Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Kitkat vaiko nastat?

<< < (5/52) > >>

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: Rauzi -  9.11.2018     kello on 23:19 ---Hmm. 70 keskinopudella 81 vuotta ajoa yötäpäivää. Olettaen että aloitit 18 vuotiaana niin olet 99 vuotias nuorimies. Nukuit viimeksi 1937, loppuaika on menny ajellessa.

--- Lainaus päättyy ---
Sarkasmi on vaikea laji.

tsahkali:
Jos liikkuu pääasiassa puhtaaksi nuollulla asvaltilla, ihan sama....
Jos taas maaseudun pikkuteillä tai pohjoisessa, nasta on pakollinen.

Plösöilijä:
Miten niin pakollinen hyvin on pärjätty huonoilla kitkoilla eli paremmin kun nastoilla nastakumit saa uusia joka vuosi jos meinaa että ne on jonkinlaisessa kunnossa ajolleen.

Rauzi:
Mulla oli joku vuos sitte tilanne että lease autoon oli laitettava uudet renkaat alle, ja se ajokki oli kuitenkin menossa keväällä vaihtoon. Otin kitkat, liikkeen mukaan parhaat mitä sillon sai. Aattelin että kokeillaas tää yks talvi kun ei tartte niillä ajaa kun se yks talvi. Neliveto Outlander.
Pärjäshän niillä, mutta ei ne nastaa korvaa mitenkään muutoin kun kaupunkiajaossa, kunhan liikenteessä on seassa tarpeeksi nastallisia kuluttamassa jään pois. Pärjäähän kitkoilla, mutta nastoilla pärjää paremmin. Miksi siis ottaisin kitkat alle? En ota.

Vaimon auto.
Se on meidän huushollissa silleen että nää rengasjutut on mun vastuualuetta. Siksi vaimolle laitan ajoissa hyvät nastarenkaat alle. Tiedän tehneeni voitavani. Jos laittasin sille alle sellaset millä pärjää, esim kitkat, ja jotain sattuu... Syyttäisin itseani pitkään. Miksen laittanut parempia. Minä en suostu laittamaan huonompia kun paras. Ja täysin itsekkäistä syistä vaikken sillä autolla ajakkaan.

Jaha, vaimo onkin jo tullut kotiin.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Rauzi - 10.11.2018     kello on 10:32 ---Se on meidän huushollissa silleen että nää rengasjutut on mun vastuualuetta. Siksi vaimolle laitan ajoissa hyvät nastarenkaat alle. Tiedän tehneeni voitavani. Jos laittasin sille alle sellaset millä pärjää, esim kitkat, ja jotain sattuu... Syyttäisin itseani pitkään. Miksen laittanut parempia. Minä en suostu laittamaan huonompia kun paras. Ja täysin itsekkäistä syistä vaikken sillä autolla ajakkaan.

--- Lainaus päättyy ---
Tämä se on mullakin tärkeä syy parhaaseen mahdolliseen pitoon renkaissa....

Oletteko tulleet ajatelleeksi pääkallokelillä, minkälaisilla renkailla se vastaantulija saattaa ajella mahdollisesti hyvinkin vaatimattomilla talviajotaidoilla.
Siinä ei parhaimmilla nastoillakaan ehdi välttämättä itse pois alta.
Eno vainaa sanoi pelänneensä koko ajouransa ajan mahdollisia päälleajajia. Hän luotti kyllä omaan ajoonsa, kun oli nuorena miehenä jo aloittanut taksikuskina.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View