Tekniikkakeskustelut > Kylpyhuone ja WC

Kemssan aineet.

<< < (5/12) > >>

Vesseli:
Olen käyttänyt sitä ainetta, mitä myytiin ennen sinisenä 1,5 l:n pullossa hintaan 65 FIM. Raaka-ainekustannus ilman pulloa oli n. 1 FIM. Ostin jokusen pullon, mutta kun huomasin, että vaikuttavan aineen pitoisuus oli 10 %, rupesin tekemään samaa tavaraa itse ilman väriainetta ja hajustetta ja pienemmällä vesimäärällä. Viisi vuotta vanhassa autossani on avaamatta auton mukana tulleet nesteet.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Vesseli - 15.03.2012     kello on 23:13 ---Olen käyttänyt sitä ainetta, mitä myytiin ennen sinisenä 1,5 l:n pullossa hintaan 65 FIM. Raaka-ainekustannus ilman pulloa oli n. 1 FIM. Ostin jokusen pullon, mutta kun huomasin, että vaikuttavan aineen pitoisuus oli 10 %, rupesin tekemään samaa tavaraa itse ilman väriainetta ja hajustetta ja pienemmällä vesimäärällä. Viisi vuotta vanhassa autossani on avaamatta auton mukana tulleet nesteet.

--- Lainaus päättyy ---

Onko aineen koostumus ammattisalaisuus?

Alan:
Jep, kerro Vesseli lisää.  :)

Vesseli:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 16.03.2012     kello on 08:31 ---Onko aineen koostumus ammattisalaisuus?

--- Lainaus päättyy ---
Ei se ole ammattisalaisuus. Pullon etiketissä luki, jos oikein muistan, sis. 10 % formaldehydiä (väärin kirjoitettu), (vesiliuoksena formaliinia, kirjoittajan lisäys), ja 15 % metanolia (stabilointiaine), mikä tuossa formaldehydipitoisu udessa oli täysin turha. Molemmat ovat myrkyllisiä, mutta aika nopeasti luonnossa hajoavia tuotteita. Lisäksi siinä oli väriainetta ja hajusteita ja vettä. Tuote poistui markkinoilta ilmeisesti myrkyllisyytensä takia. Molemmista aineista löytyy Googlettamalla OVA-ohje (onnettomuuden vaaraa aiheuttavat aineet)

En tiedä, miten näitä on saatavilla. Molemmat ovat apteekkitavaraa ja sielläkin hinta on aikamoinen. Minulla ei ollut ongelmaa, kun olin työssä ollessani tekemisissä molempien aineiden kanssa n. 40 vuotta, jona aikana valvonnassani kulki tavaraa n. 4 miljoonaa tonnia. Voin edelleen ostaa sieltä "asevelihintaan", kun kemikaalien käsittelyluvat ovat voimassa.

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 14.03.2012     kello on 19:35 --- Kyllä normaali wc-paperi liukenee,itse käytän sitä sinisessä kanisterissa olevaa,voi tyhjentää luontoon !!

--- Lainaus päättyy ---

Niin, minkä merkkistä on se WC-aine, joka toimii ja "voi" tyhjentää luontoon.   ::) ::)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View