Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Fiat alustaisten matkailu/retkeilyautojen kytkinpoljin.

(1/4) > >>

128420:
Minua on pidemmän aikaa yksilönä askarruttanut näiden Fiat alustaisten, manuaalivaihteisten autojen kytkinpolkimen huono, mielestäni jopa kehno asento ja rakenne ergonomian kannalta.

Jotenkin tuntuu kehitys pysähtyneen samaan jamaan pitkäksi aikaa. Jalka tahtoo luisua polkimella, erityisesti kun tekee tiukkoja, pysähtymistä vaativia peruutuksia nousuissa ja esim. tasauskiilojen päälle.

Onko tämä seikka tympinyt ketään muuta näissä kuvioissa kulkevaa?  Mikähän siinä mättää, ettei tehdas osaa, tai viitsi "päivittää" pedaaleja paremmiksi? Voiko olla niin, että kaikki muut on tyytyväisiä ja minä ainoa ,joka en tykkää siitä, että jalka lipeää poljinakselin suuntaan ed. mainituissa tilanteissa?

Tasaisellahan ongelmaa ei juuri ole, mutta voisi poljin/ polkimet olla viisammin suunnitellut käytön kannalta.  Kauan ne on kyllä olleetkin samaa kuosia jo. :-\

Ruuteri:
Fiateissa noudatetaan ohjaamon ergonomiassa Fiatin omaa IAS stantardia. ItalianApeStandard. Ei tuohon omaankaan kunnon asentoa saa ja juuri polkimet ovat liian lähellä tai sit kaukana.. Ilman vakkaria olisi rasittava ajaa. Tosin ei tuo nuorempi sukupolvi valita yhtään..

SeaSharky:
Itse ajan aina sukkasillaan, koska polkimet on niin herkät minulle, että kengät jalassa ei ole mitään tuntumaa, mutta sukkasillaan on todella hyvä ajaa. Tulen aina autoon asunto-osan ovesta ja jätän kengät "eteiseen" niinkuin kotonakin, ohjaamon lattia pysyy silloin siistinä ja puhtaana. Lakihan taitaa kyllä kieltää sukkasillaan ajamisen, mutta laki on vissiin tehty ennen kuin keksittiin tehostimet.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: SeaSharky -  3.11.2018     kello on 08:23 ---Itse ajan aina sukkasillaan, koska polkimet on niin herkät minulle, että kengät jalassa ei ole mitään tuntumaa, mutta sukkasillaan on todella hyvä ajaa. Tulen aina autoon asunto-osan ovesta ja jätän kengät "eteiseen" niinkuin kotonakin, ohjaamon lattia pysyy silloin siistinä ja puhtaana. Lakihan taitaa kyllä kieltää sukkasillaan ajamisen, mutta laki on vissiin tehty ennen kuin keksittiin tehostimet.

--- Lainaus päättyy ---
Minäkin menen aina sivuliukuovesta retkuiluautoon ja sisällä ollaan sukkasillaan, tai sisätossuissa....

Mistään en ole löytänyt lakipykälää, joka kieltäisi sukkasillaan ajon.

megaman:
Mulla Boxerissa ongelmaa kaasupolkimen ergonomian kanssa pidemmillä matkoilla. Sähköinen kaasupoljin näkyy olevan, muttei sitä vakkaria. Vasen jalka tulee välillä tungettua ovisyvennykseen maantieajossa, kun kärsiessään yrittää muutella asentoa.  Thumbd

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View