Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka
Litium akut vaarallisia
Jukkapoika:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 30.11.2018 kello on 14:33 ---
Monikos valvoo kännykän, läbbärin, otsavalon tms latausta... ne tapahtuvat yleensä taustalla....yöllä. ..kaupassa tai töissä ollessa... palamaan syttyvä akku tällöin polttaa kaiken muunkin palavan lähistöltä.
--- Lainaus päättyy ---
Meillä ei jätetä sisätiloihin mitään laitteita lataukseen yöksi tai talon jäädessä tyhjilleen.
Myöskään latureita ei "säilytetä" pistorasioissa kuten monilla on tapana.
Eikä pyykki- ja tiskikoneita jätetä käyntiin kun poistutaan talosta.
Tässä ihan lähimenneisyydessä n.10min latauksessa ollut akkuporakoneen
Ni-MH akku alkoi kärytä ja oli niin kuuma ettei paljaskäsin voinut koskea, en tiedä olisko jopa syttynyt jos olisi jätetty yksinään lataukseen, oli puulattialla sahanpurujen ja pinkopahvien päällä puoliksi puretun puuseinän vieressä joten telttamajoitukseen olisi päästy melko varmasti.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: mobileman - 1.12.2018 kello on 01:44 ---Mulla meni alkuviikolla kylmässä ulkovarastossa oleva n.10v. Electroluxin arkkupakastin. Sulakkeet pysy ehjänä, sähköpalon haju oli voimakas ja pakastin mykkänä, ei tullut virtoja.
--- Lainaus päättyy ---
Käynnistimillä on joskus tapana kärähdellä, onneksi ne harvemmin aiheuttavat tulipaloja, vain tosi pahaa hajua.
Kymmenkunta v sitten Danfoss lähetteli asiakkaille uusia, kun joku satsi oli huono.
eura665:
Mulla on palanut kaksi mikroa, toinen kerkesi lyömään liekkiä kun olin autotallissa. Vaimo lämmitti ruokaa ja soitti mulle alakerran talliin, "mikro palaa ...tana, mikro palaa" . Toisen kärähtäessä olin kotona, isommilta vahingoilta vältyttiin.
kimmok:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 1.12.2018 kello on 09:34 ---Käynnistimillä on joskus tapana kärähdellä, onneksi ne harvemmin aiheuttavat tulipaloja, vain tosi pahaa hajua.
Kymmenkunta v sitten Danfoss lähetteli asiakkaille uusia, kun joku satsi oli huono.
--- Lainaus päättyy ---
samalla vaihtui niiden väri mustasta valkoiseen on vissiin turvallisemmin sulava muovi.
moni niistä paloista johtui viileästä ja kosteasta paikasta ja huolimattomasta huollosta.
eli kun kylmä kone hankitaan se laitetaan paikalleen ja seuraavan kerran siirretään seriin.
ei näin vaan imuroidaan niin usein kuin tarve vaatii vähintään kerran vuodessa.
Team Ahma:
--- Lainaus käyttäjältä: kimmok - 1.12.2018 kello on 11:30 ---samalla vaihtui niiden väri mustasta valkoiseen on vissiin turvallisemmin sulava muovi.
moni niistä paloista johtui viileästä ja kosteasta paikasta ja huolimattomasta huollosta.
eli kun kylmä kone hankitaan se laitetaan paikalleen ja seuraavan kerran siirretään seriin.
ei näin vaan imuroidaan niin usein kuin tarve vaatii vähintään kerran vuodessa.
--- Lainaus päättyy ---
Nykyään kylmälaitteet ovat isoja ja kalusteisiin integroituja, eihän kaikki saa edes vedettyä niitä ulos koloistaan.
Ite oon imuroinut jääkaappipakastimen taustan kerran vuoteen, pölyä kertyy kohtalaisesti.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta