rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mersualustainen Dethleffs 6773 pakoputki?  (Luettu 5005 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.09.2023 kello on 16:07
Mersualustainen Dethleffs 6773 pakoputki?
« : 28.10.2018 kello on 20:28 »
Mistä tähän saa sen sivulle tulevan pakoputken? Täytyykö tehdä itse?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:04
  • Autossa on pyörät

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Mersualustainen Dethleffs 6773 pakoputki?
« Vastaus #2 : 29.10.2018 kello on 07:44 »
Minkälaista jälkeä tuo puoti tekee? Ei ollut yhtään mallikuvaa vaikka jostain vähän vaativammasta putkistosta ikään kuin mallisuorituksena.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:04
  • Autossa on pyörät
Vs: Mersualustainen Dethleffs 6773 pakoputki?
« Vastaus #3 : 29.10.2018 kello on 07:48 »
Ihan ok, Risto laittoi mulle Hymerin putken just. Siellä ollut kai 25v jono. rekkari tilauskirjaan ja jonoon odottamaan.
Oli ennen Kannelmäen ostoskeskuksella.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:02
Vs: Mersualustainen Dethleffs 6773 pakoputki?
« Vastaus #4 : 29.10.2018 kello on 09:45 »
Minkälaista jälkeä tuo puoti tekee? Ei ollut yhtään mallikuvaa vaikka jostain vähän vaativammasta putkistosta ikään kuin mallisuorituksena.

Mihin autoon oot mahdollisesti laittamassa. Periaatteessa tekee alkuperäiseen muotoon, mutta jenkkeihin ja tuunattaviin ihan asiakkaan toiveiden mukaan.  Vuosien saatossa useampi auto käytetty tuolla

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
Vs: Mersualustainen Dethleffs 6773 pakoputki?
« Vastaus #5 : 29.10.2018 kello on 10:06 »
Ja esim. Motonet jo katottu? Ilmeisesti asennus onnistuu kun putken tekokin. Jää varmaan aikalailla halvemmaksi ite tehtynä..

https://www.motonet.fi/fi/varaosat/312/178016/autot/mercedes-benz/sprinter-901-904-1995-2006?vuosimalli=1999#Pakoputket-ja-tarvikkeet
Jos perusprinsun sivulle tuleva takaosa jää alustan alle, niin sopivalla päällä jatkuu vaikka 15cm..

Mä en tykännyt ransistorin vakio sivusojopäästä. Mätiksen 30o mutkasta rälläköin viiattityylisen  ;D


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Mersualustainen Dethleffs 6773 pakoputki?
« Vastaus #6 : 29.10.2018 kello on 12:52 »
Mihin autoon oot mahdollisesti laittamassa. Periaatteessa tekee alkuperäiseen muotoon, mutta jenkkeihin ja tuunattaviin ihan asiakkaan toiveiden mukaan.  Vuosien saatossa useampi auto käytetty tuolla

Minä teen itse omiin vehkeisiin putket. Mutta aina silloin tällöin joku kyselee vähän erikoisemmille putkille tekijää tuolta päin.

 Suositella ei viitsi ellei tiedä minkälaisia saa aikaiseksi. Siksi olisi mukava nähdä edes kuvia tuotoksista. Voisi antaa vinkkejä kyselijöille jos työjälki on hyvää ja huolellista.
Jotkut tekee todella hieno jälkeä maksimoiden maavaran ja huollettavuuden, toiset vetää suorilla linjoilla ja halvoilla muhviliitoksilla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:04
  • Autossa on pyörät
Vs: Mersualustainen Dethleffs 6773 pakoputki?
« Vastaus #7 : 29.10.2018 kello on 13:10 »
Hänellä on kaikenlaisia putkia valmiina tai aihioiksi, on putkentaivutuslaitt eet ja molemmilla tekijöillä vankka kokemus pakoputkien tekemisistä.
Siellä käy esim amerikkalaisia runsaasti joihin pyöräytetään isohkoa rööriä akselin ylityksineen.
Viimeksi oli ainakin jenkki avolavaa, maasturia jne. Ja halliin mahtui jopa oma Hymer sisään.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:02
Vs: Mersualustainen Dethleffs 6773 pakoputki?
« Vastaus #8 : 29.10.2018 kello on 13:20 »
Itse ainakin olen ollut tyytyväinen ja varsinkin jos Risto tai poikansa nuo tekee, joku palkollinen joskus tehnyt hiukan karumpaa jälkeä. Suurin osa asiakkaista kuitenkin muodostuu ihan peruskorjauksista ja ne tehdään rutiinilla hyvin. Sitten kun vie jonkun projektin niin saa vaikutrelman, että haluavat toteuttaa itsensä ja huomioivat myös asiakkaiden toiveet, esim sopiva äänimaailma on tärkeä siistin ja järkevän vedon lisäksi. Ihan ymmärrettävää, onhan se eri asia rakentaa putkisto kokonaan johonkin projetiin, verrattuna Toutan välipöntön vaihtoon

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
Vs: Mersualustainen Dethleffs 6773 pakoputki?
« Vastaus #9 : 29.10.2018 kello on 17:23 »
Mulla aikoinaan nuarena kossina (ja hitsaustaidottomana silloin) Kantsussa uusivat Tanelista taka-akseli ylityksen, niin hitsasvat sen vanhaan rööristöön. Aikansa kuluttua mätäni takapönttö (tmv), niin eipä siihen tarvikepönttö käyny liitosmuhveineen + klempsu. Olis tietty pitä vaihattaa heillä ja hitsaten taas - sieltä hitsaussaumoistahan ne ekana rapenivat.. sitten mä opettelin ja opin, että ite tekemällä tulee mieluisin.. :laugh:

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:02
Vs: Mersualustainen Dethleffs 6773 pakoputki?
« Vastaus #10 : 29.10.2018 kello on 17:39 »
^  Tuohan kiellettiin jossain vaiheessa ja putki piti jatkaa alkuperäiiin laippoihin sopivilla osilla

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:12
Vs: Mersualustainen Dethleffs 6773 pakoputki?
« Vastaus #11 : 29.10.2018 kello on 19:38 »
Tiittanen on ihan legenda alallaan, on vanhanliiton paja ja kaikki onnistuu.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:55
Vs: Mersualustainen Dethleffs 6773 pakoputki?
« Vastaus #12 : 29.10.2018 kello on 20:06 »
^  Tuohan kiellettiin jossain vaiheessa ja putki piti jatkaa alkuperäiiin laippoihin sopivilla osilla
Missä ja milloin? En ole kuullutkaan. Kaikissa putkistoissa ei ole laippoja lainkaan, pakosarjaa lukuunottamatta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:02
Vs: Mersualustainen Dethleffs 6773 pakoputki?
« Vastaus #13 : 29.10.2018 kello on 20:25 »
Paikallislehti Hesarikin käsitteli aihetta ja syynä se, ettei pakoputken korjaaminen hitsisaumalla antanut mahdollisuutta vaihtaa esim. keskiosaa sen jälkeen. Tuon jälkeen siirryttiin tekemään alkuperäisiä vastaavia liitoksia. Olisikohan tuo ollut ihan EU tason ohje koskien korjauksia.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:04
  • Autossa on pyörät
Vs: Mersualustainen Dethleffs 6773 pakoputki?
« Vastaus #14 : 29.10.2018 kello on 20:55 »
Tottakai hänellä putken avartaja jotta pääsee puristusliitoksen tekemään.