rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Maantiepöly vaunussa/autossa  (Luettu 6581 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
Maantiepöly vaunussa/autossa
« : 20.06.2021 kello on 13:33 »
Millaisia ratkaisuja porukalla on maantiepölyn minimoimiseksi sisätiloissa?

Tein tuossa pientä vuosisiivousta ison sängyn alustaan ja ilmanottoaukkosen seutu näytti tältä ennen puhdistusta



Tuo suodatinmatto talon koneen ylijäämää ja alunperin valkoista. nyt 2 vuotta ollut kun viime kesä jäi reissut vähiin, niin jäi siivoamatta.  ;D
Mutta ihan näyttäisi olevan tarpeeseen. Rengas silleen leveä että pohjalevyn ja lattian väliin tiivistyy sopivasti 😉

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:45
Vs: Maantiepöly vaunussa/autossa
« Vastaus #1 : 20.06.2021 kello on 14:42 »
Näin ajatuksen tasolla - entä jos nuo lattiareiät olisvatkin kiinni ajon aikana. Ei varmaan kyytiläisiä..

Kunhan muistaa sisääntulija avata. Paikat voi olla hankalat operoida, mutta eihän niitä sulkea saa.. [/hajatelma päättyy] :laugh:

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:55
Vs: Maantiepöly vaunussa/autossa
« Vastaus #2 : 20.06.2021 kello on 15:56 »
Säännöllistä siivousta suosittelen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Maantiepöly vaunussa/autossa
« Vastaus #3 : 20.06.2021 kello on 17:48 »
Mulla on noita bilteman laivalepuuttajia pohjassa ilmanohjaimina. Aika hyvin estää pölyn pääsyn vaunuun. Yhdestä lepuuttajasta saa 4 reikään ohjaimen.



*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
Vs: Maantiepöly vaunussa/autossa
« Vastaus #4 : 20.06.2021 kello on 18:48 »
Kun tuli sopiva aihe, niin kysäisenpä...

Mistä saisi sellaista avosolukkoista suodatinmuovia. Jääkaapin jäähdytyskanavasta auton alta on vanha suodatin mennyt muruiksi.
Netistä löysin 10 mm paksuista levyä, mutta tarve olisi 40 mm. Tavallista tiuhaa vaahtomuovia en uskalla laittaa näillä helteillä.

Tämän tapaista löytyy: https://www.muovijalelu.fi/kauppa/vaahtomuovit/valmiit-vaahtomuovipalat/suodatin-vaahtomuovi-karkea-250-x-500-x-10-mm/

Alkuperäinen on tällainen 90 mm halkaisija ja paksuus 40 mm.




*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:48
  • Savo
Vs: Maantiepöly vaunussa/autossa
« Vastaus #5 : 20.06.2021 kello on 19:25 »
Kun tuli sopiva aihe, niin kysäisenpä...

Mistä saisi sellaista avosolukkoista suodatinmuovia. Jääkaapin jäähdytyskanavasta auton alta on vanha suodatin mennyt muruiksi.
Netistä löysin 10 mm paksuista levyä, mutta tarve olisi 40 mm. Tavallista tiuhaa vaahtomuovia en uskalla laittaa näillä helteillä.

Tämän tapaista löytyy: https://www.muovijalelu.fi/kauppa/vaahtomuovit/valmiit-vaahtomuovipalat/suodatin-vaahtomuovi-karkea-250-x-500-x-10-mm/

Alkuperäinen on tällainen 90 mm halkaisija ja paksuus 40 mm.


(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Puuilo voisi olla. Samanlaista muovia on mulla talonilmantulossa. Sieltä olen löytänyt noita.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:16
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Maantiepöly vaunussa/autossa
« Vastaus #6 : 20.06.2021 kello on 21:54 »
Kysyit kuinka maantiepöly siivotaan. 
Minä ostin kiinasta robotti-imurin kolmella kympillä joka nuohoaa lattioita uutterasti törmäillen.  Ei onnistu enää kun valtio iski näppinsä alv- ja  tullivaatimuksin.  Pöytien päälliset täytyy pyyhkiä ja peittämättömät patjat tampata.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
Vs: Maantiepöly vaunussa/autossa
« Vastaus #7 : 21.06.2021 kello on 06:39 »
Kysyit kuinka maantiepöly siivotaan. 
Minä ostin kiinasta robotti-imurin kolmella kympillä joka nuohoaa lattioita uutterasti törmäillen.  Ei onnistu enää kun valtio iski näppinsä alv- ja  tullivaatimuksin.  Pöytien päälliset täytyy pyyhkiä ja peittämättömät patjat tampata.

En minä sitä kysynyt, mutta olisko jossain myynnissä noin 40mm korkea robotti? Sillähän tuon alustojen siivouksen tekisi helpommin  ;D

Meillä "robotti" imuroi näkyvät lattiat ;)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:16
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Maantiepöly vaunussa/autossa
« Vastaus #8 : 21.06.2021 kello on 09:36 »
Anteeksi, ymmärsin tuon kysymyksesi väärin.  Lainaus:  "Millaisia ratkaisuja porukalla on maantiepölyn minimoimiseksi sisätiloissa?"  Et maininnut tarkemmin.
Kyllä se hyvin minimoi pölyä asumistilasta, vaikka liikuttaessa.  Tuo meidän imuri ei pääsee kalusteiden alle, mutta sieltä lähtee pölyt kotona lehtipuhaltimella.  Aika pölytöntä pitää astma/pölyallergisen kodissa olla.