rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kemssan aineet.  (Luettu 33510 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:02
  • seniori
Vs: Kemssan aineet.
« Vastaus #30 : 17.03.2012 kello on 14:46 »
Aqua Kem Natural käyttöturvallisuust iedote on luettu. Mutta mitä se tarkoittaa?

- vaikuttavista aineista ei ollut mainintaa (onko biologisesti hajoamattomia aineita)
- ph lähellä neutraalia -> ei niin vaarallinen käytössä kuin Aqua Chem Sachets
- tarkoittaako ”voidaan käsitellä biologisella jätevedenpuhdistamo lla” pienpuhdistamoja??
- hajonnee kompostikäymälässä prosessia häiritsemättä (jälkikompostorissa)??
- mieto tuoksu (ver. siniseen)

Täältä englanninkielinen esite
http://www.thetford-europe.com/en/products/care-cleaning-maintenance/waste-holding-tank-products.aspx
- Awarded the Dutch eco-label Milieukeur and the German eco-label Der Blaue Engel

Suunnitelmissani on kokeilla kesällä. Ensin testaan kuitenkin jo Biltemasta ostettua biologisesti hajoavaa liuosta.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:33
  • Epsoo
Vs: Kemssan aineet.
« Vastaus #31 : 27.08.2012 kello on 20:17 »
Aqua Kem Natural käyttöturvallisuust iedote on luettu.
Suunnitelmissani on kokeilla kesällä. Ensin testaan kuitenkin jo Biltemasta ostettua biologisesti hajoavaa liuosta.

Mites kokeilu meni?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:02
  • seniori
Vs: Kemssan aineet.
« Vastaus #32 : 28.08.2012 kello on 08:09 »
Aqua Kem Natural on jäänyt kokonaan kokeilematta, koska jäin Bilteman Saniteettinesteen käyttäjäksi. Vältämme kaikessa voimakkaita hajusteita  (kuten Aqua Kem -tuotteissa on). Tämä saniteettineste on miedontuoksuinen ja biologisesti hajoavaa. Sitä voidaan käyttää jopa aktivoimaan huonosti toimivaa kompostia.

Retkeilemme kahdestaan ja kemssa on tyhjennettävä 2-4 vuorokauden välein. Nyt sen voi tehdä hyvin kotona kompostoriin, pidemmillä reissuilla levähdysalueiden käymälöiden lisäksi myös kuivakäymälöihin tai maastoon hyvin peitettynä. Tyydyttävästi toimiva aine. http://biltema.fi/fi/Etsi/?query=saniteettineste&page=1

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Kemssan aineet.
« Vastaus #33 : 28.08.2012 kello on 10:15 »
Bilteman nestettä käyttäessäni olin huomaavinani että litran pullossa oleva toimii vähemmän huonosti. Nyt käytössä isompi astia. Enimmilään olen puoli litraa laittanut makkisäiliöön, ei toimi.  :(  Siirryn takaisin sinisten pussien käyttäjäksi. Hajusteet ei meikäläiseen vaikuta, kun sähköinen tuuletus on makkisäiliöstä ulos jatkuvasti. :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:02
  • seniori
Vs: Kemssan aineet.
« Vastaus #34 : 28.08.2012 kello on 11:56 »


Bilteman nestettä käyttäessäni olin huomaavinani että litran pullossa oleva toimii vähemmän huonosti. Nyt käytössä isompi astia. Enimmilään olen puoli litraa laittanut makkisäiliöön, ei toimi.  :(  Siirryn takaisin sinisten pussien käyttäjäksi. Hajusteet ei meikäläiseen vaikuta, kun sähköinen tuuletus on makkisäiliöstä ulos jatkuvasti. :)
Käytän reissussa litran pulloa. Täydennän sitä lähtiessä isommasta  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Kemssan aineet.
« Vastaus #35 : 28.08.2012 kello on 13:02 »
Käytän reissussa litran pulloa. Täydennän sitä lähtiessä isommasta  ;D

Oiskohan tehokkaampaa jos minäkin täyttäisin isommasta.  ;D  Eiköhän ole nyt kokeiltu minun osalta nämä aineet jotka voi vesakkoon kaataa. Jos joku tietää vielä jonkun uuden aineen, voisin kokeillakkin.  ::)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:57
  • viva la France
Vs: Kemssan aineet.
« Vastaus #36 : 28.08.2012 kello on 13:55 »
Siellä isänmaanmatkalla tuli hongkong liikkeestä ostettua jotain luonto ystävällistä litkua 4 l pänikkä ja ei toiminut. Kaadoin loput lähtiessä mökin puuceen säiliöön, josko olisi ensi kesänä pehmäntynyt säiliöllisen tavaraa. Siten kävin samaisesta kuopion hongkongista hakemassa 2l päniköitä aqua kem blue, joko treford tai dometic purnukoita hintaan 8,5 euroa. Saa olla kokeilut taas muutamaksi vuodeksi

  • Vieras
  • Vs: Kemssan aineet.
    « Vastaus #37 : 16.09.2012 kello on 13:06 »
    Luin ketjun läpi enkä huomannut mainintaa tästä minkä ostin messuilta. Millaistakohan mahtaa olla, ainakin perussiniseen tablettiin olen sen verran kyllästynyt jotta uutta tulee kokeiltua kunhan nyt päästään talven yli. Ei ollut ainakaan paha hinta, kolme purkkia 25 eurolla.




