Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Kitkat vaiko nastat?

<< < (19/52) > >>

retkeilijä:
Asun lumisessa Itä-Suomessa mutkaisen ja mäkisen kylätien varrella, josta kotipihaan on nousua 11 m 80 m:n matkalla. Liikennöin lisäksi vilkkaassa taajamassa ja lähes lumettomalla valtatie 5:llä. Siksi käytän talvella laadukkaita nastarenkaita (ja kesällä keskihintaisia kesärenkaita).

Ja lisää perusteluja:
- Täällä lumista/jäistä keliä on 4 kk vuodessa
- Turvallisuus on tärkeää ja esim. kolarointi harmittavaa ja kallista.
- Nastoilla uskaltaa vähemmän ajanut rouvakin käyttää autoa.
- Kylätie ja pihatie ovat varsinkin keväällä usein ns. kaljamalla, jossa pitää vain nastat.
- Taajamassa risteykset ovat liukkaita lumisinakin.
- Talvinopeus 80 km/h vaimentaa nastarengasmelua
- Nastarenkailla voi jopa väistellä liukuvia autoja hyvin kiihtyvällä nelivedolla
- Olen jo seitsenkymppinen

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: SeaSharky - 14.11.2018     kello on 18:06 ---Mietiskelin tuota, että kun ajelen aina halkokuorman kanssa mökiltä erittäin mäkistä ja mutkaista asfalttitietä talvikelissä peräkärryn kanssa, tuntuisi kyllä se touhu aika huteralta ilman nastoja.

--- Lainaus päättyy ---

Ja siinä jarruttomatta nyyttikärryssä saa noissakin keleissä ihan laillisesti olla suvi-sliksit ;D

megaman:

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 14.11.2018     kello on 16:38 ---Juu. Kaikki ajelevat kesiksillä kunnes ensiliukkat tulevat Toivottavasti kolarisuman keskeltä joku selviää varaamaan aikaa renkaavaihtoon.
Kaikkihan haluavat asua pääkaupunkiseudulla omakotitalossa järven rannalla, raittiissa ilmassa. Aina se ei ole mahdollista. Oletko harkinnu ruikuttamisen sijaan muualle muuttoa?
Monet elämää koskevat päätökset ovat kompromisseja. Kaikkea ei voi saada.

Ei ole pääkaupungin palveluja lähellä. On puhdas ilma ja oma rauha. Thumb

--- Lainaus päättyy ---

Olin tosiaan väärässä... Olen todella pahoillani, että käyttäydyin niin idioottimaisesti. Sinä et todellakaan ansaitse moista käytöstä eikä sinun äitisikään sitä tuskin ikinä hyväksyisi.

Mitä luulet, voisitko edes harkita antavasi minulle joskus anteeksi?

;)

volvo:
siitä nyt kertomaa kuka ajaa kitkoilla ja kuka nastoilla https://www.youtube.com/watch?v=gVTUHkFO95M

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 14.11.2018     kello on 20:43 ---Olin tosiaan väärässä... Olen todella pahoillani, että käyttäydyin niin idioottimaisesti. Sinä et todellakaan ansaitse moista käytöstä eikä sinun äitisikään sitä tuskin ikinä hyväksyisi.

Mitä luulet, voisitko edes harkita antavasi minulle joskus anteeksi?

;)

--- Lainaus päättyy ---
Noin vilpitöntä anteeksipyyntöä ei olla hyväksymättä. Äidillenikin asiasta raportoin ja hän kehoitti minua olemaan ilman katkeruutta. Äiti on aina oikeassa, toteutan hänen tahtoaan. Ja sydämestäni olen samaa mieltä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View