rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Tuli tänään elisalta kirje  (Luettu 17982 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:15
Vs: Tuli tänään elisalta kirje
« Vastaus #15 : 16.09.2021 kello on 18:39 »
Elisalta soitteli kauppias  maanantaina 5G nettiasialla ja vastailin kuten aina ennenkin ettei se minua kiinnosta, mutta olisin kiinnostunut kaapelitelkkarin kautta saatavasta liittymästä.
Tämä kuunteli senverran - kun en antanut lopettaa - että lupasi laittaa eteenpäin tarjouspyynnön.

No se tuli toissapäivänä - 6035 eur Kotikuitu. Kerroin sille myyjälle ettei kuitu myöskään kiinnosta kun sen pää on kilometrin päässä ja kukaan ei ole niin hullu että sen kaivamisen maksaa yksikseen koko asuntoalueen läpi.

No ei kuulemma ole kyvykkyyttä kaapeli-tv verkossa. Kyllähän minä sen tiesin ja siksi halusinkin tietää miksei Elisa rakenna/tarjoa sitä kun joka taloon tulee Elisan koaksiaalikaapeli valmiiksi sisään saakka.

Meni taas jotenkin luotto Elisaan.

Ei niitä kiinnosta pieni kuluttaja (on vain riesa), poimii marjat päältä vaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:34
Vs: Tuli tänään elisalta kirje
« Vastaus #16 : 16.09.2021 kello on 19:08 »
Ei niitä kiinnosta pieni kuluttaja (on vain riesa), poimii marjat päältä vaan.

Ei niitä kiinnosta edes oma infra. Meni vuosia PPO toimintojen kaupasta Elisalle, ennenkuin huomasivat omistavansa valmiin valokuituverkon kaikilla uudemmilla asuma-alueilla. Tämä meidän alue on valitettavasti perustettu ennen kuituaikaa.
PPO:lla oli periaate laittaa parikaapeli, koksi ja kuitu joka taloon sisään saakka rakennusvaiheessa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Tuli tänään elisalta kirje
« Vastaus #17 : 16.09.2021 kello on 19:08 »
 Meillä ollut telia jo 5V kaksi liittymää puhelimessa ja yksi vaunussa ja hienosti toiminut yhteistyö Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:34
Vs: Tuli tänään elisalta kirje
« Vastaus #18 : 16.09.2021 kello on 19:12 »
Meillä ollut telia jo 5V kaksi liittymää puhelimessa ja yksi vaunussa ja hienosti toiminut yhteistyö Thumb

Telia lupas kuun taivaalta, mutta ei saanut edes liittymää pysymään hengissä ilman päivittäistä boottia. 200M lupasi osoitteen perusteella, mutta 30M oli todellisuus.  Thumbd

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Tuli tänään elisalta kirje
« Vastaus #19 : 16.09.2021 kello on 19:21 »
Elisan mielestä mun olis pitäny päivittää mobiililaajakaistal iittymä ja reititin 5G ;ksi vaikkei sitä ole edes peninkulman päässä.
Ny vaihdoin DNA:lle taas kun ei mun mielestä Elisa toimi asikkaan eduksi ainakaan täällä haja-asutusalueella.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Tuli tänään elisalta kirje
« Vastaus #20 : 16.09.2021 kello on 19:33 »
Ei pidä uskoa kaikkea Ossi 8) Kyllä hyvin pääset tännekin nykysellä operaatorilla Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:15
Vs: Tuli tänään elisalta kirje
« Vastaus #21 : 16.09.2021 kello on 19:42 »
Ja nyt kaikki operaattorit ajamassa alas 3G:n, hirveä vaahtoaminen 5G:stä joka ei tuu toimimaan kuin tukiasemien vieressä. Saisivat edes 4G:n toimimaan mutta ei tuu sekään toimimaan maaseudun syrjäkylällä, ja kylien asutus alueilla tukossa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:34
Vs: Tuli tänään elisalta kirje
« Vastaus #22 : 16.09.2021 kello on 19:48 »
Ei pidä uskoa kaikkea Ossi 8) Kyllä hyvin pääset tännekin nykysellä operaatorilla Thumb

En minä tee töitä kännyliittymällä.
Kyllä siinä tulee kuule nopeampaa nettiä ikävä, kun lataat isompia logipaketteja muutaman peräjälkeen. Yhteen saattaa mennä puolesta tunnista tuntiin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:20
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Tuli tänään elisalta kirje
« Vastaus #23 : 16.09.2021 kello on 19:53 »
Elisan mielestä mun olis pitäny päivittää mobiililaajakaistal iittymä ja reititin 5G ;ksi vaikkei sitä ole edes peninkulman päässä.
Ny vaihdoin DNA:lle taas kun ei mun mielestä Elisa toimi asikkaan eduksi ainakaan täällä haja-asutusalueella.
Vastasin naapurin puhelimeen kun näki että elisalta soitetaan,  elisalta tarjottiin 5G liittymää.(naapurilla on 5G puhelin) mä sanoin ettei meillä oo sellaista verkkoa edes, että mitä minä sellaisella teen. Elisan myyjä tarkasti asian ja sanoi joo ei näköjään olekkaan mutta siin lähellä keskustassa on. Mä siihen että luuletsie aatanan tonokki että mä ajan keskustaan 4km että saan 5 G:N toimimaan. Ei sullakaan tunnu olevan kaikki muumit laaksossa. Suljin puhelimen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:17.04.2024 kello on 18:36
  • seniori
Vs: Tuli tänään elisalta kirje
« Vastaus #24 : 16.09.2021 kello on 20:01 »
Minulla on DNA 4G netti pätkinyt iltapäivisin ja puhelin katkoo puheluja. Onkohan menossa 5G:n markkinointi katkomalla?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:38
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Tuli tänään elisalta kirje
« Vastaus #25 : 16.09.2021 kello on 20:01 »
Telian liittymiä ja Elisan liittymiä rinnan ympäri maata käyttäneenä sanoisin että Elisa toimivuus on selkeästi parempi etenkin syrjemmässä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:58
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Tuli tänään elisalta kirje
« Vastaus #26 : 16.09.2021 kello on 20:16 »
Minulla on DNA 4G netti pätkinyt iltapäivisin ja puhelin katkoo puheluja. Onkohan menossa 5G:n markkinointi katkomalla?

Telian liittymiä ja Elisan liittymiä rinnan ympäri maata käyttäneenä sanoisin että Elisa toimivuus on selkeästi parempi etenkin syrjemmässä.

Tässä kotona DNA toimii parhaiten. Kaikkia operaattoreita olen kokeillut. Telian tolppa on kauempana ja huonossa suunnassa, ei toimi kunnolla. DNA ja Elisa lienevät samassa tolpassa ja hyvässä suunnassa, mutta Elisa on, ainakin ollut, surkea. Siksi pitää maksaa vähän enemmän kuin kilpalijoilla. Ei kuitenkaan mitään listahintoja.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:39
Vs: Tuli tänään elisalta kirje
« Vastaus #27 : 16.09.2021 kello on 20:25 »
Kotona valokuitu ja kännyssa DNA.  Elisasta kun eroon pääsi niin ei koskaan / ikinä elisaa . . .
Syvältä hanurista koko elisa, jos kaiken kertoisi mitä elisa on keksinyt murheiksi niin sepustaasia lähentelisi Sinuhe epytkiläistä sivumäärältään. Tarinaa Sinuhesta on779 sivua, . . .

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:42
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Tuli tänään elisalta kirje
« Vastaus #28 : 16.09.2021 kello on 20:51 »
Minulla on ollut jo pitkään Elisan liittymä 100 Mb/s nopeudella, 300 min puhetta ja 50 txt viestiä, se maksaa 21,90 €/kk
Liittymä toimii 50 - 98 Mb/s, sanoin irti erillisen Telian pelkän nettiliitymän ja siirryin käyttämään kännykkää modeemina. 
Muualta en saa edullisemmin
Miellä on naapuritalojen katoilla kaikkien operaattoreiden tukiasemat, joten nopeutta löytyy, kun uusivat tukiasemansa.
Kun Telia uusi tukiasemansa minun nettiyhteyden nopeus tippui, kun minun modeemi ei kykene monikanava vastaanottoon, pitäisi olla cat jotain luokkaa, että kykenisi täyteen nopeuteen.
Kännykällä sai suuremman nopeuden kuin minun vanhalla 4 G modeemilla.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:05
  • Knaus Eifelland
Vs: Tuli tänään elisalta kirje
« Vastaus #29 : 16.09.2021 kello on 21:01 »
Kuvassa nykyinen liittymä, jonka lähtökohtana oli alunperin 3,95€ kk ja saman konsernin littymiin sai höpöttää kyllästymiseen asti. Eli aikoinaan lajissaan tosi hyvä. Kaikessa hiljaisuudessa se pikkuhiljaa noussut ja nyt perusmaksu on 14.90€ + viestit ja puhelut kilpaileviin liittymiin. Vaihtoon menee.