Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Keskustelua tiekunnista ja tieasioista

(1/6) > >>

Lerssinen:
En oikeen tiiä, kävin tiekokouksessa ja olen nyt sitten tieisäntä ja pj... 43 osakasta ja 6 kilometriä.. No sen toki tiesin että saan liki viidesosan osista kun kerran lääniä on mutta silti..

Se hyvä puoli on että kovin riitaisa se ei ollut, nyt tulee kertalaakilla isommat laskut mutta saadaan tiehen vähän tavaraa niin ei tarvi pohjakerroksia raapia. Minähän sen ylläpidon siis olen hoitanu 10 vuotta, nyt sain vain oikeuden laskuttaa itseäni  :D

Alan:
Olen myös tiekunnan osakas jossain. Kokouksissa en ole käynyt, velipoika hoitanut sen harmin. Onneksi ainoa ruikuttaja oli myynyt mökkinsä mennä vuonna, niin nykyään yhteiselo on sopuisaa. Ennen piti käydä sen kohdalta raivaamassa vesakot puolisalaa, ettei pääse valittamaan.

aakoo:
Näkemyseroja tuppaa tiekunnassa tulemaan kun osa vakituisia asukkaita ja osalla vain metsää tai peltoa tien varressa.
Varsinkin tien asfaltointia, lumenaurausta tai  hiekoitusta on vaikeaa perustella niille jotka eivät talvisin tietä käytä.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: aakoo - 29.09.2018     kello on 21:04 ---Näkemyseroja tuppaa tiekunnassa tulemaan kun osa vakituisia asukkaita ja osalla vain metsää tai peltoa tien varressa.
Varsinkin tien asfaltointia, lumenaurausta tai  hiekoitusta on vaikeaa perustella niille jotka eivät talvisin tietä käytä.

--- Lainaus päättyy ---

Neidillä on tontti Vihdissä ja sen tiekunnan kokouksissa yleensä edustan häntä. Tontille ei ole liittymää ja sen takia siitä ei myöskään peritä tiemaksuja.

Lerssinen:
Vakituiselle asukkaalle pidetään tie auki, se on ihan lakisääteinen juttu (ja se olen minä, muita ei täällä asu  :) )

Teen työn, maksan osamaksun ja laskutan sitten lopuksi auraukset.. Eihän siinä muuta kuin että sipilän p*rse vie joka siirrosta omansa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View