rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Vatti 12V/ 1000W siniaalto kokemuksia  (Luettu 11339 kertaa)

  • Vieras
  • Vatti 12V/ 1000W siniaalto kokemuksia
    « : 5.12.2018 kello on 12:33 »
    ostin tänään  kun halvalla sain ja postitkin ilmaiseksi.
    https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/vatti-1000w-siniaalto-invertteri

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Vatti 12V/ 1000W siniaalto kokemuksia
    « Vastaus #1 : 5.12.2018 kello on 12:43 »
    Minä ostin 1500W:n. Ei ole siniaalto. Kun en ymmärrä mihin sitä siniaalto aparaattia tarvitsee.  ::)

  • Vieras
  • Vs: Vatti 12V/ 1000W siniaalto kokemuksia
    « Vastaus #2 : 5.12.2018 kello on 13:51 »
    onhan se siniaalto vähän sellaista "hifistelyä" , jotkut laitteet saattaa olla nirsoja sähkön laadun suhteen ja eivät siis toimi  jos ei ole "sini" sähköä.
    Ainakin mikroaaltouuni on monesti mainittu.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:25.01.2024 kello on 09:47
    Vs: Vatti 12V/ 1000W siniaalto kokemuksia
    « Vastaus #3 : 5.12.2018 kello on 18:42 »
    Induktiivinen kuorma vaatii siniaaltoa, että toimisi ilman "kuulosuojaimia", eli laitteet joissa on rautasydän muuntaja ja oikosulkumoottorit jne. Oikosulkumoottoriki n toimii kohtuullisesti, mutta lämpenee enemmän, hiiliharjakoneet myös toimii hyvin, enkä itse ole huomannut että lämpenisivät normaalia enemmän.
    Kaikki sellaiset laitteet joissa on hakkuri virtalähde, toimii millä tahansa sähköllä, nykyään kaikki pienlaitteet ja tietokoneet ym. on tehty hakkurivirtalähteil lä.
    Itse olen käyttänyt hakkurivirtalähteit ä tasavirrallakin, jännite saa vaan olla 1,4 kertaa korkeampi kuin vaihtojännitteellä.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:34
    • Callengr
    Vs: Vatti 12V/ 1000W siniaalto kokemuksia
    « Vastaus #4 : 5.12.2018 kello on 18:46 »
    Mites tuollainen induktiolevy toimii kanttiaallolla? Mikro ainakin pärisee aika voimallisesti mut lämmittää kuitenkin.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:25.01.2024 kello on 09:47
    Vs: Vatti 12V/ 1000W siniaalto kokemuksia
    « Vastaus #5 : 5.12.2018 kello on 19:23 »
    Periaatteessa inductiolieden pitäisi toimia kun lieden oma elektroniikka syöttää virran inductiokäämiin, mutta minulla ei ainakaan toimi kanttiaalto aggrekaatilla, aggrekaatti menee heti vikatilaan ja katkaisee virran. Akku kanttiaaltoinvertte rillä en ole kokeillut.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Vatti 12V/ 1000W siniaalto kokemuksia
    « Vastaus #6 : 5.12.2018 kello on 19:47 »
    Kuten sanoin, en ymmärrä nuitten päälle. Autossa veden keitin on se joka on invertterin perässä eniten ja emännän tukkahärveli. Ehkä myös mikro. Mökillä 230V:n vesipummpu ja talvella sulanapito kaapeli. :D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
    • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
    Vs: Vatti 12V/ 1000W siniaalto kokemuksia
    « Vastaus #7 : 5.12.2018 kello on 19:52 »
    Periaatteessa inductiolieden pitäisi toimia kun lieden oma elektroniikka syöttää virran inductiokäämiin, mutta minulla ei ainakaan toimi kanttiaalto aggrekaatilla, aggrekaatti menee heti vikatilaan ja katkaisee virran. Akku kanttiaaltoinvertte rillä en ole kokeillut.
    kanttiaalto agregaatti... voisko täsmentäää.. kaikki vanhat tuottaa puhasta siniaaltoa ja nykyset tilitali vehkeet lähes puhasta siniaaltoa sillä erotuksella ett tilitali vehkeet pitää paremmin taajuuen ja jännitteen kohillaan

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:59
    Vs: Vatti 12V/ 1000W siniaalto kokemuksia
    « Vastaus #8 : 5.12.2018 kello on 19:56 »
    Minun empiirisessä vesilasitestissäni mikroaaltouuni lämmitti veden siniaaltoinvertteri llä puolta lyhyemmässä ajassa, kuin mitä kanttiaaltoinverter iä käytettäessä.
    Lisäksi kanttiaallolla kuului kovaa korisevaa ääntä mikrosta.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:25.01.2024 kello on 09:47
    Vs: Vatti 12V/ 1000W siniaalto kokemuksia
    « Vastaus #9 : 5.12.2018 kello on 20:10 »
    kanttiaalto agregaatti... voisko täsmentäää.. kaikki vanhat tuottaa puhasta siniaaltoa ja nykyset tilitali vehkeet lähes puhasta siniaaltoa sillä erotuksella ett tilitali vehkeet pitää paremmin taajuuen ja jännitteen kohillaan
    Minulla on aggrekaatti jossa generaattorilta tuleva jännite tasasuunnataan ja siitä tasasuunnatusta jännitteestä tehdään 230v kanttiaaltoista vaihtovirtaa invertterillä.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
    • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
    Vs: Vatti 12V/ 1000W siniaalto kokemuksia
    « Vastaus #10 : 5.12.2018 kello on 20:24 »
    Minulla on aggrekaatti jossa generaattorilta tuleva jännite tasasuunnataan ja siitä tasasuunnatusta jännitteestä tehdään 230v kanttiaaltoista vaihtovirtaa invertterillä.
    empä oo ennen noin hölmöstä vehkeestä kuullukkaan Thumbd muut jos näin on niin eihä sille voi mitään muutaku tarpeen vaatiessa vaihtaa agre

  • Vieras
  • Vs: Vatti 12V/ 1000W siniaalto kokemuksia
    « Vastaus #11 : 5.12.2018 kello on 20:27 »
    Minulla 500W modifioitua siniaaltoa antava invertteri, Mack Book ei sillä suostu latautumaan ja hyvä näin.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:16
    • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
    Vs: Vatti 12V/ 1000W siniaalto kokemuksia
    « Vastaus #12 : 5.12.2018 kello on 20:34 »
    Minulla 500W modifioitua siniaaltoa antava invertteri, Mack Book ei sillä suostu latautumaan ja hyvä näin.

    Oletko varma että invertteri ei kyykkää kun liian ohkaset johdot tulevat sille?

    Mulla auton vakio asunto-osan tupakansytytinpisto kkeesta kun koettaa käyttää mitään invertterillä niin kyykkää välittömästi (jo 30w pöytätuuletin kyykkäyttää invertterin  kun kuorman alla jännite laskee liikaa)

    Nyt on omilla johdoilla oma pistoke akulta sulakkeen läpi niin pystyy läppäriä lataamaan hienosti noilla pikkuinverttereillä .

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:25.01.2024 kello on 09:47
    Vs: Vatti 12V/ 1000W siniaalto kokemuksia
    « Vastaus #13 : 5.12.2018 kello on 20:49 »
    empä oo ennen noin hölmöstä vehkeestä kuullukkaan Thumbd muut jos näin on niin eihä sille voi mitään muutaku tarpeen vaatiessa vaihtaa agre
    Ei ongelmaa, kiinasta saa tilata sellaisia siniaaltoinvertteri boardeja, joiden sisääntulojännite on 380V DC, hintaa n. 60-70Eur 3000w, lykkää vain tällaisen koneeseen, ei vaan ole ollut vielä polttavaa tarvetta, eikä aikaakaan puuhastella asian parissa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:43
    Vs: Vatti 12V/ 1000W siniaalto kokemuksia
    « Vastaus #14 : 7.12.2018 kello on 21:41 »
    onhan se siniaalto vähän sellaista "hifistelyä" , jotkut laitteet saattaa olla nirsoja sähkön laadun suhteen ja eivät siis toimi  jos ei ole "sini" sähköä.
    Ainakin mikroaaltouuni on monesti mainittu.

    Modattua siniaaltoa tuottavalla intikalla mikroaaltouuni toimii ihan niinkuin IVOllakin.
    Tein kerran mittaustestin ja loppulämpö oli molemmilla tavoin sama.
    Ainoa, joka ei tähän mennessä ole modattua aaltoa hyväksynyt, on espressokeitin.