Tekniikkakeskustelut > Primus
Primus 2470 kipinäsytkällä paukkuu vaan ei syty
mjo33400:
Olet siis itse tehnyt uudet johdot. Kuvista ei selviä mikä on vialla, mutta jokin kytkennässä on pielessä. Väitän, että jossain olet mokannut.
Knaus-90:
Jospa vika onkin siellä ennen pannua, pannun kyljessä on se iso liitin siitä lähtee johdot
sisälle, siellä on lliitinrima joka monesti on hapettunut liitoksista ja sotkee toimintaa.
Nää kannattaa mitata ja puhdistaa myös ohjauspaneelin liitokset. Mielestäni nuo kuvan johdot
on oikein, vähän sekavaa on. :D
mjo33400:
Ongelma on se, että kun kaasuventtiili vetää niin kipinä häviää. En tajua asiaa.
Knaus-90:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 12.01.2019 kello on 21:31 ---Ongelma on se, että kun kaasuventtiili vetää niin kipinä häviää. En tajua asiaa.
--- Lainaus päättyy ---
Niinpä aika outoa, Yksi muuntaja ollut minulla mikä ei toiminut alussa, mutta pienen kokeilun
jälkeen kuitenkin alkoi toimimaan. Siis muuntaja toimi ensin, mutta lopetti välillä.
Slapa:
--- Lainaus käyttäjältä: Knaus-90 - 12.01.2019 kello on 21:39 ---Niinpä aika outoa, Yksi muuntaja ollut minulla mikä ei toiminut alussa, mutta pienen kokeilun
jälkeen kuitenkin alkoi toimimaan. Siis muuntaja toimi ensin, mutta lopetti välillä.
--- Lainaus päättyy ---
Just näinhän se menee mullakin. Täytyyhän mun kytkennät olla oikein, kun välillä järjestelmä toimii juuri niin kuin pitääkin. Ja kun tänään tein uudet johdot magneettiventtilill e, niin ei se niilläkään ensin toiminut. Sitten kun purin taas kerran koko systeemin ja laitoin kasaan, niin laite heräsikin henkiin. Ja kytkennät on aina samalla tavalla, kyllä tuon nyt jo osaa kasata, kun ymmärtää jokaisen johdon funktion. Ja moneen kertaan olen tänäänkin tarkistanut, että termostaatti päästää virran läpi, pyrostaatti päästää virran läpi, kipinämoduuli saa 12V ja maan... Kaikki toimii juuri niin kuin pitää, paitsi ei tule kipinää kun hehkun johto on rungossa kiinni. Epäilen, että jos mulla olisi ehjä hehku, niin pönttö syttyisi sillä nätisti.
En ole aikaisemmin osannut mitään alkaa mittailemaan, kun pönttö on ollut mykkänä. Kuitenkin silloin kun magneettiventtiili vetää, mutta kipinää ei tule, niin jos otan kipinämoduulista kipinäjohdon irti, se moduuli alkaa vinkumaan, ja jos vien sen kipinäjohdon lähelle moduulin liitintä, se alkaa lyödä siinä välissä kipinää. Kun laitan johdon takaisin paikalleen, moduuli vaimenee ja kipinä lakkaa.
Voisiko siis olla viallinen kipinämoduuli?
Olen tuon vaunun sisällä olevan liitinrimankin tarkistanut, ja se on ihan siisti. Ja kun vikatilassa koko ajan tulee nätisti virta ja maa pöntölle. Täytyy huomenna vielä kokeilla laittaa sen hehkun johdon ja magneettiventtiilin ruuvin väliin 1 ohmin vastus, joka vastaisi ehjän hehkun antamaa vastusta. En tiedä vaikuttaako se mitään, mutta ainahan voi kokeilla. Tosin jos kipinä tänään viimeksi kokeillessani toimi, niin voihan se vielä huomennakin toimia, mutta en kyllä uskalla laitteeseen vielä luottaa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta