rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: (Talvi)säilytys: yksinkertainen pulpettikattoinen katos vaunulle, kokemuksia?  (Luettu 47376 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Onhan niitä vaunuja ja as autoja jotka eivät ole koskaan nähneet lunta kuin kaupan pihalla, tiedän muutaman jo 15-20 vuotiaita.
KEV, Puhuu asiaa Thumb

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:18
Miksi aina pelotellaan, että tuon ikäiset vaunut ovat järjestään märkiä homevaunuja...?

Ne on niitä Esson paarin juttuja.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.02.2024 kello on 18:47
Mulla on ollut toi -96 dethless kolmisen vuotta ja mun omistuksessa se ekan kerran näki lunta ja oli ekan talven meillä ulkona,luntahan täällä on jka vuosi reilusti,ja kas seuraavana vuonna rupesi rankkasateilla kattoilmastointi vuotamaan..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Mulla on ollut toi -96 dethless kolmisen vuotta ja mun omistuksessa se ekan kerran näki lunta ja oli ekan talven meillä ulkona,luntahan täällä on jka vuosi reilusti,ja kas seuraavana vuonna rupesi rankkasateilla kattoilmastointi vuotamaan..
Selviskö vika?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:18
  • Lempäälä
  Kyllä muutaman kerran on käynyt mielessä vaunulle katoksen teko, mutta mennyt poiskin yhtä monta kertaa.
  Pitäisi kuulemma täällä olla jonkin sorttinen lupakin, enkä oikein  osaa päättää minkä kohden tonttia rakentaisin? Lisäksi vaarana on että se maksaisi lähes tuon vaunun hinnan?
  Tuon yhden vaunun kokemuksella, olen sitä mieltä. Jos on hyvin suunniteltu ja huolellisesti tehty vaunu, se on "ikuisesti" tiivis? Tuossa Spritessä on puutteita, suunnittelussa sekä valmistuksessa, eikä nämä minun tekemät korjauksetkaan täydellisiä ole.
  Eli mielestäni katokset on tarpeellisia osalle kalustoa, sitä vain ei päälle päin näe, mitkä ovat "ikuisesti" tiiviitä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:12
  • Eläkeläinen
Kai se on tärkeintä huolehtia ettei lumikuorma riko rakenteita.
Kokeiltiin tänä syksynä reissussa kosteudenpoistajia.
Normaalisti aamulla ikkunat sisäpuolelta niin huurussa että vesi valui.
Pari kosteudenpoistajaa auttoi niin ettei huurua ollut juuri minkään vertaa.
Lieneekö sisäpuolinen kosteus pahin vaurioiden aiheuttaja.
Kuvan mukaisesti meillä talvisäilytys.
« Viimeksi muokattu: 27.09.2021 kello on 08:13 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:05
Tuo  peite näyttää aika tiiviiltä, estääkö se ilmanvaihdon kattoluukkujen kautta, vai onko siellä joku tuuletusrako?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:05
  • Knaus Eifelland
-99 mallinen Eifelland tuntuu olevan vielä kuiva. Ei ole ikinä ollut mitään katoksia tai pressuja.
Vasarakuulapelti kimahtaa, kun kynnellä napauttaa. On hinattu vain vähän. Viimeksi yli 10 vuotta sitten. Sitten kun vesi tulee sisään, vaihtoon.

Edellinen lämsy vuoti sisään etuseinästä, ei mukavaa. Siinä tuntui vasarakuulapellin ja eristeen välissä ilmaväli paineltaessa ja ääni oli ontto.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.02.2024 kello on 18:47
Selviskö vika?

Mä itse epäilen että lumikuorma sen aiheutti,tosta katolla olevasta osasta etuosa ,on n.30cm ilmassa korista ja siellä välissä on vaan kaistale vaimenninlevyä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:12
  • Eläkeläinen
Tuo  peite näyttää aika tiiviiltä, estääkö se ilmanvaihdon kattoluukkujen kautta, vai onko siellä joku tuuletusrako?
Kyllä siellä alla on laudasta tehty kehikko joka pitää pressun reilusti irti katosta ja kattoluukusta.
Lisäksi ilma pääsee kiertämään pressun reunojenkin kautta.Ei ole kosteusvaurioita näkynyt vaikka vuosia noin talvehtinut.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.02.2024 kello on 18:47
Tänä kesänhän mä purin tuon irti ja asensin uudelleen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:01
Itse en näe minkäänlaista järkeä seisottaa (arvokastakin) kalustoa talven armoilla pihalla jos ei ole pakko mutta jokainenhan saa tehdä vehkeillään mitä lystää.

Rehellinen lumitalvikaan ei ole niin paha kuin märkäpaskaloska ja pakkasen sekä plussan puolella sahaava keli.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Itse en näe minkäänlaista järkeä seisottaa (arvokastakin) kalustoa talven armoilla pihalla jos ei ole pakko mutta jokainenhan saa tehdä vehkeillään mitä lystää.

Rehellinen lumitalvikaan ei ole niin paha kuin märkäpaskaloska ja pakkasen sekä plussan puolella sahaava keli.
Entäs kausipaikat Johtaja ::)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:41
Entäs kausipaikat Johtaja ::)

Kausipaikkavaunu lämmitetään usein aika aktiivisesti. Jos seisoo tyhjän panttina kausipaikalla vaihtoehtona joku katos on parempi

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:02
  • viva la France
Kausipaikkavaunu lämmitetään usein aika aktiivisesti. Jos seisoo tyhjän panttina kausipaikalla vaihtoehtona joku katos on parempi
Sehän se on pahinta viikonloppuna lämmöt, viikolla kylmänä, lumi katolla sulaa ja vesi jäätyy, varmasti pikkuhiljaa alkaa saumat aueta.