Tekniikkakeskustelut > Primus

Primus 2470 kipinäsytkällä paukkuu vaan ei syty

<< < (11/11)

mjo33400:
Veikkaan, etta kipinäkärjen eriste on poikki kiinnityskauluksen sisältä. Kun irroitit kipinäjohdon muuntajasta ja pidit sitä parin millin päässä liittimestä, alkoi kipinöidä, tämä juurikin viittaa moiseen vikaan. Tai sitten kipinäkärki heiluu ja osuu liekinlevitysrautaa n. Toi kytkentä on oikein. Vaihtaisin kipinäkärjen.

Slapa:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 13.01.2019     kello on 10:17 ---Veikkaan, etta kipinäkärjen eriste on poikki kiinnityskauluksen sisältä. Kun irroitit kipinäjohdon muuntajasta ja pidit sitä parin millin päässä liittimestä, alkoi kipinöidä, tämä juurikin viittaa moiseen vikaan. Tai sitten kipinäkärki heiluu ja osuu liekinlevitysrautaa n. Toi kytkentä on oikein.

--- Lainaus päättyy ---
Niin, siltähän se kuulostaa. Kerran jo olen vaihtanut uuden kipinäkärjen, sen pitäisi olla ihan oikein asennettu noin 4mm liekinlevitysraudan vieressä ja ehjä... Ja miksi se kuitenkin kipinöi ihan oikein silloin, kun runko eli pohja ei ole maadoitettu? Tai siis tarkemmin ottaen kipinöi myös silloin, kun runko on maadoitettu JOS hehkun johto ei ole kiinni rungossa.

Rölli:
voisiko pohjalevyn ja pannun rungon väli olla ruosteessa /maalissa ja ei virtakulje kunnolla kun mangeetti venttiilin hehku/maa on pohjassa eikä samassa kappaleessa kuin muut maat

Slapa:

--- Lainaus käyttäjältä: Rölli - 13.01.2019     kello on 11:05 ---voisiko pohjalevyn ja pannun rungon väli olla ruosteessa /maalissa ja ei virtakulje kunnolla kun mangeetti venttiilin hehku/maa on pohjassa eikä samassa kappaleessa kuin muut maat

--- Lainaus päättyy ---
Koitin myös niin, että hehkun johto oli kiinni vesitermostaatin maassa, eli samassa kuin muutkin maajohdot, ei vaikutusta... Mutta joo, tuonhan voisi varmistaa vetämällä yhden piuhan tuon saman ruuvin alta sinne vesitermostaatin maapisteeseen. Muistaakseni olen kuitenkin testannut yleismittarilla, että pöntön rungon ja pohjan välillä on hyvä yhteys. Täytyy vielä tarkistaa.

Knaus-90:
Kyllä minä maalaan aina pannun ja pohjan, siinä on kolme ruuvia mistä maa kulkee.

Muuntaja tai kärki viallinen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View