Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Elämäntapamatkailua

(1/3) > >>

Aakku:
Tässä jutussa löysin vahvasti sielunveljeni.... :)

Voisin kuvitella tekeväni samoja juttuja. Mielikuvissa ja suunnitelmissa niin on jo tapahtunutkin.
"Esa on asunut 28 vuotta henkilöautossa - tältä näyttää oman tiensä kulkijan liikkuva minikoti"

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/51fbfcd8-6c23-4812-8980-05db0fb37ccc_uh.shtml

armas ujomieli:
Samat sanat, kulkuri ei voi mitään luonnolleen Thumb

Haoltu:

Hieno artikkeli! (avaus)

Myimme kaikki kiinteistöt, samoin myös vaimo firman. Lähdimme lomailemaan 2000-luvulla. Samalla lomalla edelleen. Thumb

Mielestämme elämä on tarkoitettu elämistä varten. Täytyy toteuttaa ennakkoluulottomast i  asioita, haaveita ja mielihaluja jotka ovat realistisia, henk.kohtaisesti toteutettavissa. Kulkea niitä polkuja jotka kokee mieleiseksi muista piittaamatta kun ei aiheuta ulkopuolisille haittaa.

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: Haoltu -  4.11.2018     kello on 21:10 ---Mielestämme elämä on tarkoitettu elämistä varten. Täytyy toteuttaa ennakkoluulottomast i  asioita, haaveita ja mielihaluja jotka ovat realistisia, henk.kohtaisesti toteutettavissa. Kulkea niitä polkuja jotka kokee mieleiseksi muista piittaamatta kun ei aiheuta ulkopuolisille haittaa.

--- Lainaus päättyy ---

Hienosti ilmaistu. Olen ihan samaa mieltä, vaikka oma tilanne ei tuota mahdollistakaan. Ainakaan vielä.

Luulisin, että siinä vaiheessa, kun muutun vapaaherraksi ja jos terveyttä riittää, niin lähden repun kanssa liikkeelle mahdollisimman pienellä budjetilla. Se on mulle vielä karavaanarimatkailu akin luontevampaa, joskaan niin ei voi kuukausitolkulla elää. Eläke ei mahda riittää.

smy:
Tuossa itse todennut että aika nuukasti tullut toimeen täällä länsi-Espanjassa ja Portugalissa. En kotomaassa ikinä pääsisi samaan vaikka eläisin nuukasti.

Camping yö 11e/pv nyt täällä Espanjassa nykypaikassa..
Olhaossa oli 8.6e/pv (30% tuosta pois jos yli 30pv jos oikein ymmärsin)
Molemmat sis. 6A sähkö.
Hinnat riippuvat kyllä missä liikkuu. Aurinkorannikolla kalliimpaa.

Ulkona voi käydä syömässä, kymppi menee normipaikassa juomineen ja jossain kaffeet perään. Halvempia löytyy jos haluaa etsiä.
Kaupoissa ei juuri ruokatarvikkeet maksa.

Yksin ei mulla päiväbudjetti ole juuri 30e yli mennyt kaikkineen vaikka en pihistellyt.
Eilen tuli aukko budjettiin kun tankkasin 60l dieseliä ja maksoi reilu 70e.

Suomessa päivittäinen Prisma reissu vie jo tuon 20-30e...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View