    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:09
    Vs: Kemssan aineet.
    « Vastaus #38 : 16.09.2012 kello on 18:07 »
    Ostin vuosi sitten Lahden messuilta, tuoksui mielestäni voimakkaammin kuin Thetfordin vastaava, teho samaa luokkaa.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    Vs: Kemssan aineet.
    « Vastaus #39 : 16.09.2012 kello on 18:54 »
    Oiskohan tehokkaampaa jos minäkin täyttäisin isommasta.  ;D  Eiköhän ole nyt kokeiltu minun osalta nämä aineet jotka voi vesakkoon kaataa. Jos joku tietää vielä jonkun uuden aineen, voisin kokeillakkin.  ::)
      Juo muutama Pirkka,käy sitten kuusen juurella,jos neulaset vuoden päästä kellastuu,vaihda juoma !!! ;D ;D ;D

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 4.01.2024 kello on 12:05
    • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
    Vs: Kemssan aineet.
    « Vastaus #40 : 16.09.2012 kello on 19:43 »
    Nyt kun on kehitetty hyviä talokohtaisia puhdistamoita, niin nyt pitäisi kehittää sama minikoossa joka sopisi asunto autoon tai vaunuun, Puhdistetun veden voisi päästää maastoon ja jäljellä oleva sakka mitä tulee erittäin vähän voisi sitten vaikka kompostoida. Satunnainen käyttäjä / käyttäjien tuottama kiinteä aine olisi muutama litran luokkaa vuodessa. Tässä hyvä vinkki ja rahasampo minipuhdistamon kehittelijälle :o :o :o :o :o

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:41
    Vs: Kemssan aineet.
    « Vastaus #41 : 27.10.2012 kello on 11:02 »
    Jatketaans vanhaa ketjua..

    Onko kelläkin minälaisia kokemuksia näiden aineiden "puoliintumisajasta"?

    Itsellä kun matkavermeen käyttöaikana on tapana, joka kerta heti kasetin tyhjennyksen jälkeen, laittaa ainetta (Thetford Sachette = teepussi  ;D).
    Siis, oli autolle käyttöä heti tai viikkoja myöhemmin..

    Ei muuta, mutta viime tyhjennyksellä meinas taju lähteä.  :-\ Liekö aine unohtunut laittaa, tai 2kk oli tehnyt tehtävänsä aineelle  :'(

    Nyt talvilepoon jättäessä kasetti jää aineetta..

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Kemssan aineet.
    « Vastaus #42 : 27.10.2012 kello on 16:32 »
    Minä olen aina tyhjennyksen jälkeen laittanut myrkyt pönttöön, olkoon käyttö sitten vaikka myöhemmin. Mutta kuinka paljon veljet laittaa tyhjennyksen jälkeen vettä sittusäilöön. Minulla ei ole murheita paskan haisemisesta wc:stä sisätiloihin, kun on tuuletus ulos. Mutta ulkopuolella ja tyhjentäessä tuoksut on, no ei nyt ihan kuin ryssän huussissa.  :D

  • Vieras
  • Vs: Kemssan aineet.
    « Vastaus #43 : 27.10.2012 kello on 16:42 »
    Mutta kuinka paljon veljet laittaa tyhjennyksen jälkeen vettä sittusäilöön

    Mulla on tapana reissun jälkeen huuhdella pönttö reissuhuuhteluja paremmin ja laittaa sinne vettä vajaa pari litraa ja korkillinen nestemäistä sinistä, ei ole ollut mitään ongelmia hajuista, sitten kun reissuun lähdetään, lisätään vain yksi pussi sinne sekaan ja se on siinä.

    Nyt talveksi pönttö nostettu lämpöiseen varastoon ja ei mitään hajuja siellä, tai tuoksuu siellä moottoripyörälle.  :D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Kemssan aineet.
    « Vastaus #44 : 27.10.2012 kello on 16:46 »
    Oiskohan meikäläisellä se että laitan tyhjään sittusäiliöön liian vähän vettä. Tai sitten olen liian väkevä, erilainen nuori.  ;)