Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
Arvostele mun tuunaus ;)
Karabiilisti:
Onhan palovakuutukset kunnossa?
Jos käytetään autokäytössä isoina akkuina niin pitäisi oikeasti huomioida paremmin kolariturvallisuus. .. oikkariin iskusta menevä Litium Ion on kuin palopommi.
Normi lyijy akku ei saa aikaan tuollaisia tulivuori ilmiöitä...
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 23.11.2018 kello on 13:34 ---Onhan palovakuutukset kunnossa?
Jos käytetään autokäytössä isoina akkuina niin pitäisi oikeasti huomioida paremmin kolariturvallisuus. .. oikkariin iskusta menevä Litium Ion on kuin palopommi.
Normi lyijy akku ei saa aikaan tuollaisia tulivuori ilmiöitä...
--- Lainaus päättyy ---
Kannattaa hommata itsensä nykyaikaan, noitahan on jo myös oikeissa matkailuautoissa ;)
P.s. Poltto-aine säiliö kasaan painuessaan muodostaa palopommin, pitäskö ne poistaa autoista ?
Aakku:
Hiukka olen minäkin epäluuloinen....
Noita 18650 akkuja en koskaan lataile sillai, etten olisi itse kotosalla. Samoin fillarin isompaa akkua en koskaan lataa valvomatta.
Näitä Litium akkuja on ilmeisesti vähän joka lähtöön, eikä kaikkia suojauksia ilmeisesti hoideta kunnolla akkuverstailla.
"Masi":
Nuo sekundat on helppo välttää, ensin unohtaa alit ja sen kaverit ja on jo pitkällä.
Jysähteleehän nuo puhelimien nicam akutkin ja varsinkin ne halvat.
Ja yksi on juuri tuo tietämättömyys kun on ostettu halpaa ja saatu ilman lämpoövalvontaa olevia akkuja ja latureja.
Oisko noita tässäkin talossa ollut yli 5 vuotta ja aktiivisessa käytössä ilman ongelmia.
P.s. pitäskö ostaa kilpi jos vaikka taivas putoaa ?
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 23.11.2018 kello on 14:34 ---Nuo sekundat on helppo välttää, ensin unohtaa alit ja sen kaverit ja on jo pitkällä.
Jysähteleehän nuo puhelimien nicam akutkin ja varsinkin ne halvat.
Ja yksi on juuri tuo tietämättömyys kun on ostettu halpaa ja saatu ilman lämpoövalvontaa olevia akkuja ja latureja.
Oisko noita tässäkin talossa ollut yli 5 vuotta ja aktiivisessa käytössä ilman ongelmia.
P.s. pitäskö ostaa kilpi jos vaikka taivas putoaa ?
--- Lainaus päättyy ---
Ei mullakaan ole koskaan mikään akku räjähtänyt....
No yksi Wifi mikä lie reitittimen akku tuli kyllä hallitusti kuoret murtaen läpi.
Se mun varovaisuuteni perustuu vain erilaisiin uutisiin ja siksi koitan olla varovainen.
Lämpimikseen kirjoittelevat ja pelottelevat...
https://rakennusmaailma.fi/tukes-varoittaa-litiumakkujen-paloriskeista-nain-lataat-akkua-turvallisesti/
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta