rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Truma Combi 4 haisee palaneelle  (Luettu 9048 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:21
  • Kulkija
Vs: Truma Combi 4 haisee palaneelle
« Vastaus #15 : 15.09.2018 kello on 20:52 »
Taas olen saanut epäkelpoa kamaa, kun ei haise...

Kuten myös. Combi 6 lienee sinullakin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:34
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Truma Combi 4 haisee palaneelle
« Vastaus #16 : 15.09.2018 kello on 20:56 »
Kuten myös. Combi 6 lienee sinullakin.

Mullakin käry hyvin satunnaista. Tyypillisesti jos lämmön laittaa päälle mutta termari ei vielä huuda lämmitystä (=vedenlämmitys ainoastaan).

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:14
Vs: Truma Combi 4 haisee palaneelle
« Vastaus #17 : 15.09.2018 kello on 21:29 »
Kuten myös. Combi 6 lienee sinullakin.

Joku semmoinen se, kai, on.
Jutustelu on taas sitä tyypillistä: Jos jossain on vikaa, kaikki on paskaa...
Ajan ja paikan taju katoaa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.04.2024 kello on 20:23
Vs: Truma Combi 4 haisee palaneelle
« Vastaus #18 : 15.09.2018 kello on 22:15 »
Jutustelu on taas sitä tyypillistä: Jos jossain on vikaa, kaikki on paskaa...
Ajan ja paikan taju katoaa.
Minä ainakin matkustaisin mieluummin ilman sitä hajua. Ei se minun Truma ihan p*ska oo, kyllä sillä pärjää, mutta hyvä se ei ole.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:34
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Truma Combi 4 haisee palaneelle
« Vastaus #19 : 15.09.2018 kello on 22:26 »
Minä ainakin matkustaisin mieluummin ilman sitä hajua. Ei se minun Truma ihan p*ska oo, kyllä sillä pärjää, mutta hyvä se ei ole.

Asiassa ihmetyttää että miksi valmistaja ei tee kunnon lämmitintä. Mun auto on ensi vuonna 20v vanha (korjaus:vasta 2020) ja siinä tuo c6002. Eikös samaa vempelettä ole edelleen myynnissä. Jos se oli susi jo syntyessään niin:
- Missä kilpailijat parempien vehkeiden kanssa
- Miksi Truma ei kehitä parempaa. Olisiko että kun rahat saa pois tälläkin.

Hyötysuhde on tuossa värkissä onneton. Masiina kuumenee niin että tila jossa lämmitin on kyllä sauna. Pakoputkesta tungetaan tulikuumaa kamaa ulos että pöhinä käy. Kaasua kuluu pystyaldeen verrattuna todella paljon enemmän (edellisessä kulkimessa oli tuommoinen aikoinaan).
Kyllä tolla torpan lämpimäksi saa mutta ei tosiaankaan hyvä ole.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.04.2024 kello on 20:23
Vs: Truma Combi 4 haisee palaneelle
« Vastaus #20 : 15.09.2018 kello on 22:29 »
En ole valvoja, mutta minulle on annettu syntymälahjana ominaisuus, että jos olen ostanut kalliilla epäkelvon vempeleen, niin mulla on munaa sanoo se.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Truma Combi 4 haisee palaneelle
« Vastaus #21 : 16.09.2018 kello on 08:38 »
Matkailukulkine on kokonaisuus. Jos ostat kulkineen kopin ominaisuuksia tärkeimpinä pitäen, joudut tinkimään muista ominaisuuksista. Jos ostat lämppärin perusteella, tingit muista ominaisuuksista. Mitä kukakin tärkeänä pitää.

