Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Kitkat vaiko nastat?
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 15.11.2018 kello on 12:04 ---^ Tuli tosta mieleeni, että kymmenkunta reissua heittänyt Sotkamoon Vuokatin Katinkultaan (hieno mesta) kitkoilla. Loskakeleistä reiluun -30c vaihdelleet kelit. Enpä muista rengasongelmia, edes mäkihyppymäelle noustessa. Ja jossain taisi olla 12% piiiitkä mäki.
--- Lainaus päättyy ---
Tietäisi, millä kalustolla ja oliko vaunu perässä.
Kelit voi vaihdella, mutta peilijäätä vesipinnoitteella tuskin on ollut?
megaman:
--- Lainaus käyttäjältä: Tikkakosken Diplomaatti - 15.11.2018 kello on 13:36 ---Olen nähnyt semmosenkin ihmeen, jotta nastoilla jääty kiinni 8)
--- Lainaus päättyy ---
Ja minä olen nähnyt, kun menee suksena ojaan... ;D ;D ;D
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 15.11.2018 kello on 13:39 ---peilijäätä vesipinnoitteella tuskin on ollut?
--- Lainaus päättyy ---
No niitä riittää etelässäkin. Sivuteillä. Vesikaljua harvemmin asfaltilla tapaa. Karkea märkä jäähän ei ole kitkarenkaalle ongelma.
Kyllä joskus noilla vesikaljuilla sivuteillä on ihmeissään, silloin pitoa löytyy tien reunasta. Jos asuisin sivutien varressa, nastat olisi ainut vaihtoehto.
Naussi:
Jos asuisin pohjoisessa, alla olisi kitkat. Siellä yleensä kelit joille kitkat tehty. Etelässä kuura, alijäähtynyt sade, jarrutuspaikat, liikenneympyrät yms sellaisessa jäässä ettei kitkat pidä.
Pohjoisessa pärjää kitkoilla. Kylmää, tasaisesti tiet jäässä(tamppautunut lumi) ja lumessa.
Haapaniemen Paroni:
Hyvinhän toi raskas kalusto pärjää ilman nastoja, mutta poikkeuksia myös, niin kuin henkilöautopuolella .
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Tikkakosken Diplomaatti - 15.11.2018 kello on 15:47 ---Hyvinhän toi raskas kalusto pärjää ilman nastoja, mutta poikkeuksia myös, niin kuin henkilöautopuolella .
--- Lainaus päättyy ---
Joo..
Viime talvena Girtekan autot oli niin usein penkassa, että suomalaiset ei enää lähteneet hinaamaan.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta