Tekniikkakeskustelut > Alde

Alde 3010 230v kiertovesipumppu ongelma

(1/2) > >>

Jasa:
Potilaana Solifer vm.2006. 230v kiertovesipumppu on jo jonkin aikaa pitänyt pientä "kolinaa"/pulputus ääntä. Pitkään olen myös ihmetellyt kun vaunussa oleva nestekiertoinen lattialämmitys on niin heikko tehoinen kun ei tahdo lämmetä nimeksikään. Nyt vkl kun menimme vaunulle ei lämpötila noussut +17 astetta ylemmäs. Vaihdoin ohjaustaulusta 12v pumpun päälle ja vaunu sekä myöskin lattia lämpes hienosti. Voisiko 230v pumpussa olla nyt sitten se konkka vika? Miten tuon pumpun perän saa purettua niin että konkan saa näkyviin ja minkälainen työ on se vaihtaa? Ja oliko jollain niitä konkkia tarjolla?


Knaus-90:

--- Lainaus käyttäjältä: Jasa - 26.11.2018     kello on 13:51 ---Potilaana Solifer vm.2006. 230v kiertovesipumppu on jo jonkin aikaa pitänyt pientä "kolinaa"/pulputus ääntä. Pitkään olen myös ihmetellyt kun vaunussa oleva nestekiertoinen lattialämmitys on niin heikko tehoinen kun ei tahdo lämmetä nimeksikään. Nyt vkl kun menimme vaunulle ei lämpötila noussut +17 astetta ylemmäs. Vaihdoin ohjaustaulusta 12v pumpun päälle ja vaunu sekä myöskin lattia lämpes hienosti. Voisiko 230v pumpussa olla nyt sitten se konkka vika? Miten tuon pumpun perän saa purettua niin että konkan saa näkyviin ja minkälainen työ on se vaihtaa? Ja oliko jollain niitä konkkia tarjolla?

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

--- Lainaus päättyy ---
Ensin kannattaa kokeilla konkkaa, tuon mustan osan alla, pidätin ruuvi siinä sivussa kansi pois, jos on
tilaa sinne oikealle päin.

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 27.11.2018     kello on 10:16 ---Taannoin kun annoin oikeen kuvalliset ohjeet tuli useemmalta mölötys ettei sellasia saa antaa luvanvaraisista hommista.  ;)

--- Lainaus päättyy ---

Tottakai saa antaa, sittenhän ne luvan omaavatkin osaa kytkeä.

volvo:
miten se oikein menee? syöttö kaapelin saat tehdä itse, saman kaapelin päässä oleva pumpun korjaus vaatisi luvat.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: volvo - 28.11.2018     kello on 19:36 ---miten se oikein menee? syöttö kaapelin saat tehdä itse, saman kaapelin päässä oleva pumpun korjaus vaatisi luvat.

--- Lainaus päättyy ---

Niin se vaan menee...
Olen minäkin suunnitellut vehkeitä, joiden asentamiseen minulla ei ollut oikeuksia. 
Ei oo vielä Loviisa jysähtänyt...    ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View