rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Dometic RM7401 Kaasun heikko teho.  (Luettu 22853 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.04.2024 kello on 10:06
Vs: Dometic RM7401 Kaasun heikko teho.
« Vastaus #45 : 25.08.2018 kello on 12:13 »
Jotain roplasin taas. Puhistin lauhduttimen ritilät ja tuulettimen. Pakastin -18 jääkaappi +8.5. Lähellä ollaan.

Edit: testi päättyi. Pakastin - 18.6 ja jääkaappi +7.2.
Sammutin ja odotan että kaappi lämpenee ja aloitan uudestaan.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2018 kello on 12:52 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:07
  • viihtyy puskissa
Vs: Dometic RM7401 Kaasun heikko teho.
« Vastaus #46 : 26.08.2018 kello on 09:31 »
Ihan hyvä viedeo tuo, siinä tuli vielä yksi mahdollinen ongelmakohta, jos kaappi on kaikilla energiamuodoilla heikkotehoinen. Josta tulikin sitten kysymys mieleen, onko joku joskus tehnyt tuota jäähdytysrivan lämpötahnojen uusimista ja saanut siitä apua kylmenemiseen? Sen kokeilu taitaa kyllä mennä ensi kesään, helteet lie jo ohitse...

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.04.2024 kello on 10:06
Vs: Dometic RM7401 Kaasun heikko teho.
« Vastaus #47 : 26.08.2018 kello on 11:16 »
Kai se on todettava että jonkun ihmeen kautta kaappi tuli kuntoon. Vajaa vuorokausi päällä ja jääkaapin lämpö +2.8 astetta. Pakastinta en enää mitannut.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:25
Vs: Dometic RM7401 Kaasun heikko teho.
« Vastaus #48 : 27.08.2018 kello on 09:48 »
Kyllä se nyt toimii kun viat poistettu.  Thumb

Jos toistuu niin teet vain kaikki uudelleen samassa järjestyksessä.  ;D

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.04.2024 kello on 10:06
Vs: Dometic RM7401 Kaasun heikko teho.
« Vastaus #49 : 6.09.2018 kello on 20:42 »
Palaan aiheeseen vinkkinä kaikille.

Tämän ongelman perimmäinen syy selvisi. Vaunu oli kaasu-uunin asennuksessa ja koeponnistuksessa löytyi kaksi vuotoa. Ensimmäinen oli etuluukussa haarottimessa ja toinen jääkaapin kaasuventtiilissä.

Kaasuventtiilin tutkin saippua menetelmällä mutta ei paljastunut siinä.

Nyt kun vuodot on korjattu niin jääkaapin liekki kohisee selvästi joten aiemmin ei saanut kerättyä tarpeeksi painetta jotta kaasu ois suuttimesta tullut täydellä teholla läpi.

Joten jos kaikki muuten vaikuttaa olevan kunnossa niin käykää ponnistamassa järjestelmä. Ja käykää muutenkin niin voipi rauhassa nukkua yöt vaunussa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:08
Vs: Dometic RM7401 Kaasun heikko teho.
« Vastaus #50 : 7.09.2018 kello on 01:11 »
Palaan aiheeseen vinkkinä kaikille.
Tämän ongelman perimmäinen syy selvisi. Vaunu oli kaasu-uunin asennuksessa ja koeponnistuksessa löytyi kaksi vuotoa. Ensimmäinen oli etuluukussa haarottimessa ja toinen jääkaapin kaasuventtiilissä.
Kaasuventtiilin tutkin saippua menetelmällä mutta ei paljastunut siinä.

Aika ristiriitainen lopputulos.
JOS vuoto on niin iso, että kaapilta loppuu kaasu, niin koko maailman pitäisi haista.

Tarjoan tarkistukseen edelleen wanhaa hyvää konstia: Kun tänään sukee pullot ja huomenna painaa korvan lieden polttimeen
ja painaa nappia, niin pitäisi kuulua kohahdus...

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.04.2024 kello on 10:06
Vs: Dometic RM7401 Kaasun heikko teho.
« Vastaus #51 : 7.09.2018 kello on 08:48 »
Aika ristiriitainen lopputulos.
JOS vuoto on niin iso, että kaapilta loppuu kaasu, niin koko maailman pitäisi haista.

Tarjoan tarkistukseen edelleen wanhaa hyvää konstia: Kun tänään sukee pullot ja huomenna painaa korvan lieden polttimeen
ja painaa nappia, niin pitäisi kuulua kohahdus...

Olet oikeassa. Eilen sytyttäessä kuului kohahdus mutta aamulla kaappi edelleen lämmin. Eli ei ne vuodot sittenkään vaikuttaneet. Hyvä että korjattiin.

Riippukohan se kuun asennosta millon tuo kaappi toimii ja millon ei. Jatketaan seurantaa...

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.11.2023 kello on 20:21
Vs: Dometic RM7401 Kaasun heikko teho.
« Vastaus #52 : 7.09.2018 kello on 09:05 »
Itsellä omassa kulkimessa sama ongelma. Ajattelin että tällä kertaa en lähde itse asian kanssa kikkailemaan vaan suoraan paikalliseen huoltoliikkeeseen. Kaapin kaasupuolen huolto maksaa siellä 60 ekua. Maksaahan se vähän (tai jonkun mielestä ehkä vähän enemmän kuin vähän) mutta työn tekee kaverit jotka varmasti osaavat ja ihan luvan kanssa kun kaasulaitteista on kyse. Vaunuun joskus aikanaan tein itse huollon ja onnistuin mutta on nämä kaasu-sähkö ja kotona vesi asiat sellaisia että voi tulla ylläreitä vastaan mikäli itse tekee.

Kaasussa on myrkyllisyys ja palaminen asioita joiden kanssa ei ole leikkimistä. Mitenhän vakuutusyhtiöt tänä päivänä suhtautuu jos olet tehnyt astianpesukoneen vesijärjestelmä liitännät itse ja saat aikaiseksi vesivahingon vaikka puolen vuoden kuluttua.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.04.2024 kello on 10:06
Vs: Dometic RM7401 Kaasun heikko teho.
« Vastaus #53 : 7.09.2018 kello on 09:14 »
Itsellä omassa kulkimessa sama ongelma. Ajattelin että tällä kertaa en lähde itse asian kanssa kikkailemaan vaan suoraan paikalliseen huoltoliikkeeseen. Kaapin kaasupuolen huolto maksaa siellä 60 ekua. Maksaahan se vähän (tai jonkun mielestä ehkä vähän enemmän kuin vähän) mutta työn tekee kaverit jotka varmasti osaavat ja ihan luvan kanssa kun kaasulaitteista on kyse. Vaunuun joskus aikanaan tein itse huollon ja onnistuin mutta on nämä kaasu-sähkö ja kotona vesi asiat sellaisia että voi tulla ylläreitä vastaan mikäli itse tekee.

Kaasussa on myrkyllisyys ja palaminen asioita joiden kanssa ei ole leikkimistä. Mitenhän vakuutusyhtiöt tänä päivänä suhtautuu jos olet tehnyt astianpesukoneen vesijärjestelmä liitännät itse ja saat aikaiseksi vesivahingon vaikka puolen vuoden kuluttua.

Siitäpä syystä en nyt kaasuliitäntöihin tai putkistoon koske koska nyt on mitattu tiiviiksi.

Mutta olen sitä mieltä että jos itse tekee niin itse kantaa vastuun.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:14
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Dometic RM7401 Kaasun heikko teho.
« Vastaus #54 : 7.09.2018 kello on 09:45 »

 Mitenhän vakuutusyhtiöt tänä päivänä suhtautuu jos olet tehnyt astianpesukoneen vesijärjestelmä liitännät itse ja saat aikaiseksi vesivahingon vaikka puolen vuoden kuluttua.


Lainaus IF:n sivuilta

Jos asennat astianpesukoneen itse, otat samalla vastuun työn jäljestä. Jos astianpesukonevuoto johtuu väärin tehdystä asennuksesta, kotivakuutuksen korvausta voidaan pienentää tai jättää kokonaan maksamatta.
Eli ei mitään hätää jos teet liitokset oikein, väärinhän niitä on vaikea tehdä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:25
Vs: Dometic RM7401 Kaasun heikko teho.
« Vastaus #55 : 7.09.2018 kello on 10:11 »
Mutta helppo on yhtiön väittää että putken pettäminen johtui väärästä asennustavasta...jä änyt vapaasti värähtelemään tai värähtely vara on poistettu.
Tiivisteen laatua ei ole tarkastettu tms.

