Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Maailman nopein halkomakone timco 10t

<< < (10/11) > >>

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 28.09.2018     kello on 16:18 ---Ai nuo juurakot, salli mun nauraa  :P :P :P

--- Lainaus päättyy ---
Älyllä hyvinkin. Pitää älytä milloin ei kirveellä kannata. Pitää ottaa muita keinoja käyttöön.

Humppeli 1:

--- Lainaus käyttäjältä: hartsakoski - 28.09.2018     kello on 16:59 ---Jonkin verran elämän aikana polttopuuta tehneenä joudun nostamaan lakkia ja kumartamaan tuollaisten tekijöiden edessä Thumb.

--- Lainaus päättyy ---

Teen samoin ,syväkumarrus.
Muutama satametriä polttopuita tehneenä ,monena on pystyisinkö klapikoneella samaan.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 28.09.2018     kello on 14:44 ---Kopparössä ainakin oli sellaisia juurakoita mitä hydraulihalkaisijal la haloin. Jotta kirveellä olisi tullut vammoja ja äiteetä ikävä.

--- Lainaus päättyy ---

Äit vainaa entiwanhaan poltti navetalla vuosikausia pelkkiä kantoja.
Näin jälkeenpäin ajeteltuna hullun hommaa!
Eihän se ite, vaan....

SeaSharky:
Kun vaikka 20m3 koivurankaa tehdään polttopuuksi, ei tule läheskään 20m3 halkoja vaan reilusti vähemmän, tai ainakin minulla tuli, tai sitten minulle myytiin vähemmän kuin luvattiin :). Tuohon halkomiseen ei todellakaan paljon aikaa tuhraantunut, kun koivu on suoraa ja hieman jäinen sisältä, ei tarvitse kuin napauttaa hieman päähän niin halki on, siinä vauhdissa ei klapikone pysy, lisäksi tein puut 70cm pitkiksi leivinuuniin. En muista nyt kuinka paljon parhaat mottimestarit aikanaan teki tunnissa tai 8h:ssa, mutta paljon enemmän kuin tuo minun tulos. Olin silloin 50v ja silloinkin kovassa kunnossa kun olen entinen kilpahiihtäjä

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 28.09.2018     kello on 19:13 ---Äit vainaa entiwanhaan poltti navetalla vuosikausia pelkkiä kantoja.
Näin jälkeenpäin ajeteltuna hullun hommaa!
Eihän se ite, vaan....

--- Lainaus päättyy ---
Meillä ollut Kopparössä puutalkoita. Sinne tuotu rungot aika pitkinä ja siitä katkaisuhoitoon, ja halkaisuun . Sitten pinoon.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View