Trumasta pitää selvittää mikä käryää. Lämmitin esille ja lämmitys päälle. Sitten haistelemaan ja tutkimaan. Harvoja vikoja on arvaamalla selvitetty, vaikka täällä jo kolmannella sivulla mennään.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.04.2024 kello on 20:23
Vs: Truma Combi 4 haisee palaneelle
« Vastaus #22 : 16.09.2018 kello on 08:55 »
^ Kyllä, näin on.
Muutama vuosi sitten ja vielä tänäkin päivänä nettikaravaanissa hakuehdot: integroitu, takaveto ja Alde alle kolmen kympin hintaluokassa tuottavat tosi vähän hakutuloksia. Ei tehdä näistä ehdoista nyt väitelyä tässä topicissa, mutta kaksi ensimmäistä on mulle välttämättömyyksiä ja Truman kanssa yritän pärjäillä. Kuten kerroin, vaihdoin sen jo kerran kokonaan uuteen, semmoiseen, missä on sähkövastukset. Lattialla sähköinen lämmitysmatto ja pari Ecomattia, edessä toinen nestekaasu-Truma. Kyllä tämä nyt menettelee, jos välillä jaksaa käryjä haistella ja tyytyä siihen, että käyttövesi ei ajon aikana lämpene. Jaa, tietty kuunnella Truman verrattain kovaa käyntiääntä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:29
Vs: Truma Combi 4 haisee palaneelle
« Vastaus #23 : 16.09.2018 kello on 09:54 »
Kuinka usein teillä on vehkeet käytössä joiden Trumat haisee? Meillä oli edellisessä autossa toi C6002 ja sitä ei mitenkään aktiivisesti käytelty, ja kyllä sekin yleensä haisi ekan tunnin-tai pari. Ja olisin vielä hyvin taipuvainen muistamaan että haju liittyi nimenomaan veden lämmittämiseen. Nykyisessä autossa on Combi nelonen, ja kun tää ostettiin niin saman hajun huomasin tässäkin ja mietin vielä että ompa kummaa kun 10+ vuotta uudemmassa vielä samat temput. Mutta nyt kun Toukokuusta alkaen on oltu reissussa käytännössä vähintään joka PE-SU, niin ei ole ollut hajuista tietoakaan.

Ennen omaa autoa reissattiin muutaman kerran vuokra-autolla, samat käryt sekin pisti pari kertaa ja se olikin jo vähän jännempää kun ei ollut minkäänlaista edeltävää kokemusta aiheesta. Truman mallista ei tietysti ole tietoa, mutta auto oli jotain 2013 luokkaa ja ikää silloin vuosi tai kaksi.

p.s. luulin että karavaanaus ois leppoisien vanhojen jarrujen touhua mutta aikamoista perseilyä näyttää olevan keskustelussa kuin keskustelussa, se välillä vituttaa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.04.2024 kello on 20:23
Vs: Truma Combi 4 haisee palaneelle
« Vastaus #24 : 16.09.2018 kello on 10:30 »
Hohhoijaa. Yritin selventää, miksi olen joutunut valitsemaan auton trumalämmityksellä. Niistä muista ehdoista voidaan väitellä toisissa topiceissa. Taitaa asiasta olla kyllä luettavaksi ihan valmiitakin väittelyitä vaikka muille jakaa.  :)
Jos huomasit, niin käytin sanoja: Mulle välttämättömyyksiä. Muut ostaa mitä ostaa, ei se minun asiani ole.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: Truma Combi 4 haisee palaneelle
« Vastaus #25 : 16.09.2018 kello on 18:20 »
Kun katsoin tuota Truma combi 4:n kuvaa, niin kävi sellainen mielessä, että kun tuo pönttö on poikittain ja siellä toisessa päädyssä on puhallinkammio, josta se jakaa kuumaa ilmaa autoon. Niin tuo kammion yläosa varmaan kuumenee runsaasti silloin, kun vedenlämmitys laitetaan +60 asteeseen sisätilojen lämmityksen ollessa samaan aikaan päällä. Tuolloin laitteisto nostaa tehoa, jotta se saa veden kuumaksi. Jos silloin kiertoilmapuhallin ei nosta riittävästi kierroksia,poistaakseen syntyvän lisälämmön, niin kammion yläosamateriaali kuumenee liikaa ja kitku tulisi kammion materiaalin kemikaaleista. Yläosan putket ovat varmasti silloin kuumat ja alaosan putket joitain asteita viileämmät. (Tämän voisi todeta laserlämpömittarill a) Jos näin olisi, niin ylikuumenemista voisi kokeilla estää esim. asettamalla termostaatista sisälämpötilan säädintä pienemmälle siten, ettei tuo veden lämmittämiseen sekä huonetilan lämmittämiseen tarvittava yhteislämpö nousisi liian korkeaksi ja kitkun muodostuminen estyisi tai ainakin vähenisi." Ajuri "voisi vaikka kokeilla tätä ja laittaa tänne tietoa vaikuttiko asiaan. ::)