rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Katsastuksen hylkylista  (Luettu 7092 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Katsastuksen hylkylista
« Vastaus #30 : 14.12.2018 kello on 20:46 »
Miten sisämeteli vaikuttaa katsastukseen, mentiin taas ohi aiheen.

Niin mielestäni tuo sisämeteli on yksi laadun mittari, joka ei korreloi katsastuksen tulokseen, koska "hiljaisemmalla" autolla ajetaan enemmän.

Esim:

Volvo   Hylättiin 3,4 %   katsastetusta autosta 6 747

Toyota   Hylättiin 1,2 %   katsastetusta autosta 10 950   

https://www.is.fi/autot/art-2000005928308.html

Samalla Volvolla ajetaan vuodessa reilut 20.000 tkm kun Toyotalla reilut 15.000 tkm

Hyvä esimerkki. Ei huomioida mitenkään vuotuista ajomäärää, eikä vertailla sitä, miltä auto kuulosta soratiellä.

Ja ihan omakohtainen kokemus Volvosta ja Toyotasta. Molemmat hyviä autolta tekniikaltaan, mutta autojen akustiikassa merkittäviä eroja. Hiekkatiellä erot korostuvat.

Eli katsastuksen hylkylista ei oikeasti kerro auton laadukkuutta esim sisämetelin osalta, koska katsastustilastot eivät kerro sitä, kuinka paljon autolla on vuodessa ajettu.



« Viimeksi muokattu: 14.12.2018 kello on 20:58 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.03.2024 kello on 11:39
Vs: Katsastuksen hylkylista
« Vastaus #31 : 14.12.2018 kello on 20:59 »
Kyllä tuo uusimman korimallin T27 avensis on ihan yhtä hiljainen kuin v70 volvokin. Corollaa ei voi ajaa ilman kuulosuojaimia. Näistä kaikista löytyy kokemusta.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:05
  • Knaus Eifelland
Vs: Katsastuksen hylkylista
« Vastaus #32 : 14.12.2018 kello on 21:05 »
Toyotassa on yksinkertainen alusta, vähemmän vikakohteita, huonompi ajettavuus?



*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Katsastuksen hylkylista
« Vastaus #33 : 14.12.2018 kello on 21:09 »
Kyllä tuo uusimman korimallin T27 avensis on ihan yhtä hiljainen kuin v70 volvokin. Corollaa ei voi ajaa ilman kuulosuojaimia. Näistä kaikista löytyy kokemusta.

En ole kuin satunnaisesti ajanut Avensiksen T27. Mutta olen omistanut Toyota Corollan ja Toyota Priuksen tänä syksynä ja omistan edelleen Toyota Verson.

Kyllä suurin ero Volvon, Mersun  ja Toyotan välillä on kovan muovin käyttö.

Toyotassa ja monessa muussakin merkissä  käytetään järjestään kovaan muovia, joka vaikuttaa merkittävästi sisätilojen  akustiikkaan.

Myös pohjan rakenteiden "huovan" käytössä on suuria eroja. Mersun pohja ja lokarit on kaikki vuorattu huovalla. Toyotassa ei huopaa ole käytetty ja äänen ero on soratiellä huomattava.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.03.2024 kello on 11:39
Vs: Katsastuksen hylkylista
« Vastaus #34 : 14.12.2018 kello on 21:18 »
En ole kuin satunnaisesti ajanut Avensiksen T27. Mutta olen omistanut Toyota Corollan ja Toyota Priuksen tänä syksynä ja omistan edelleen Toyota Verson.

Kyllä suurin ero Volvon, Mersun  ja Toyotan välillä on kovan muovin käyttö.

Toyotassa ja monessa muussakin merkissä  käytetään järjestään kovaan muovia, joka vaikuttaa merkittävästi sisätilojen  akustiikkaan.


Myös pohjan rakenteiden "huovan" käytössä on suuria eroja. Mersun pohja ja lokarit on kaikki vuorattu huovalla. Toyotassa ei huopaa ole käytetty ja äänen ero on soratiellä huomattava.