Vakuutusyhtiöt koittaa pestä käsiään kaikesta korvauksesta.

Mutta mikä onkaan se vaadittava sertifikaatti putkimieheltä? Viimesin kokemus on putkimiehestä, joka asensi tulovesiputkeen saattolämmittimen.. .
laittoin liian syvälle läpivientiin vaikka kirjalliset ohjeet siitä varoitti (ei lukenut niitä) ja meni puol vuotta ja vikavirrat rupes paukkumaan pois päältä.
Amatööri ois saanut aikaan paremman lopputuloksen.




*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:14
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Dometic RM7401 Kaasun heikko teho.
« Vastaus #56 : 7.09.2018 kello on 10:29 »
Noi vakuutusehdot on hyvinkin erilaisia, aikoinaan kilpailutin vakuutuksia niin jollain yhtiöllä oli ehdoissa että lattiakaivosta johtuvaa vesivahinkoa ei korvata. Muilla ei tälläistä ehtoa ollut. Tarkkana pitää olla vakuutusyhtiöden vakuutusehtojen kanssa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:48
Vs: Dometic RM7401 Kaasun heikko teho.
« Vastaus #57 : 7.09.2018 kello on 11:08 »
Koepnnistus tehdään ihan eri paineella kun 30mbar. Siksi vuotoja löytyy jotka jää huomaamatta muuten.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:25
Vs: Dometic RM7401 Kaasun heikko teho.
« Vastaus #58 : 7.09.2018 kello on 11:30 »
Yhdellä kävi niin että talossa oli isohko vesivahinko. Vanha rautaputki oli vuotanut ja sitten vuoto itsestään loppunut kun reikä oli ruosteesta yms tukkeutunut.
Tiiviyskokeen perusteella vakuutusyhtiö perusteli ettei korvaa koska paine pysyy.
Putkestä ja ympäristöstä näki selkeästi että vuotanut on aiemmin. Kova vääntö syntyi...sovittelua lopputulokseksi.


Toisessa tapauksessa autokolarissa tuulilasi halkesi. Vakuutusyhtiö korvasi vahingon muuten mutta lasia eivät suostuneet korvaamaan...perust eena siinä oli aiemmin paikattuja kiveniskemiä. Kiveniskemät oli paikattu merkkiliikkeessä virallisellä hyväksytyllä menetelmällä, kuten vakuutusyhtiö suosittaa. Olisi pitänyt olla lasivakuutus lisänä. Isokaskon Kolarivakuutuksen pitäisi kattaa kaikki auton osat. kolme valitusta kolme hylkäystä päätökselle... viimesen jälkeen pyynti lähettää vakuutuslautakunnan lomakkeet virallisen valituksen tekemiseen, yhteystiedot autoliiton julkaisuun tehtäväksi tulevaa juttua varten...ja muistutus että katsokaapa paljonko ko henkilön vuosittaiset vakuutusmaksu tulot ovat yhtiöönne ja verratkaapa sitä tuon lasin hintaan....ja miettikää jatkuuko jäsenyys vielä. Viikon päästä puhelin soi... päätös oli muuttunut sittenkin positiiviseksi korvauksen suhteen.

Pitäkää siis puolenne jos olette oikeassa.


*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.04.2024 kello on 10:06
Vs: Dometic RM7401 Kaasun heikko teho.
« Vastaus #59 : 7.09.2018 kello on 11:59 »
Tämän aiheen tarkoitus ei ole alkaa vääntämään vastuista ja vakuutuksista.
Tarkoitus on jakaa tietoa ja ymmärrystä laitteiston toiminnasta. On jokaisen oma asia miten asiat tekee. Liike taikko itse. Jokainen on vastuussa omistaan oli se sitten liikkeen tekemä tai itse tekemä.

Kiitos.