Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka
Bürstner radion antenni ( Virta? )
ajuri:
Mulla byrstnerissä lähtee radio antennilta punainen johto ja tulee autosoittimen menevälle liittimelle. Kuuluisiko tuo radion sähkö antenni ( sininen ) johto liittää? Nyt se on liitetty radioon menevään jatkuvaan virtaan. Jos liittää tuohon siniseen niin antennille ei mene silloin virtaa kun auto ei käytössä.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: ajuri - 5.08.2018 kello on 12:08 ---
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Mulla byrstnerissä lähtee radio antennilta punainen johto ja tulee autosoittimen menevälle liittimelle. Kuuluisiko tuo radion sähkö antenni ( sininen ) johto liittää? Nyt se on liitetty radioon menevään jatkuvaan virtaan. Jos liittää tuohon siniseen niin antennille ei mene silloin virtaa kun auto ei käytössä.
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä, mitäs se virtaa tarttee kuluttaa kuin radiota kuunnellessa.
mjh48:
--- Lainaus käyttäjältä: ajuri - 5.08.2018 kello on 12:08 ---(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
--- Lainaus päättyy ---
Hiukan mutkikkaasti kuvattu.
Yleensä radiolta tulee virransyöttö aktiiviantennille silloin kun radio on päällä.
Eli tuo punainen johto joka tulee antennilta on ilmeisesti oikein kytketty.
Kuvan mukaan antennin virransyöttöjohto on punainen.
Mikä se sinen johto on?
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 5.08.2018 kello on 20:41 ---Mikä se sininen johto on?
--- Lainaus päättyy ---
Yleensä autoradioissa antennin syöttö, päätteen herätys tms.
Siihen ilmestyy +12v kun radioon laittaa virrat päälle.
mjh48:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 5.08.2018 kello on 21:06 ---Yleensä autoradioissa antennin syöttö, päätteen herätys tms.
Siihen ilmestyy +12v kun radioon laittaa virrat päälle.
--- Lainaus päättyy ---
Eikös aloittaja juuri kirjoittanut punaisen antennilta tulevan johdon menevän soittimelle?
Käsitin sen olevan kytkettynä antennivirransyöttö liittimeen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta