Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Vetoauto vaunulijalle
Catiska:
Noita diesel mersujen tehoja ja suorituskykyä olen mielenkiinnolla seuraillut. Missään vain en ole päässyt niitä kunnolla näkemään kun näyttävät kyntensä.
Joku yritti ainakin 2016 sellaisella ajaa varttimailia alustalla joka erottelee jyvät akanoista ja missä saa ottaa kaiken irti, eli drag stripillä. Savua oli kyllä mutta ei siitä oikein mitään erityistä tulosta tullut aikaiseksi. Mutta, toivottavasti joku vielä joskus näyttää kulkeeko ne vai savuaako vain ;)
Mutta, kyllä se harrastuksesta menee. Aikaa saa käytettyä turhempaankin vaikka itse viritänkin mieluummin bensakonetta, tehoa kun saa helpommin ja enemmän samasta tilavuudesta.
K.E.V:
Nii, muistaakseni parempaankin päässyt, pakuvolkkarilla.
https://youtu.be/hkSTslJf7Z4
Antza0:
--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 24.08.2018 kello on 12:40 ---Noita diesel mersujen tehoja ja suorituskykyä olen mielenkiinnolla seuraillut. Missään vain en ole päässyt niitä kunnolla näkemään kun näyttävät kyntensä.
Joku yritti ainakin 2016 sellaisella ajaa varttimailia alustalla joka erottelee jyvät akanoista ja missä saa ottaa kaiken irti, eli drag stripillä. Savua oli kyllä mutta ei siitä oikein mitään erityistä tulosta tullut aikaiseksi. Mutta, toivottavasti joku vielä joskus näyttää kulkeeko ne vai savuaako vain ;)
Mutta, kyllä se harrastuksesta menee. Aikaa saa käytettyä turhempaankin vaikka itse viritänkin mieluummin bensakonetta, tehoa kun saa helpommin ja enemmän samasta tilavuudesta.
--- Lainaus päättyy ---
Makuja on monia. Virittäminenkin on muuttunu muutamassa vuosikymmenessä aika reippaasti, eipä läppärillä joskus saanu tuplakurkkuisten suuttimia vaihdettua, saati et se muutenkaan olis käyny penkissä yhtä simppelisti ku polttoainekartan muokkaus nykyjään.
Tää on ikiwanha: , ja todennäköisesti tuttu, mut eipä toi 10.68 nyt niin ihmeellinen oo, ehkä vanhalle meselle, mut liikkuuhan toi jo suht mukavasti. Ainakin jos vertaa vanhaan 200D-malliin, jossa kiihtyvyyttä mitattiin kalenterin kanssa. :'(
https://youtu.be/DUppvE8zSdM
Mut eiköhän noita tuoreempia ja terhakampiakin videonpätkiä joltakulta tosta teemasta löytyis.
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 24.08.2018 kello on 12:40 ---Noita diesel mersujen tehoja ja suorituskykyä olen mielenkiinnolla seuraillut. Missään vain en ole päässyt niitä kunnolla näkemään kun näyttävät kyntensä.
--- Lainaus päättyy ---
tosta tullaan just siihen, että dynolla on helpompi saada "tulosta" aikaiseksi kuin stripillä. Esim jos on todella iso ahdin dieselissä, saadaan kyllä maksimitehot ylös mutta toimiiko se enää missään muualla on eri asia.. Tai 1000heppaiset bemarit. lukemat on hurjia mutta vähempitehoisena olis todennäköisesti nopeampia.
norlet:
Itse oon vetänyt vaunuja jo 16 v. Jenkki vetureilla.... ekaks 6.2D ja viimeiset 7 v. 6.5 chevyilla ja aika hyvin on matka jatkunut. Ei voi valittaa kuin vähän korkeammasta kulutuksesta mutta meillä on tilaa ja tavaraa mukana aika reilusti (mopo, polkupyörijä, ym. mukana ja tilaa on aina ollut, eikä oo ikinä loppunut kesken.... ja on voimaa vetää ettei joka töyssy tienpäällä vaihdetta kysy Thumb...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta