Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Äänieristyksen parantaminen

(1/2) > >>

krtek:
Pakko tunnustaa heti kärkeen, en jaksanut tutkia vanhoja viestiketjuja enkä olen vielä netistäkään etsinyt.

Tuntuu sille että voisi tehdä jotain ainakin pieniä liikkeitä asuntoauton äänieristyksen parantamiseksi. Auto on alkovimallia MB Sprinterin alustalla. En tiedä kuinka suuri vaikutus olisi jos yrittäisi parantaa ohjaamon äänieristystä. Tällä hetkellä lattiassa on Sprinterin oma muovimatto eikä sen päällä mitään. Siihen jos laittaisi päälle jotain uutta pintaa joka olisi muovimattoa mukavampaa, silti helppoa pitää siistinä ja ottaisi osan melusta tai muuttaisi sitä mukavampaan muotoon. Onko hyviä ehdotuksia mitä tämä aine voisi olla ja mitä muita keinoja äänen pienentämiseksi olisi tehtävissä? Sisälokasuojat eteen varmaan veisi asiaa pätkän verran eteenpäin.

K.E.V:
Jyväs caravanilta ostin merkkikohtaisen kangasmaton ja Merteilistä kumimatot. Tosin en äänen takia.

El Maco:
Itse kurkkaisin ensin sinne mattojen alle, mitä pellin päältä löytyy. Jos ei juuri mitään, niin siihen kiinni jotain "raskasta", eli oikeasti kiinni.

Vaikkapa noista https://m.motonet.fi/fi/kategoria/2178/Bitumimatot-butyylikumimatot-ja-raskasmatot

Ja samat lokasuojiin, oviin, tulipeltiin. Kaikkiin pintoihin, mihin vaan saa. Sisäloksut on toki hyvät, mersussa luulis jo olevankin jonkinmoiset.

Sitten mahtumisen mukaan pehmeämpää päälle, etenkin siihen lattiaan, eristää samalla lämpöäkin.

Karabiilisti:
Oleellista on peittää ohjaamon paljaat peltipinnat jollakin pehmeällä ja raskahkaahkolla...e sim kokolattiamatto tyyppisellä materiaalilla.
Jos löytyy niin konehuoneesta tuleviin koteloihin äänistoppari.
Alustamassaus/kotelosuojauskin hiljentää ääntä.
Ja sitten kantsii katsoa alustasta tulevat aukot ja tuuletusaukot...nii hin vähän kotelointia eteen.
Melumittarilla voi vähän aistia mistäpäin melu tulee.

foothillster:
Itse leikkelin paksusta messumatosta koko lattian peittävän maton joka nousi niin ylös rintapeltiin kuin sen sai nostettua. Kaikki reunat mahdollisuuden mukaan listojen alle.
Auttoi jonkin verran äänitasoon sekä toimii eristeenä ja on helppohoitoinen.
Eikä ollut hinnan kiroissa.

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View