Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Oletko kuuihminen?
88k5:
..eikun unohdin 'tulva vuoksi'. Rannikkomerenkulun (eli laivuritentissä) vuorovesilaskemissa 'uuden' ja 'täyden' kuun aikana vuorovesivaihtelu isoimmillaa, samoin vuorovesivirrat .. vähän hyödyttömiä meidän kaariminuuteilla. :D
seppoko:
Tämä "kuuhulluus" on joillekin tosiasia, eikä siitä kannata sellaisten, joihin se ei vaikuta, irvailla. Se on todella ikävä vaiva.
Mullakin se on ollut, liekö tuota kestänyt toistakymmentä vuotta. Onneksi ei enää.
Silloin kun se oli pahimmillaan, en edes tiennyt, että on täysikuu ennenkuin valvottuani, katsoin aamulla kalenterista ja sain vahvistuksen siihen. No, eihän siihen tarvinnut kalenteria, vaan valvominen riitti kertomaan asian. Eikä kysymyksessä ollut sekään, että kuu valaisi nukkumapaikan. Se nimittäin valvotti pilviselläkin säällä.
Ruuteri:
Miule on tuo kuuhulluus tullut tutuksi vasta viime vuosina.. Ihmettelin nuorempana,ko isäukko vainaa istui keskellä yötä laiturilla ja katteli järvelle. Kysyin että miksi,niin hän sanoi että kattelee kuun siltaa järvellä.. Ja taitaa olla perinnöllistä :)
Arska:
Täytyy myöntää että oon kuuhullukin, täyden kuun aikaan on turha odottaa kunnon yöunia, ei tule uni niin ei tule. Ei voi minkään.
"Masi":
Meillä vaimo on jonkin sortin valohullu. jos kuu paistaa kirkkaasti niin ei kuulema voi nukkua ja ihmettelee kun minä nukun. olen kyllä monesti selittänyt että minulla on silmäluomet ja kun ne läpsäyttää kiinni niin valo on pois. mutta kun ei kuulemma ole vaikka lappilainen onkin joten pitäs jotain tietää valosista öistä ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta