rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Fiat alustaisten matkailu/retkeilyautojen kytkinpoljin.  (Luettu 7089 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 18:49
Minua on pidemmän aikaa yksilönä askarruttanut näiden Fiat alustaisten, manuaalivaihteisten autojen kytkinpolkimen huono, mielestäni jopa kehno asento ja rakenne ergonomian kannalta.

Jotenkin tuntuu kehitys pysähtyneen samaan jamaan pitkäksi aikaa. Jalka tahtoo luisua polkimella, erityisesti kun tekee tiukkoja, pysähtymistä vaativia peruutuksia nousuissa ja esim. tasauskiilojen päälle.

Onko tämä seikka tympinyt ketään muuta näissä kuvioissa kulkevaa?  Mikähän siinä mättää, ettei tehdas osaa, tai viitsi "päivittää" pedaaleja paremmiksi? Voiko olla niin, että kaikki muut on tyytyväisiä ja minä ainoa ,joka en tykkää siitä, että jalka lipeää poljinakselin suuntaan ed. mainituissa tilanteissa?

Tasaisellahan ongelmaa ei juuri ole, mutta voisi poljin/ polkimet olla viisammin suunnitellut käytön kannalta.  Kauan ne on kyllä olleetkin samaa kuosia jo. :-\

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 07:41
  • 400 cid, kauppakassi
Vs: Fiat alustaisten matkailu/retkeilyautojen kytkinpoljin.
« Vastaus #1 : 3.11.2018 kello on 08:13 »
Fiateissa noudatetaan ohjaamon ergonomiassa Fiatin omaa IAS stantardia. ItalianApeStandard. Ei tuohon omaankaan kunnon asentoa saa ja juuri polkimet ovat liian lähellä tai sit kaukana.. Ilman vakkaria olisi rasittava ajaa. Tosin ei tuo nuorempi sukupolvi valita yhtään..

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.01.2024 kello on 09:47
Vs: Fiat alustaisten matkailu/retkeilyautojen kytkinpoljin.
« Vastaus #2 : 3.11.2018 kello on 08:23 »
Itse ajan aina sukkasillaan, koska polkimet on niin herkät minulle, että kengät jalassa ei ole mitään tuntumaa, mutta sukkasillaan on todella hyvä ajaa. Tulen aina autoon asunto-osan ovesta ja jätän kengät "eteiseen" niinkuin kotonakin, ohjaamon lattia pysyy silloin siistinä ja puhtaana. Lakihan taitaa kyllä kieltää sukkasillaan ajamisen, mutta laki on vissiin tehty ennen kuin keksittiin tehostimet.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:27
Vs: Fiat alustaisten matkailu/retkeilyautojen kytkinpoljin.
« Vastaus #3 : 3.11.2018 kello on 12:03 »
Itse ajan aina sukkasillaan, koska polkimet on niin herkät minulle, että kengät jalassa ei ole mitään tuntumaa, mutta sukkasillaan on todella hyvä ajaa. Tulen aina autoon asunto-osan ovesta ja jätän kengät "eteiseen" niinkuin kotonakin, ohjaamon lattia pysyy silloin siistinä ja puhtaana. Lakihan taitaa kyllä kieltää sukkasillaan ajamisen, mutta laki on vissiin tehty ennen kuin keksittiin tehostimet.
Minäkin menen aina sivuliukuovesta retkuiluautoon ja sisällä ollaan sukkasillaan, tai sisätossuissa....

Mistään en ole löytänyt lakipykälää, joka kieltäisi sukkasillaan ajon.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:47
  • Knaus Eifelland
Vs: Fiat alustaisten matkailu/retkeilyautojen kytkinpoljin.
« Vastaus #4 : 3.11.2018 kello on 12:23 »
Mulla Boxerissa ongelmaa kaasupolkimen ergonomian kanssa pidemmillä matkoilla. Sähköinen kaasupoljin näkyy olevan, muttei sitä vakkaria. Vasen jalka tulee välillä tungettua ovisyvennykseen maantieajossa, kun kärsiessään yrittää muutella asentoa.  Thumbd

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 07:41
  • 400 cid, kauppakassi
Vs: Fiat alustaisten matkailu/retkeilyautojen kytkinpoljin.
« Vastaus #5 : 3.11.2018 kello on 15:37 »
Mulla Boxerissa ongelmaa kaasupolkimen ergonomian kanssa pidemmillä matkoilla. Sähköinen kaasupoljin näkyy olevan, muttei sitä vakkaria.
Ei ollu minullakaan kun auton ostin,mutta ensimmäisen reissun jälkeen oli,juurikin tuon kaasun takia..Oli aika helppo tuohon ducatoon laittaa,kun karvatkin oli valmiina..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:54
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Fiat alustaisten matkailu/retkeilyautojen kytkinpoljin.
« Vastaus #6 : 3.11.2018 kello on 15:50 »
Oli aika helppo tuohon ducatoon laittaa,kun karvatkin oli valmiina..

