Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Mahdollinen uusi karavaanari kaipaa neuvoa pienen vaunun valintaan, >10000€?
Alan:
Koko perheelle omat sängyt, joita ei tarvitse sijata ruokailuryhmästä. Perhesuunnittelu kannattaa myös ottaa huomioon vaunua ostettaessa, ettei jää heti pieneksi, jos sellaisia aikeita on.
Kitkavetopää parantaa huimasti veto-ominaisuuksia. Varustukseen kannattaa kiinnittää huomiota, sillä ne saa huomattavasti halvemmalla vaunun mukana kuin itse ostellen - kokemusta on.
88k5:
Noilla "sulanajan" tarpeilla itse katselisin noita ilmalämppärivaihtoe htoja (truma) - osa noista pystyy kierrättämään ilmaa helteellä, nestekiertoiset ei . Yleensä hyvässä "kesävaunussa" on isot ikkunat ja kattoluukut, mistä ei ole kuin haittaa talvella :D Siksi perinteinen "talvivaunu" saattaa tuntua pimeältä 8)
Kokemattoman vaununostajan on helpompi ostaa mahd. tuore, vaikka vähemmin varusteltu "huokea merkki" kuin iäkäs ns. laatumerkki runsaammin varustein; vähemmän liikkuvia osia, vähemmän kulutettu - ulkonäkö ja kuositkin enempi tätä päivää :P
MarkoA:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 11.08.2011 kello on 09:20 ---Noilla "sulanajan" tarpeilla itse katselisin noita ilmalämppärivaihtoe htoja (truma) - osa noista pystyy kierrättämään ilmaa helteellä, nestekiertoiset ei . Yleensä hyvässä "kesävaunussa" on isot ikkunat ja kattoluukut, mistä ei ole kuin haittaa talvella :D Siksi perinteinen "talvivaunu" saattaa tuntua pimeältä 8)
Kokemattoman vaununostajan on helpompi ostaa mahd. tuore, vaikka vähemmin varusteltu "huokea merkki" kuin iäkäs ns. laatumerkki runsaammin varustein; vähemmän liikkuvia osia, vähemmän kulutettu - ulkonäkö ja kuositkin enempi tätä päivää :P
--- Lainaus päättyy ---
Kiitos vinkeistä. Nuo ajatukset vastaa suunnilleen sitä mitä omassa päässäni olin pähkäillyt.
Esim. nämä
http://www.nettikaravaani.com/hobby/450/1340015
http://www.nettikaravaani.com/hobby/400/1340532
Tuntuis täsmäävän em. kriteereihin?
K.E.V:
Tossa on ihan ilmainen ja tunnetusti lämmin, hyvä vedettävä ja karsea varustus mukana. Liikkeissä piiitkästi yli 10.000€ + teltat jne
http://www.keltainenporssi.fi/ilmoitus/Matkailuvaunut%20ja%20tarvikkeet/SOLIFER+FINLANDIA+610/30328967?rowId=1
Alan:
Lueskelin aikanaan Etuteltasta, karavaanarit.fi, sen verran juttuja Hobbyistä, etten itse sellaiseen päätynyt, kun vaunulla oli tarkoitus reissata. Aikanaan valitsin kolmen vuodenajan käyttöön vaunun niin, että rajasin ryhmään Fendt, Tec, Knaus, Burstner, Dethleffs ja Eriba, eli saksalaiset laatuvaunut. Talvivaunua kun ei tarvitse niin siitä ei ole järkeä maksaa, mutten myöskään halunnut pitempiaikaiseksi vaunuksi aktiivikäyttöön halpavaunua. Tyytyväinen olen ollut, ja olin jokseenkin samassa tilanteessa kuin kysyjä reilut kolme vuotta sitten, eli ensivaunua perhekäyttöön ostamassa, mitä nyt kokemusta ei-omilla autoilla ja vaunuilla oli jo melkoisesti.
Joku muu voi toki olla Hobbyista eri mieltä, ei siinä mitään...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta