Kysehän on ongelmista, kiinnostuksesta.
Ihan sama kun se, että joku sanoo 'harrastukseksi' sitä, joka aiheuttaa häiriötä ja ongelmia muille.
Tämä 'harrastus' kuitenkin kestää sen 8 tuntia vuodessa.
Kysehän on ongelmista, kiinnostuksesta. Tämä 'harrastus' kuitenkin kestää sen 8 tuntia vuodessa. Miksi kaikessa on aina ensimmäine lähtökohta kieltäminen. Suomalaiset rakastaa kieltämistä.
Jollain saitilla oli kysymys että minkälaisen lain säätäisit jos olisit lainsäätäjä? Satoja vastauksia, ja kaikissa kiellettäisiin jotain. Kukaan ei ollut keksinyt yhtään lakia joka olisi muuta. Kukaan ei keksinyt mitään uutta lakia koskien autoveroa, polttoaineen verotusta, sähkön siirtohintoja, tms. Uudenvuoden paukut on kivaa kateltavaa, en siis allekirjoita. Onhan niistä haittojakin. Jotain roskaa pikkasen joka maatuu keväällä. Onnettomuuksiakin sattuu, valitettavasti. Koira peilaa isäntiensä reaktioita. Isännät opettaa koiralleen paljon kaikenlaista, esim pelkäämään pauketta. Miksei koiraa totuteta paukkeeseen? Kuvittele metsästyskoira joka pelkää pauketta? En siis tarkoita metsästyskoiraa joka asuu kerrostalossa eikä käy metällä, vaan metsästyskoiraa joka tekee duunia. Kun kotikoira, Fifi, kattelee maailmaa isäntiensä kautta, se vaistoaa isännistään että nyt on jotain erikoista menossa. Pauketta. Isännät alkaa höösäämään koiraa kun se ehkä pelkää.. no pelkäähän se kun sen siihen opettaa. Aamupostissa oli just juttua kun hevonen pelkää pauketta. No samasta syystä se pelkää. Kun sen opettaa pelkäämään. Sota-aikanakin hevoset kuuli rintamalla jonkinlaista pauketta vissiin. Mutta ne oli oppineet paukkuihin. Ei niitten pelkäämiseen. Eläinten paukkuarkuus on tehtyä. Jäljelle jää siis muut haitat, roskaus ja vahingot. Roskaus ei ole iso onjelma, vahingot on. Kysymys siis kuuluukin että miten hoitaa paukuttelu vastuullisesti ilman vahinkoja? No siihen ei päästä koskaan mutta yrittää voi. Kielletään vahingot. Itse en tässä kieltojen ja lakien luvatussa allekirjoita tuota aloitetta.Kuitenkin olen samaa mieltä siitä,että vastuullisuutta raketinammunnassa täytyisi löytyä.Meidän tontti siivotaan aina ja heti ammunnan jälkeen,siitä pidän minä huolen.Olen pojilta vaatinut myös ajattelua siihen,mihinpäin raketteja ammutaan.Siis kokonaisuutena opettanut vastuullisuutta.Aiv an samaa tähän valtakuntaan kaivattaisiin tupakoinnin,kaljoittelun ja väkevämpien ottoon,ja jälkisiivoukseen.No iden osalta ehkä allekirjoittaisin huomattavasti nopeammin,mutta eihän tuollaisiin pyhiin asioihin saa koskea.
Juu niinhän se nykyään menee että jos joku asia ei syystä tai toisesta itseä kiinnosta tai se joko v*tuttaa tai pelottaa niin heti ollaan vaatimassa sen kieltämistä. joo, kannattaa nyt ihan tosissaan miettiä niitä kaikkia järjestöjä, jotka on tuon aloitteen takana. Luuletko, että kyse on tosiaan siitä, että niitä ei kiinnosta paukuttelu tai niitä pelottaa? oiskos kuitenkin hieman eri perspektiivi ja perustelut. "Allergia-, iho- ja astmaliitto, Helsingin Eläinsuojeluyhdisty s HESY, Kuuloliitto, Näkövammaisten liitto, Opaskoirayhdistys, SEY Suomen Eläinsuojeluyhdisty sten liitto, Suomen Eläinlääkäriliitto, Suomen Eläinoikeusjuristit, Suomen Hippos, Suomen Kennelliitto, Suomen Kissaliitto, Suomen Lääkäriliitto, Suomen Palovammayhdistys ja Suomen Ratsastajainliitto." mene noidan järjestöjen eteen haukkumaan niitä urpoiksi. Tee vielä tempauksestasi joku youtube video, lupaan että susta tulee julkkis 2019 vuoden cola-olli... tai risujemmaaja. Ei kannatusta näille toisten holhoojien tempauksille, ei niin ei.
![]() On täällä outoa jänkäämistä. Aivan kuin asialla olisivat keskenkasvuiset.
Otetaanpa asia asiana. Turvallisuus, toisten häirintä ja ympäristöasiat on otettava huomioon. Ja tässä asiassa on kirjoiteltu, lehdistö etenenässä, kieltämisestä, vaikka oikeasti lakia ollaan ehdottamassa ihmisten suojeluun, hyvinvoinnin ja viihyvyyden lisäämiseen. Luvanvaraistamiseen . Samoin kuin esim. tulityökortti, metsästyslupa, hygieniapassi jne. annetaan ihmiselle, joka on saanut koulutusta vaaralliseen hommaan. Annetaan siis lupa. Eikä ilotulitusta olla kieltämässä, ainoastaan jokapojan vaaralliset paukut. Ja siksi, että niitä käytetään väärin ja ilkivaltaisesti ilman toisien huomioimista. Pikkujoulujen, sillan avajaisten, kaupungin satavuotisjuhlien yms. luvanvaraiset tapahtumien ilotulitukset jatkunevat kunnes valisitus ja uusi esim. lasertekniikka syrjäyttävät nykyiset touhut. Toiset eläimet ja toiset ihmiset pelkäävät yllättäviä ja vastenmielisiä tapahtumia. Jotkut voidaan siedättää tapahtumiin, joitain ei. https://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiGhvHlrsffAhUviKYKHR2XDG8QjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fpixabay.com%2Ffi%2Floukkaantunut-sairaanhoitaja-1162434%2F&psig=AOvVaw21Wdvd0HKyep3T_EvH-hhY&ust=1546252786115123 Koira peilaa isäntiensä reaktioita. Isännät opettaa koiralleen paljon kaikenlaista, esim pelkäämään pauketta. Miksei koiraa totuteta paukkeeseen? Ei pitäisi puhua asioista, joista ei mitään tiedä. Niinkuin sinä. Meillä oli entiwanhaan Lappari, joka ei pelännyt mitään. Karhulle vähän luimisteli, vaan oli hiljaa. Sitten iltakävelyllä joku k***pää heitti paukun jalkoihin. Sen jälkeen pelkäsi paukuttelua. Sen verran olit oikeassa, että tehtyähän se oli... Taitaa koirat aiheuttaa enemmän vammoja ja kuolemia ihmisille kuin ilotulitteet....
Lääkärihoitoa vaativia puremia ei edes tilastoida. Kuolemia taitaa olla lähes 1 per vuosi. (mua puri jenkkilässä muutama vuosi sitten koira jonka takia piti juosta lekurissa aika monta kertaa ottamassa antibioottipiikkiä) Ilotulitteisiin ei moneen vuoteen ole käsittääkseni suomessa kuollut kukaan (koirien pito luvanvaraiseksi tai sitten lopetetaan tämä holhousyhteiskunnan sääntöjen lisääminen???) Tuntuu lapsekkuus olevan joissakin aika lujassa!
![]() Kohta pääsee paukuttelemaan. Ja kirsikaksi kakun päälle pari hiukan tehokkaampaakin löytyy
![]() Minkähänlainen käsittely/vastaanotto ko. kansalaisaloitteell e mahtaa tulla? Vai dumpataanko mappi ööhön kuten dieselveronpoisto? Veikkaan, että ei dumpata.
itsekin olen holhousyhteiskuntaa vastaan - mä dekriminaloisin monia nyt kiellettyjä asioita. mutta vain sellaisia, jotka koskettaa vain sitä kyseistä yksilöä joka päättään tehdä jotain tai olla tekemättä. Jokainen tehköön elämällään mitä lystää, mutta siitä ei saa koitua muille suurta haittaa tai häiriötä. Niinkuin raketeista. Jos on katsottu, että rakettien ampuminen on kiellettyä 364päivänä vuodessa, niin miten ne ongelmat mukamas olisivat niinä 8tuntina jotenkin vähäisemmät? ps. toivottavasti kaikki on ymmärtänyt, että henkilökohtaisesti mua ei pauke haittaa yhtään. pitää vaan katsoa omaakin napaa pidemmälle. Tajuan ongelmat, ja mun on hyvin vaikea kuvitella, että se "ilon" menetys suhteessa ongelmiin olisi jollekin niin suuri menetys, etteikä näitä voisi kieltää. Niinkuin aikaisemmin sanoin, jos jollakulla se vuosi ei vaihdu ilman itse ammuttuja rakettaja, niin saa olla vaihtumatta. Itse pystyn kääntämään kalenterin sivua ilmankin. Suuri osa taitaa olla vain muutosvastaista uppiniskaisuutta, ensin ne antoi avioliiton homoille ja nyt vielä vievät raketitkin... ![]() itsekin olen holhousyhteiskuntaa vastaan - mä dekriminaloisin monia nyt kiellettyjä asioita. mutta vain sellaisia, jotka koskettaa vain sitä kyseistä yksilöä joka päättään tehdä jotain tai olla tekemättä. Jokainen tehköön elämällään mitä lystää, mutta siitä ei saa koitua muille suurta haittaa tai häiriötä. Niinkuin raketeista. Mä en tykkää raketeista yhtään. Roskaavat, haisevat ja pitävät ääntä. Varsinkin nuo pommit on ihan järjettömiä mitä pihoilla paukutellaan. Merikarvialla oli hieno esitys kyllä ammattilaisien tekemänä venetsialaisissa. Mutta siitä olen siitä huolimatta mieltä että ei enää kieltoja lisää. OT: minusta liian hiilihappoiset juomat tulisi kieltää.
|