Valitettavasti vaan  kaikissa ei ole. Sen takia minun jäljiltä on yksi Fiat, jossa on toimimaton viiksi.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Fiat alustaisten matkailu/retkeilyautojen kytkinpoljin.
« Vastaus #7 : 3.11.2018 kello on 16:22 »
Valitettavasti vaan  kaikissa ei ole. Sen takia minun jäljiltä on yksi Fiat, jossa on toimimaton viiksi.
Se viiksen johtojen veto moottorinohjausboks ille on piis of keik juttu ja virran otto sulakerasijalta. Multa löytyy ainakin 150kpl niitä liittimiä sinne boksiin. Viikseen löytyy liittimet ihan tarvikekaupasta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: Fiat alustaisten matkailu/retkeilyautojen kytkinpoljin.
« Vastaus #8 : 4.11.2018 kello on 12:30 »
Minua on pidemmän aikaa yksilönä askarruttanut näiden Fiat alustaisten, manuaalivaihteisten autojen kytkinpolkimen huono, mielestäni jopa kehno asento ja rakenne ergonomian kannalta.

Jotenkin tuntuu kehitys pysähtyneen samaan jamaan pitkäksi aikaa. Jalka tahtoo luisua polkimella, erityisesti kun tekee tiukkoja, pysähtymistä vaativia peruutuksia nousuissa ja esim. tasauskiilojen päälle.

Onko tämä seikka tympinyt ketään muuta näissä kuvioissa kulkevaa?  Mikähän siinä mättää, ettei tehdas osaa, tai viitsi "päivittää" pedaaleja paremmiksi? Voiko olla niin, että kaikki muut on tyytyväisiä ja minä ainoa ,joka en tykkää siitä, että jalka lipeää poljinakselin suuntaan ed. mainituissa tilanteissa?

Tasaisellahan ongelmaa ei juuri ole, mutta voisi poljin/ polkimet olla viisammin suunnitellut käytön kannalta.  Kauan ne on kyllä olleetkin samaa kuosia jo. :-\

Kyllähän tuo kytkinpoljinsysteem i on keksintönä ihan perseestä. Itse ajoin vuosikaudet tai oikeastaan vuosikymmenet, kun ei muusta tiennyt. Sitten kun tuli  -04 hommattua ensimmäinen automaattivaihteine n auto perheeseen, niin kyllähän se pani ajattelemaan, että miksi edelleen liikenneturvallisuu shärpäkkeiden 2018 vuonna tehdään edelleen vispaimia autohin.Huomion kun tuo vie vasta-alkajilta varsinkin voittaen varmasti mobiililaitteet pirullisuudellaan. Hyvin erottaa liikennevaloissakin vasta kortin saaneiden keppitaistelun kotteron liikkeelle saamiseksi. Tyttären kaveri juuri sai kortin ja harmitteli suorastaan ajofiiliksen olevan mazda 6:ssa painajaismaista kaupungissa vaihteiden vispaamisen ja polkimen polkemisen vuoksi. En uskalla edes esittää mondeomme lainaamista, kun pelkään että en saa sitä takaisin. :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Fiat alustaisten matkailu/retkeilyautojen kytkinpoljin.
« Vastaus #9 : 4.11.2018 kello on 15:03 »
Samoin ihmettelin aikoinani autokoulutyössä kuinka huonolla auton käsittelyn opetuksella oppilaat päästetään liikenteeseen ja samoin jo tutkintoon menevien kokelaiden auton käsittelytaitoa.
Ei voi kuin ihmetellä opettajien menettelytapoja että jättäävät oppilaat tuollaiselle tasolle.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:27
Vs: Fiat alustaisten matkailu/retkeilyautojen kytkinpoljin.
« Vastaus #10 : 4.11.2018 kello on 15:40 »
Samoin ihmettelin aikoinani autokoulutyössä kuinka huonolla auton käsittelyn opetuksella oppilaat päästetään liikenteeseen ja samoin jo tutkintoon menevien kokelaiden auton käsittelytaitoa.
Ei voi kuin ihmetellä opettajien menettelytapoja että jättäävät oppilaat tuollaiselle tasolle.
Minkälaisessa autokoulutyössä olit...?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2019 kello on 10:53
  • No voi hitsin hitsi.
Vs: Fiat alustaisten matkailu/retkeilyautojen kytkinpoljin.
« Vastaus #11 : 4.11.2018 kello on 15:43 »
Samoin ihmettelin aikoinani autokoulutyössä kuinka huonolla auton käsittelyn opetuksella oppilaat päästetään liikenteeseen ja samoin jo tutkintoon menevien kokelaiden auton käsittelytaitoa.
Ei voi kuin ihmetellä opettajien menettelytapoja että jättäävät oppilaat tuollaiselle tasolle.
Ja huonommaksi vaan menee kun nykyään kaikenmaailman kotiopettajat jakaa "osaamistaan" .

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Fiat alustaisten matkailu/retkeilyautojen kytkinpoljin.
« Vastaus #12 : 4.11.2018 kello on 16:16 »
Jaa,faija (ammattiautoilija) itse ja tytär. Kaikki mölläreillä kortin hankkineet. Tosin isompiin kortteihin joku tunti ja koeajot.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:55
Vs: Fiat alustaisten matkailu/retkeilyautojen kytkinpoljin.
« Vastaus #13 : 4.11.2018 kello on 16:23 »
Ja huonommaksi vaan menee kun nykyään kaikenmaailman kotiopettajat jakaa "osaamistaan" .
Meneekö? Opetustunnit eivät maksa. Ja opettaja halunnee varmistaa että autonsa kuljettaja osaa ajaa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Fiat alustaisten matkailu/retkeilyautojen kytkinpoljin.
« Vastaus #14 : 4.11.2018 kello on 16:32 »
Minkälaisessa autokoulutyössä olit...?
Kolkytä vuotta opetin kaikkia korttiluokkia vaihtelevasti A:sta BCDE:hen