rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kitkat vaiko nastat?  (Luettu 42475 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:54
  • seniori
Vs: Kitkat vaiko nastat?
« Vastaus #90 : 14.11.2018 kello on 19:35 »
Asun lumisessa Itä-Suomessa mutkaisen ja mäkisen kylätien varrella, josta kotipihaan on nousua 11 m 80 m:n matkalla. Liikennöin lisäksi vilkkaassa taajamassa ja lähes lumettomalla valtatie 5:llä. Siksi käytän talvella laadukkaita nastarenkaita (ja kesällä keskihintaisia kesärenkaita).

Ja lisää perusteluja:
- Täällä lumista/jäistä keliä on 4 kk vuodessa
- Turvallisuus on tärkeää ja esim. kolarointi harmittavaa ja kallista.
- Nastoilla uskaltaa vähemmän ajanut rouvakin käyttää autoa.
- Kylätie ja pihatie ovat varsinkin keväällä usein ns. kaljamalla, jossa pitää vain nastat.
- Taajamassa risteykset ovat liukkaita lumisinakin.
- Talvinopeus 80 km/h vaimentaa nastarengasmelua
- Nastarenkailla voi jopa väistellä liukuvia autoja hyvin kiihtyvällä nelivedolla
- Olen jo seitsenkymppinen

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:17
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Kitkat vaiko nastat?
« Vastaus #91 : 14.11.2018 kello on 20:28 »
Mietiskelin tuota, että kun ajelen aina halkokuorman kanssa mökiltä erittäin mäkistä ja mutkaista asfalttitietä talvikelissä peräkärryn kanssa, tuntuisi kyllä se touhu aika huteralta ilman nastoja.

Ja siinä jarruttomatta nyyttikärryssä saa noissakin keleissä ihan laillisesti olla suvi-sliksit ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:47
  • Knaus Eifelland
Vs: Kitkat vaiko nastat?
« Vastaus #92 : 14.11.2018 kello on 20:43 »
Juu. Kaikki ajelevat kesiksillä kunnes ensiliukkat tulevat Toivottavasti kolarisuman keskeltä joku selviää varaamaan aikaa renkaavaihtoon.
Kaikkihan haluavat asua pääkaupunkiseudulla omakotitalossa järven rannalla, raittiissa ilmassa. Aina se ei ole mahdollista. Oletko harkinnu ruikuttamisen sijaan muualle muuttoa?
Monet elämää koskevat päätökset ovat kompromisseja. Kaikkea ei voi saada.

Ei ole pääkaupungin palveluja lähellä. On puhdas ilma ja oma rauha. Thumb

Olin tosiaan väärässä... Olen todella pahoillani, että käyttäydyin niin idioottimaisesti. Sinä et todellakaan ansaitse moista käytöstä eikä sinun äitisikään sitä tuskin ikinä hyväksyisi.

Mitä luulet, voisitko edes harkita antavasi minulle joskus anteeksi?

 ;)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:53
Vs: Kitkat vaiko nastat?
« Vastaus #93 : 14.11.2018 kello on 21:04 »
siitä nyt kertomaa kuka ajaa kitkoilla ja kuka nastoilla https://www.youtube.com/watch?v=gVTUHkFO95M

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:55
Vs: Kitkat vaiko nastat?
« Vastaus #94 : 14.11.2018 kello on 21:23 »
Olin tosiaan väärässä... Olen todella pahoillani, että käyttäydyin niin idioottimaisesti. Sinä et todellakaan ansaitse moista käytöstä eikä sinun äitisikään sitä tuskin ikinä hyväksyisi.

Mitä luulet, voisitko edes harkita antavasi minulle joskus anteeksi?

 ;)
Noin vilpitöntä anteeksipyyntöä ei olla hyväksymättä. Äidillenikin asiasta raportoin ja hän kehoitti minua olemaan ilman katkeruutta. Äiti on aina oikeassa, toteutan hänen tahtoaan. Ja sydämestäni olen samaa mieltä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:47
  • Knaus Eifelland
Vs: Kitkat vaiko nastat?
« Vastaus #95 : 14.11.2018 kello on 21:37 »
Olikos se niin, että 2/10 ajaa kitkoilla?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:55
Vs: Kitkat vaiko nastat?
« Vastaus #96 : 14.11.2018 kello on 21:43 »
siitä nyt kertomaa kuka ajaa kitkoilla ja kuka nastoilla https://www.youtube.com/watch?v=gVTUHkFO95M
Kaikkein typerintä ketjukolarissa on siihen joutumisen jälkeen poistua autostaan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2019 kello on 10:53
  • No voi hitsin hitsi.
Vs: Kitkat vaiko nastat?
« Vastaus #97 : 14.11.2018 kello on 21:58 »
Vaikea suomalaisille ennakointia suositella kun katsoo vaikka Lahdenväylällä, koko ajan painetaan moottoritienopeutta vasemmalla kaistalla alle 20m turvavälillä, kaikki vasemman kaistan (ja melkoinen osa oikeallakin kaistalla) menijät, yhtään poikkeusta ei näy.
Taitaa olla turMavälit paljon lähempänä 10:ntä kuin 20:ta metriä ja lyhenee vaan  mitä suurempana iso kirkko näkyy.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2019 kello on 10:53
  • No voi hitsin hitsi.
Vs: Kitkat vaiko nastat?
« Vastaus #98 : 14.11.2018 kello on 22:06 »
siitä nyt kertomaa kuka ajaa kitkoilla ja kuka nastoilla https://www.youtube.com/watch?v=gVTUHkFO95M
sen erottaa 99%:sti siitä että nastarengasautoilij oilla on perä rutussa kun taas kitkarengasennakoij illa  keula.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:55
Vs: Kitkat vaiko nastat?
« Vastaus #99 : 14.11.2018 kello on 22:09 »
sen erottaa 99%:sti siitä että nastarengasautoilij oilla on perä rutussa kun taas kitkarengasennakoij illa  keula.
Missä tämän voi todeta?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:53
Vs: Kitkat vaiko nastat?
« Vastaus #100 : 14.11.2018 kello on 23:00 »
Missä tämän voi todeta?
omasta päästä. oletetaan että rengas ratkaisee kaiken, kuljettajan toiminalla ei ole väliä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Vs: Kitkat vaiko nastat?
« Vastaus #101 : 15.11.2018 kello on 11:11 »
Asun lumisessa Itä-Suomessa mutkaisen ja mäkisen kylätien varrella, josta kotipihaan on nousua 11 m 80 m:n matkalla. Liikennöin lisäksi vilkkaassa taajamassa ja lähes lumettomalla valtatie 5:llä. Siksi käytän talvella laadukkaita nastarenkaita (ja kesällä keskihintaisia kesärenkaita).

Ja lisää perusteluja:
- Täällä lumista/jäistä keliä on 4 kk vuodessa
- Turvallisuus on tärkeää ja esim. kolarointi harmittavaa ja kallista.
- Nastoilla uskaltaa vähemmän ajanut rouvakin käyttää autoa.
- Kylätie ja pihatie ovat varsinkin keväällä usein ns. kaljamalla, jossa pitää vain nastat.
- Taajamassa risteykset ovat liukkaita lumisinakin.
- Talvinopeus 80 km/h vaimentaa nastarengasmelua
- Nastarenkailla voi jopa väistellä liukuvia autoja hyvin kiihtyvällä nelivedolla
- Olen jo seitsenkymppinen
Ihan samaa mieltä olen minäkin..ei täällä pohojosessa ilman nastoja pientäkään rinnettä ylitetä  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:47
  • Knaus Eifelland
Vs: Kitkat vaiko nastat?
« Vastaus #102 : 15.11.2018 kello on 12:04 »
^ Tuli tosta mieleeni, että kymmenkunta reissua heittänyt Sotkamoon Vuokatin Katinkultaan (hieno mesta) kitkoilla. Loskakeleistä reiluun -30c vaihdelleet kelit. Enpä muista rengasongelmia, edes mäkihyppymäelle noustessa. Ja jossain taisi olla 12% piiiitkä mäki.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:54
  • seniori
Vs: Kitkat vaiko nastat?
« Vastaus #103 : 15.11.2018 kello on 12:31 »
^
Uskottava on. Vauhdilla pääsee sekä pakkaslumella että sohjossa, kun alla on sula tie. Toisilta onnistuu kaikki  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Kitkat vaiko nastat?
« Vastaus #104 : 15.11.2018 kello on 13:36 »
Olen nähnyt semmosenkin ihmeen, jotta nastoilla jääty kiinni 8)