Matkailukeskustelut > Lappi

Lapin polkupyöräreitit

<< < (4/6) > >>

smy:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 30.07.2019     kello on 13:32 ---Minulla on 52/52-622 renkaat, elikkä suosittelen myös isompaa vannekokoa.

--- Lainaus päättyy ---

Aina kompromissi. Isompi vannekoko ei ole niin ketterä toisaalta menee sitten vakaammin ku  ei ketteryyttä tarvita. Itse tämmöinen lyhyt tanakka niin mitoitus myös sen mukaan.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: smy - 30.07.2019     kello on 13:37 ---Aina kompromissi. Isompi vannekoko ei ole niin ketterä

--- Lainaus päättyy ---

Mihin se 'ketteryys' häviää?

smy:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 30.07.2019     kello on 18:35 ---Mihin se 'ketteryys' häviää?

--- Lainaus päättyy ---

Vaatii suurempi pyörä ainakin enemmän tilaa.
Muuten: jos on parempaa tietoa asiasta niin voi sitten esittää perusteluja enemmänkin kuin yhden lauseen töksähteleviä heittoja kuten tapanasi onkin.

Tuosta renkaan koon vaikutuksesta ketteryyteen löytyy monilta suomenkielisiltä sivuilta mainintaa 26" vanhakantainen muitta ketterämpi. 27.5" välimaastoa. Mutta toisaalta pitkälle pyöräilijälle enempi suositellaan 29" rengaskokoa. Toisaalta suositellaan 29" rengasta toisaalla lähes kaikille. (kaupalliset syyt?)
Minä en ota näistä selvää mutta jos tarkempaa tietoa niin voipi jakaa.

ktako:
Suurempikehäinen  gummi ylittää tasaisemmin pienemmät kolot ja montut. Läskissä 26" vanteella vastaa renkaan kehäpituudessa hyvinkin 29" normaaligummista. Kyllä läskllä on mukava kovia polkujakin päästellä. Asfalttitie on kaikkein tympein.  >:(

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: smy - 30.07.2019     kello on 19:49 ---Vaatii suurempi pyörä ainakin enemmän tilaa.
Muuten: jos on parempaa tietoa asiasta niin voi sitten esittää perusteluja enemmänkin kuin yhden lauseen töksähteleviä heittoja kuten tapanasi onkin.

--- Lainaus päättyy ---

Huono päivä?
Minä en TÖKSÄYTTÄNYT, minä KYSYIN.
Se on tuo ammattitauti, että asiat pitää perustella, eikä vaan töksäyttää, että on 'näin'.
Lastenpyörillä ei kukaan aja maastossa, vaikka luulisi sitten olevan ketterää.
Isompi rengas on selvästi parempi huonossa maastossa, ei käy joka montussa ja nousee pehmeästä huomattavasti paremmin.
Voi toki olla eri mieltä mutta suosittelen silti isompaa rengasta.
Ja sopii vakio telineelle Hymerin perään.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View