rääkätä starttia.
Olo tosin on hetken kun kivenmurskaimessa, ennenkun kumityynyt lämpeää!   :o

Ei ole Webastosta apua, kun ei ole sähköä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Mitä mieltä Kabe vaunuista/autoista?
« Vastaus #38 : 17.12.2018 kello on 08:07 »
Minulle kaikenmaailman kauppiaat on puhuneet niin paljon paskaa, etten lähtökohtaisesti usko mitään mitä ne sanovat. Etenkään kilpailevista merkeistä.

Tämä on kyllä niin totta. Ennemmin uskon näin Joulun alla Joulu Pukkiin kuin kauppiaiden puheisiin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:14
Vs: Mitä mieltä Kabe vaunuista/autoista?
« Vastaus #39 : 17.12.2018 kello on 09:40 »
Ei ole Webastosta apua, kun ei ole sähköä.

Mikä sen sieltä ajoakusta vei?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:13
Vs: Mitä mieltä Kabe vaunuista/autoista?
« Vastaus #40 : 17.12.2018 kello on 10:13 »
Ei ole Webastosta apua, kun ei ole sähköä.
Sit eikyl autokaan starttaa..

Joku ajatushärö  :-X


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.04.2024 kello on 20:47
Vs: Mitä mieltä Kabe vaunuista/autoista?
« Vastaus #41 : 17.12.2018 kello on 21:25 »
Sit eikyl autokaan starttaa..

Joku ajatushärö  :-X

Siellähän on kytkin joka yhdistää asuntoakun starttiakkuun sitä varten, että starttaa kylmästä varmasti.
Kytkin ollut ilmeisesti päällä ja lämmitys pois päältä. Seuraus. Akut tyhjänä ja putket jäässä. Vahva on ollut juoma..

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:14.04.2024 kello on 14:27
Vs: Mitä mieltä Kabe vaunuista/autoista?
« Vastaus #42 : 17.12.2018 kello on 21:32 »
^
Vesseli kommentoi varmasti itse, mutta kun näitä meidän autojen murheita yhdessä puitiin aikanaan enemmänkin, niin voin vakuuttaa, että nyt tuli ihan totaalinen virhearvio.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.04.2024 kello on 20:47
Vs: Mitä mieltä Kabe vaunuista/autoista?
« Vastaus #43 : 17.12.2018 kello on 21:42 »
^
Vesseli kommentoi varmasti itse, mutta kun näitä meidän autojen murheita yhdessä puitiin aikanaan enemmänkin, niin voin vakuuttaa, että nyt tuli ihan totaalinen virhearvio.

Jos näin on, niin kovasti on tullut laatu alaspäin. Vaikea kyllä uskoa näillä tiedoilla.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.02.2022 kello on 09:32
  • Vasta-alkaja
Vs: Mitä mieltä Kabe vaunuista/autoista?
« Vastaus #44 : 17.12.2018 kello on 21:46 »
No, vaikea sanoa laadustakaan näillä tiedoilla. Niin monta muuttujaa noissa vekottimissa, eikä pienintä osaa näyttele aiemmat omistajat.