rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Thetford vesien tyhjennys talveksi  (Luettu 6947 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.03.2024 kello on 18:36
Thetford vesien tyhjennys talveksi
« : 1.10.2018 kello on 08:19 »
Miten tyhjäätte kasettiwc:n huuhteluvedet talveksi. Itse olen painellut huuhtelunappia niinkauan kuin vettä tulee että tyhjenisi,
mutta eräs huoltoliike sanoi että pitäisi ottaa letku irti, että saa magneettiventtiilin tyhjäksi myös?
Kuinka tämä tapahtuu käytännössä? 8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:40
  • Autossa on pyörät
Vs: Thetford vesien tyhjennys talveksi
« Vastaus #1 : 1.10.2018 kello on 08:57 »
Miten tyhjäätte kasettiwc:n huuhteluvedet talveksi. Itse olen painellut huuhtelunappia niinkauan kuin vettä tulee että tyhjenisi,
mutta eräs huoltoliike sanoi että pitäisi ottaa letku irti, että saa magneettiventtiilin tyhjäksi myös?
Kuinka tämä tapahtuu käytännössä? 8)
Tuohan riippuu ihan vessasta . Vanhemmissa on oma huuhtelusäiliö ja siinä tyhjennyskorkki ja mittalasiputki. Uudemmissa tulee samasta säiliöstä kuin muukin vesi.
Siinä olen tehnyt juuri kuten sanoit itse tehneesi. Ei ongelmia

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Thetford vesien tyhjennys talveksi
« Vastaus #2 : 1.10.2018 kello on 11:22 »
Ainakaan Kaben ohjekirjan talvisäilytys/talvikäyttöohjeissa ei mainita mitään tarvetta irrottaa letkua jotta saisi magneettiventtiilin tyhjäksi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Thetford vesien tyhjennys talveksi
« Vastaus #3 : 1.10.2018 kello on 12:14 »
Ainakaan Kaben ohjekirjan talvisäilytys/talvikäyttöohjeissa ei mainita mitään tarvetta irrottaa letkua jotta saisi magneettiventtiilin tyhjäksi.
Enkä minäkään tehnyt muuta kun painanut nappia niin kauan jotta veden tulo lakannut, se siitä sitten.Lämmin vesivaraaja kannattaa myös aukaista veden tulon hanikka jotta säiliö tyhjentyy.Muille raikas vesi/ns. harmaa vesi hanat kaakkoon ja hanat Auki!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Thetford vesien tyhjennys talveksi
« Vastaus #4 : 1.10.2018 kello on 12:31 »
Nappaan aina pumpun johdon irti, kun säiliö on tyhjä.
Sitten kun painaa wessan nappia, putket valuu tyhjäksi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 5.03.2020 kello on 22:30
Vs: Thetford vesien tyhjennys talveksi
« Vastaus #5 : 1.10.2018 kello on 16:30 »
  Minulla on 2004 mallin Kabe Ametist,on ollut uudesta asti ,ja ainut asia jonka teen syksyllä on vesien lasku omista tyhjennys hanoista ilman puhalluksia(ilmeisesti vesiputket ovat oikein laskulla)ja akun lataus jonka jälkeen akun navat irti ,ja se on siinä.Keväällä käyttöön ja ainakin vielä on toiminut ilman huolia !