Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Toisen akun kytkentä asunto-osaan

<< < (7/15) > >>

ajuri:

--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 24.08.2018     kello on 15:09 ---Ei noilla siimoilla kyllä kannata ainakaan lataustehoa nostaa ;)^

--- Lainaus päättyy ---
Juu oon samaa mieltä. Ohuet on johdot alkuperäisenäkin.  Jos vaihtais paksummiksi olis aika työ. Kesäauto ;)  Ton yhdyskaapelin vois tehdä paksummasta kaapelista vaikka se ei mitään auttaisikaan.

mike:

--- Lainaus käyttäjältä: ajuri - 24.08.2018     kello on 14:29 ---(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Sain sen verran tehtyä akku hommaa. Kiinnikkeen kahdelle akulle. Mun mielestä noi orkkis johdot aika ohuet, eli kun hankin tohon lisäakkuun noi johdot niin ilmeisesti kannattaa laittaa vahvemmasta kaapelista.? Nyt kuitenkin 2kpl 100 ah akkuja kotelossaan. Ainoa huono joutuu noi johdot vetämään ristiin, mahtuu kyll ton pannan alta menee. Ei ku kaapelia ja johtoa hakeen.

--- Lainaus päättyy ---

Eiköhän nuo johdot ole mitoitettu riittäviksi kulutuksen mukaan!! Mikäs siellä on eniten kuluttava laite? Tai laturin teho?

"Masi":
Silloin kun 200 Ah akustoa aletaan tyhjennyksen jälkeen täyttää, se pyrkii kyllä ottamaan vastaan aika paljon enemmän kuin 100 Ah akusto.

Haoltu:

--- Lainaus käyttäjältä: ktako - 24.08.2018     kello on 10:11 ---12.5 V > varaustila n 80% jos kennolta mitattuna. Näyttääkö paneelin mittari todellista jännitettä? Alempi väite ei pidä paikkaansa.
AkkuKaapeli ei saa normaalikäytössä lämmetä. Kaapelipaksuudella minimoidaan jännitehäviö ja lisätään turvallisuutta mahdollisesissa vikatilanteissa. Omaansahan voit tehdä miten haluat. Akuston ja kaapelin lämpötiloja kannattaa siten seurailla. Lämpötilan seurantaan Kätevä keino on sijoittaa aurinkopaneelin Lataus-säädin, joka mittaa ympäristönsä lämpötilaa akuston välittömään läheisyyteen, sekä paneeli pitämään akusto koko ajan täytenä seisonnankin aikana. Pakkaa vain näissä matkakuljin sydemeissä aina jotain virran vuotoa olemaan Thumbd

--- Lainaus päättyy ---

"Mielestäni" sana ei ole väite, vaan olettamus.  Muutoin mennään näillä mitä olen esille tuonut.  Thumb

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: ajuri - 24.08.2018     kello on 14:29 ---(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Sain sen verran tehtyä akku hommaa. Kiinnikkeen kahdelle akulle. Mun mielestä noi orkkis johdot aika ohuet, eli kun hankin tohon lisäakkuun noi johdot niin ilmeisesti kannattaa laittaa vahvemmasta kaapelista.? Nyt kuitenkin 2kpl 100 ah akkuja kotelossaan. Ainoa huono joutuu noi johdot vetämään ristiin, mahtuu kyll ton pannan alta menee. Ei ku kaapelia ja johtoa hakeen.

--- Lainaus päättyy ---
Kääntäisin tuon ylemmän akun (kuvassa) ympäri, ettei väärät navat ole vierekkäin. Se aiempi ehdotukseni (saman merkkiset navat vastakkain) koski ainoastaan sitä vaihtoehtoa, että toisessa akussa napajärjestys on käänteinen.

Tulee nyt salamasota, jos vaikka 10mm kiintoavain koskee molempia napoja.. menee vähempi kaapeliakin, jos akun yli levyssuunnassa menee vs. pituussuunnassa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View