Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Mahdollinen uusi karavaanari kaipaa neuvoa pienen vaunun valintaan, >10000€?
Turhan Höpöttäjä:
Minä kun ostin vanhan matkailuauton. Soitin entiselle omistajalle, hän sanoi että, ilmastointilaite ainakin toimii. No mikään muu ei sitten toiminutkaan. Otin auton lainaan viikonlopuksi, jolloin kuva kulkimesta tuli selväksi. Tarjosin autosta minkä näin parhaakseni, maksoin ja ajelin kotiin. Ostaja määrää hinnan, ei myyjä. :D
99:
--- Lainaus käyttäjältä: iso-juuso - 13.08.2011 kello on 09:33 ---Minusta yhtälailla on kaikkien etu, jos vaunuista kertoisivat avoimesti "kokemuksiaan" vain ne, joilla sellaiset vaunut on ollut ja joilla todella on kokemusta niistä.
--- Lainaus päättyy ---
Niin, itse en kovin aktiivisesti ole kommentoinut noita vikoja, koska jokaisessa vaunussa on omat ongelmansa. Eikä mikään vaunu ole viaton ;)
Mut jos nyt kertoisin omalle kohdalle sattuneita vikoja:
Solifer:
- irronnut kaapinovi
- rikkimennyt pyöränlaakeri
- hajonnut pöydänjalka
- lavuaarin viemärin murtuminen
- lämppärin sytysongelmat (primus)
- rikkimennyt ikkunanpitotanko
- kattoluukun kahvan kiinnityksen vuotaminen
- antenniputken tiiviste rikkoutunut
- WC:n huuhtelu ei toimi
Dethleffs:
- liukuoven irtoaminen kiinnityksistään (30km hiekkatietä)
- vetolaatikon etulevyn löystyminen
- viemäriputken liitoksen vuotaminen
- oven lukko jäykkä
- jääkaappi ei toimi aina kaasulla
K.E.V:
Unohdit mainita että käyttämäsi Solifer oli 20-25v vanha ja jälkimmäinen merkki uusi. Itselläni 5v aikana ja noin 40000km:n perässäoloaikana meni 1 vesipumppu joka on kaikissa vaunuissa käytetty,ei soliferi oma. Sekä 1 iskuvaimennin kun tipautin sisilian lautalta pois, sekin on alustan mukana tullut ei vaunuvalmistajan. Vaunussa asuttiin n 90vrk vuodessa läpi vuoden. Eikä yhtään ruuvia edes kiristetty. Liikkumamme tiet oli usein paljon epätasaisemmat kuin suomessa on yleisiä teitä nähtykään. Samanlaiset kokemukset aiemmista. Ei voi kauheasti valittaa ;D
Sitten tmä ISOJUUSO: en minäkään väitä vaunujani viattomaksi enkä ongelmattomiksi. Olen kyllä julkituonut mitä vikoja tai vaivoja ollut. Ehkä tuo lista on ollut niin lyhyt ettet näe sitä. Lisäksi minua ei kiinnosta rakennella vähänä vapaa-aikanani uusia jätevesijärjestelmi ä ja sähkökeskuksia vaunuuni. Eli lopeta jo se vertailu rahalle vastineesta. Sitä olen todella saanut ja myös jälleenmyynninhelpp ous ja hinnan säilyminen olleet hyvät. Kiitos
Haapaniemen Paroni:
Itsellä 26v lmc ja suurin vika ollut primus ;D ei ole kaapit tippunut jne ;D ennen osattiin tehdä vaunuja ;D :D
99:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 13.08.2011 kello on 16:00 ---Unohdit mainita että käyttämäsi Solifer oli 20-25v vanha ja jälkimmäinen merkki uusi.
--- Lainaus päättyy ---
Paitti että tuo solifer mistä kaapinovi putosi ja pöydän jalka hajosi, oli vain muutaman vuoden vanha (500 Goldie), ja toinenkin oli n. 15 vuotias (550).
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta