Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Ehtiikö 1,9TD Fiatilla muun liikenteen mukaan?

<< < (4/9) > >>

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska -  8.10.2018     kello on 07:57 ---Mutta noin yleisesti, ei nykyautoista tekniikka lopu. Kori tahtoo olla mikä rajoittaa menoa ja sekin kestää paremmin kuin takavuosina.

--- Lainaus päättyy ---

No aika hankalaa kyllä on bensa-moottorillistakaan tällä hetkellä valita, mallia jossa ei joitain moottori-ongelmia olisi ollut kun puhutaan ns. tuulipuku-sarjan uusista autoista, joilla olisi edes jonkinlaiset vetokyvytkin. Mikä karstottuu, syö tulppiaan, venyttää jakoketjunsa, jäätyy pakkasessa... listaa tuntuu riittävän, eikä tosiaan ole edes siitä keulan logosta kiinni :-\

smy:
Nuo ekojutut kanssa ovat monesti osasyitä: alkaen egr:stä, hiukkasloukuista.
Kulutuksen pienentämiseksi osia pitänyt leventää.

Mutta ei nup kulutukset kamalasti pienentyneet ole:
Muistan esim vm 81 Passatin (1.6D) joka meni alle vitosella matka-ajossa.

Ja käytänön kulutukset keskiluokan bensa autoissa on lähellä 7litraa vielä 2010 luvullakin.

Lerssinen:
Onhan se kun ne painaa kaksi kertaa sen mitä normikottero 80 luvulla... Mulla oli -88 sunny jolla ajeli helposti johonkin 5.5 litran lukemiin jo ihan aataminaikuisella kaasaritekniikallak in mutta eihän se koppakaan mitään painanu ja oli kapeat renkaat jne hyödyllistä..

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Lerssinen -  8.10.2018     kello on 10:30 ---Onhan se kun ne painaa kaksi kertaa sen mitä normikottero 80 luvulla... Mulla oli -88 sunny jolla ajeli helposti johonkin 5.5 litran lukemiin jo ihan aataminaikuisella kaasaritekniikallak in mutta eihän se koppakaan mitään painanu ja oli kapeat renkaat jne hyödyllistä..

--- Lainaus päättyy ---

Oli mullakin Honda 360.
Pääsi alle kolmellakin...   8)

kimi:
https://www.nettikaravaani.com/knaus/sport-traveller/1508813

Tällaisella ajoimme 2 kesäreissua Norjaan, kilometrejä yhteensä reilusti yli 10 000. Kun ekan kerran hyppäsi rattiin ja lähti ajamaan koneen tehottomuus kyllä tuntui isolta ongelmalta ja kun kierrokset piti tarpeeksi korkealla ääntä riitti. Siihen tottui ja liikenteen mukana pysyi, autoa joutui kyllä ajamaan koko ajan.

Kaikkeen tottuu ja tuollakin pärjää, en kyllä itse sellaista ostaisi jos käyttöä on paljon

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View