Harva Auto on hiljaisempi kuin nykyaikainen mersu, 2015 vuoden avensis on saanut lisävaimennusta sisuksiinsa ja mallisisariaan jonkin verran hiljaisempi.  sillä pystyy ajelemaan jo ilman kuulosuojaimia toisinkuin corollalla

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:55
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Katsastuksen hylkylista
« Vastaus #35 : 14.12.2018 kello on 21:38 »
Mulla oli citikka vm.02 kyllä oli hiljainen, ei ajo meteliä lainkaan, herroiksi ajeli. nyt honda vm.11 rengasäänet kuuluu ja jäykkä jousitus. rengas äänet häiritsi sitikan jälkeen, nyt 100tkm jälkeen jo niihin tottunut, jos uskaltaisin niin seuraava auto olisi citikka mutta sen yllä pito on tullut kalliiksi. Hondaan on oon joutunut 100tkm vaihtamaan akun, eteen jarrupalat ja levyt ja zenon valojen säätä akselin

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:56
Vs: Katsastuksen hylkylista
« Vastaus #36 : 14.12.2018 kello on 21:42 »
Mulla oli citikka vm.02 kyllä oli hiljainen, ei ajo meteliä lainkaan, herroiksi ajeli.
Hyss...

Pidetään se vain rapean ranskalaisen maineessa, niin pysyy hinnat kurissa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Katsastuksen hylkylista
« Vastaus #37 : 14.12.2018 kello on 21:44 »
Mulla oli citikka vm.02 kyllä oli hiljainen, ei ajo meteliä lainkaan, herroiksi ajeli. nyt honda vm.11 rengasäänet kuuluu ja jäykkä jousitus. rengas äänet häiritsi sitikan jälkeen, nyt 100tkm jälkeen jo niihin tottunut, jos uskaltaisin niin seuraava auto olisi citikka mutta sen yllä pito on tullut kalliiksi. Hondaan on oon joutunut 100tkm vaihtamaan akun, eteen jarrupalat ja levyt ja zenon valojen säätä akselin

Aikalailla olet asian ytimessä. Peugeot 205, 306, 406, 307 jälkeen vaihtui Toyota Verso, hyvin samoilla syillä.

Tosin 306 ja 406 olivat hyviä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:55
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Katsastuksen hylkylista
« Vastaus #38 : 14.12.2018 kello on 21:49 »
Hyss...

Pidetään se vain rapean ranskalaisen maineessa, niin pysyy hinnat kurissa.
ihan  aikiusten oikeesti, vaimo kysyi taas kerran etteikö ostettaisi sitikka. Minä ostaisin heti rättärin, mutta hän varmaan tarkoitti jotain c5 tai mitä ne malli merkinnät on nykyään.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:56
Vs: Katsastuksen hylkylista
« Vastaus #39 : 14.12.2018 kello on 23:26 »
ihan  aikiusten oikeesti, vaimo kysyi taas kerran etteikö ostettaisi sitikka. Minä ostaisin heti rättärin, mutta hän varmaan tarkoitti jotain c5 tai mitä ne malli merkinnät on nykyään.
Vielä tänä päivänäkin -60 luvun Isokissa Iidu päihittää mukavuudellaan useimmat nykyiset premium autot...

Mikäli halajaa Sätkää, niin muuten mukava lulla, mutta vaatii kuulosuojaimet pitkässä juoksussa. Hyde Sitikka Comfort palloilla on kuin taikamatolla liitelisi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Katsastuksen hylkylista
« Vastaus #40 : 15.12.2018 kello on 15:34 »
Erimerkkiset ja -tyyliset autot eroavat toisistaan siksikin, että ihmisten käsitys miellyttävistä ajo-ominaisuuksista eroaa. Lisäksi osa valitsee autonsa tunteella eikä järjellä, ja osalle on tärkeää oman, millon minkäkinlaisen imagon korostaminen. Joku ei halua erottua muista, toinen haluaa näyttää.

Itse löysin itseäni miellyttävän auton ajo-ominaisuuksien ja toimivuuden perusteella. Priorisoin niitä ja siedän hiukan turhan ahtaat säilytys- ja tavaratilat.

Ranskalainen mukavuus ei ole minun juttu. Mieluummin saksalainen (tai ehkä ruotsalainenkin)) jämäkkyys. 😀